Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-02-15 08:58:45 följande:
    Anna: vad är din specialitet? Var du allmänläkare?

Jag tror att de barn vi skaffar efter jag fått en bättre sgi kommer vi nog dela lite på föräldraledigheten med. Då slipper man känna att man är hemma så himla länge och att man klättrar på väggarna också.

Nu är Elliot på dagis. Han blir alltid mycket mer ledsen när jag lämnar honom än när Tomas gör det. Jag vet inte varför, jag tycker inte det är speciellt jobbigt att lämna honom för jag vet att han har det så bra och att han blir glad så fort jag gått utanför dörren.

Idag ska jag ta en paus från jobbsökandet och städa och tvätta lite, och bara vila. Har huvudvärk så det blir skönt att vila lite i en tyst (!) lägenhet.

Jag börjar ST inom primärvården nu i juni. Ska prova på det och hoppas att jag kommer att trivas. Bra tider, inga jourer, härlig åldersspridning på patienterna och lätt att jobba deltid. Håller tummarna för att det känns bra.
  • AnnaCL

moma: Stackars dig! Hoppas du blir bättre snart. Inte kul det där.

3 barn: men oj, om han är slapp och hängig kanske det kan vara lämpligt att åka in.

Här har vi det okej med maten, fast vissa dagar är det som att det inte riktigt funkar lika bra. 

Vi äter ungefär såhär:

07.30-8: 200 ml Välling sedan får hon äta själv lite fil och flingor eller en macka samtidigt som vi äter frukost.   

10.00: frukt eller rån.
    12.00 : lagad lunch eller barnmatburk om vi inte har rester med oss. Vi äter  nästan alltid lunch på öppna förskolan.

15.00: lite yoghurt och frukt.

17.30: Middag med oss.
    20.00: 200 ml välling.

Ofta äter hon den mat vi lagar men inte alltid. Hon har inte helt vant sig vid alla smaker och förtfarande går det bäst med pannkaka, pasta och annan mjölmat. Det blir många varianter på pastasås.                      

• AnnaCL

Det är verkligen häftigt vad som händer med språket nu. Man får verkligen börja passa sig med vad man säger. Hon säger två- och tre-ordsmeningar fast med väldigt roliga betoningar. "AKTA DIG", "Mamma är här", "Elsa kissa potta o.sv. När hon fick låna makens Iphone (Ipån) som hon säger, sa hon "pappa snäll". Det är lite läskigt att hon kan ord som Ipån, Datorrrr os.v Säger kanske något om oss...

Moma: nu får du verkligen krya på dig. Det är dags för det.  

• AnnaCL
    thegoddess skrev 2012-02-23 20:59:46 följande:
    Oj Anna måste ju vara super tidig! Vad kul ju.
    Om dom säger tex ampa till lampa app till napp, bapp till knapp. räknas det som att dom kan säga ett ord? Räknas det som dom kan när man liksom förstår vilket ord dom menar?

Jag tänker att det räknas. Hon säger också vissa av orden på det viset:)
  • AnnaCL
    Mama Jessie skrev 2012-02-23 21:27:20 följande:
    Oj vad duktig är Elsa är! Måste va väldigt tidig med pratet :). Kissar hon på pottan också eller säger hon det bara;)?

Hon kissar inte på pottan utan säger kiscchhhh när hon sitter på den med kläderna på. Hon fick en potta av mormor och morfar som hon börjar att bekanta sig lite med. Sist slutade det med en bajskorv brevid pottan:)
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2012-02-25 08:13:03 följande:
    Hm, är det nåt fel om man kräks upp mat som legat i magen mellan 17.30 och 00.30 och som ser ut som den gjorde när man åt den typ? För igår när vi la oss (ca 21.30-22) så fick jag ont i magen. Efter några timmar gick jag upp och körde fingrarna i halsen för det kändes som det var stopp i magen på nåt sätt, kunde inte rapa t.ex. Och då kom det osmält mat upp. Den hade ju ändå legat i magen i typ 7 timmar..

Vissa mediciner kan stanna upp tarmarnas rörlighet och du har ju nyligen ätit citodon visst? Kan ju ha med det att göra.
  • AnnaCL

Magsjuka är verkligen mitt värsta. Vi fick alla tre magsjuka samtidigt igår. Maken var tcungen att hålla i två begravningar stackarn. Men han klarade sig utan att kräkas. Jag mådde så sjukt illa och samtidigt började Elsa att kräkas stackarn. Det är så svårt närde är så små och inte förstår att de mår illa. Vi duschade många gånger igår. Idag mår vi bättre, tar det lugnt och jag sanerar lägenheten. Det blir så extremt fort äckligt och desstom alla virus som flyger omkring. Usch.

Sedan vi började på ÖF har vi nästan varit sjuka varannan vecka. Inte skoj. 

• AnnaCL

HUr har ni gjort när småttingarna haft magsjuka? Vi tog ett platat lakan och satte oss i soffan med en hink nedanför. Sedan bäddade jag med plastade lakan i sängen. Men det är inte lätt, det kommer ju gärna kräks överallt.

Lillsnurr: Grattis till den nya familjemedlemmen! 

• AnnaCL

Det är häftigt hur man funkar.Så fort Elsa började kräkas så gick mitt illamående nästan över och all fokus och ork gick till att hjälpa henne. I vanliga fall är spya det enda jag är kräsen för men när det gäller henne är ingenting äckligt. Jag hade kräks över hela mig men jag tyckte inte ens att det var äckligt. Ja,inte för att jag var den fräschaste kanske.
    Nu mår vi bra, har sanerat, tvättat och käkat. Det bra med magsjuka är att man uppskattar sitt normaltillstånd mer. 

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !