Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2011-11-14 09:30:46 följande:
    Då måste jag ju nästan tacka ja till skellefteå om jag blir antagen, tänk vilken fräck ssk-student jag blir som har en läkare till vän hihi :)

Tänk vad trevligt vi skulle ha när vi skulle dricka kaffe i fikarummet!

Här har det inte börjat promeneras ännu. Elsa står själv utan stöd och kan flytta sig mellan möbler men vågar inte släppa taget. Får se hur länge det dröjer...    
  • AnnaCL
    Mama Jessie skrev 2011-11-14 11:53:38 följande:
    Många som träffats på nätet ser jag:)

Annacl: min storasyster med familj bor i Ursviken. Vi får väl ses nån gång när vi är där uppe:).

Anton vågar inte heller släppa taget och gå själv. Han är rätt stadig när han håller mig i handen. Får se om han släpper taget innan han fyller år:)

Det vore ju jättekul!

LillSnurr: Så tråkigt för dig.

Moma: Fy vad trist. Jobbade han inom brandförsvaret eller hur var det?      

• AnnaCL

Vi har tre lägen och har fått ha lägsta väldigt länge nu. Hon började klättra väldans snabbt och nu när det är längst ner så får man vika sig nästan dubbel för att lägga ner henne. Väldigt icke ergonomiskt när man ska stoppa i nappen några gånger per natt.

2Barns: skönt att det fick bra trots allt! 

• AnnaCL
    LokesMammi skrev 2011-11-14 20:13:27 följande:
    Loke har antagligen problem med refluxen o kräks floder. Han har fått reflux medicin som vi ska ge i 7dgr. Kan vara det som gör att han gått ner i vikt! Ska tillbaka igen o väga om 2-3 veckor o se om ngt har hänt. Han ligger nu 2½kanaler under normalkurvan o 1 kanal under på längd.
    Hon sa att barn kan gå ner i vikt när de börjat röra på sig o loke har ju börjat med det o det är ingen fara, men enl kurvan så ser det inte bra ut sa hon!

Fina Loke. Men vilken tur att ni fått kontakt med någon som kan hjälpa er vidare och följer upp hur det går för honom.  Det är tur att en gullunge som Loke, som har lite extra besvärligt med kroppen, har en så engagerad och duktig mamma som du. Du gör det jättebra!
  • AnnaCL
    Trollungarnasmamma skrev 2011-11-14 20:39:43 följande:
    Idag efter lunch fick vi reda på att vår älskade farfar/svärfar/pappa inte orkade mer.Gråter 47 år gammal ele ung.
    Han slapp lida iaf....min man kommer hem snart från Lund, då ska vi kramas & gråta.

Så ledsen för er skull. Skickar många varma styrkekramar från norr.
  • AnnaCL

Jag gillar att fråga saker, hur ni gör med mjölken, vilka vinterkläder ni ska köpa, vad de gillar att käka, vad som är kul för våra småttingar. Skicka grattis när det händer roliga saker i livet, beklaga tråkigheterna och skicka kramar. Dela oro. Få veta hur det går för L, E, V, M, M, E, A, E, O , ja hela gänget. Men jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Tråkigt att det är hårda diskussioner. Hoppas det kommer att finnas kvar en tråd där man kan få prata vidare. Det skrivs mycket klokheter här ibland. Kanske lite mindre av det idag dockFlört

• AnnaCL

Här har vi haft en jobbig kväll. Elsa har haft konstigt i magen och hennes rapar har luktat äggfis. Stackarn. Håller på att få sin tredje tand nu så det kanske är det som spökar. Sedan har hon ju käkat kattmat i förrgår lilla fräschingen. Nu sover hon äntligen i alla fall. Hugaligen.

• AnnaCL

Vi kör pampers strlk 4+, de har aldrig läckt för oss. Men tunga är de på mornarna:)

Idag ska jag och Elsa på lunch hos mina tidigare svärföräldrar. Jag och mitt ex var tillsammans i 9 år så vi känner varandra väl. Fint att de bryr sig om Elsa också. Lite konstigt känns det men fint.

Hurra för bebisarna som sovit bra! Här var ju Elsa vaken jättelänge och hade fisrapar, men hon sov till 9 i alla fall.        

• AnnaCL

Moma: jag instämmer med April Barn. Gör ett så kan du ialla fall utesluta det. Det är en av de första sakerna de kommer att fråga när du ringer och bokar tid på vårdcentralen. Ja, se till att byta vårdcental. Det är ju skandal! Hoppas verkligen du ska börja må bättre, illamående tar över alla andra känslor. För min del i alla fall får jag svårt att fokusera på andra saker.

Angående ÖF så ser jag verkligen fram emot att få bo på ett och samma ställe. Första ÖF i Uppsala gick jag till med de i min mammagrupp och det var hur trevligt som helst. Här i Umeå känner jag nästan ingen, och sedan känslan när av att vi snart ska flytta igen innbär att man inte orkar lägga ner lika mycket energi på att lära känna nya som man kanske annars borde. Men snart, eller halvsnart ska det bli ändring på det.   

• AnnaCL

Ludi: Jag hoppas innerligt att du får det bättre. Du verkar vara en fin mamma och förtjänar sannerligen något bättre än en vuxenbebis.

Här har vi haft superbra kvällar och nätter fram tills igår då hon helt plötsligt har börjat vakna en timma efter att hon somnat och kommer inte till ro. En tand i överkäken buktar under ytan så jag hoppas verkligen att det är det som är problemet. Jag utreds för närvarande för en reumatisk sjukdom så kroppen orkar inte riktigt vad jag skulle önska just nu. Maken hjälper till bra men det är så svårt för honom att lägga henne när jag är hemma. Han får ta extra mycket ansvar på kvällarna innan läggning istället. Jag är 28 men uppenbarligen har jag en kropp som är 77 eller nåt.   

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !