Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

thegoddess skrev 2011-12-13 08:13:55 följande:
    Ni som har barn som går som tusan, sover dom mer? Ronja är tröttare men vågar inte låta henne sova mer på dagen eftersom hon ändå vaknar halv 6 jämt.
    Näe... sover inte mer men jag brukar se till att hon inte sover efter 16.00 då är det annars är svårt att få henne i säng för natten.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Grattis Anisa! {#emotions_dlg.flower}

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-12-13 16:16:43 följande:
    Här försöker vi vara ute varje dag, dock har det regnat mycket här - det och kyla är ingen hit, så då stannar vi inne, det och snöstorm Idag var vi ute och åkte pulka på gräsmattan, runt, runt, runt. Det finns lite snö kvar så det funkar fortfarande.
    Åh, här ser vi gräsmattan. :( Och nya pulkan står i hallen och väntar. Vill ha snö! 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Vincents mamma skrev 2011-12-13 18:46:59 följande:
    Ni som har gran framme(om nu nån utom jag är knäpp och köper den första advent) låter er små den vara? V låter ljusen och kultens och glittret vara dock har han ju hajat att man hänger saker där, vilket resulterar att allt hamnar där, leksaker, nappar, vattenflaskor, skor och så vidare. Våran kontroll till tv har varit borta hela dagen och vi har letata som galningar, och nu slog det mig.. Kan den ligga i granen? Självklart ligger den där! Buskillen!! :D
    Ha, ha! Zappade han in Barnkanalen först innan han gömde den? Ingen gran i år för vår del. 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Mama Jessie skrev 2011-12-18 21:25:55 följande:
    Har svårt att tro att får i sig det han behöver. Ikväll åt han tex 2-3 skedar burkmat innan det tog stopp, ville inte ha smörgås, gjorde sen köttbullar och makaroner och han åt kanske 10 makaroner innan han började leka med maten istället. Han verkar inte ha nån aptit. Men men det går väl över den här gången också och han äter väl om han blir riktigt hungrig
     Vanja hade också en sån där matvägrar-period för ett par veckor sedan. Man blir GALEN!

Hon strular förvisso nu också då och då men över en dag får hon i sig som hon behöver nu i alla fall. Fast basfödan är välling. Äter ingen yoghurt, gröt, frukt eller smörgås så frukost och mellanmål blir välling.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

SNÖÖÖÖÖ! I går blev det pulka-premiär och idag gick vi ut i snölandskapet igen. Vanja tyckte det var kul att åka pulka och leka i snön. Sade ifrån när jag satte henne i vagnen för jag var kall om händerna och tyckte vi skulle gå hem. Mocca-handskar var ingen hit i pulkabacken. 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Momalicious skrev 2011-12-19 15:52:06 följande:
    Är det krångligt att ta studieuppehåll?
    Nä... Jag har gjort det och det gick bra.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Hur får man fram Mina favoriter i iPhone?

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

God jul på er! Vanja öppnar julklappar... Hon börjar få in snitsen nu efter 24 kalenderpaket från mormor. Förvånad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Här är det också kräkkalas. Inte kräksjuka men Vanja är förkyld och då räcker det att hon hostar lite så kräks hon. Har tvättat tre dagar i rad och sanerat bilen två gånger. KUL! Får se om vi kan åka på nyårsfest...

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !