Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag kom på några till...
    Tappa/Kasta "Pa/Ta"
    Blåsa/Blåser (ute) *blåser med näsa eller mun*
    Äpple "Äppe"
    Ljus *blåser*
    Blomma "Bo(m)" 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    April barn skrev 2011-12-08 10:18:11 följande:
    Oj vad mycket vanja kunde prata Skrattande Marcus säger mamma och ompa (lampa), men han förstår precis allt vi säger så vi kan be han att hämta saker eller gå till ditt rum och kolla om "" finns där Glad
    Ja, du ser. Han pratar nog mycket i huvudet då. Det passiva ordförrådet är ju himla stort. De förstår så mycket! 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Ja, nu gäller det att vara med. V klättrade upp i soffan häromdagen när jag höll henne i armen för att hon inte skulle trilla och slå i vardagsrumsbordet. Sen i förrgår klättrade hon upp på en fyrkantig hård sittkudde/sittpuff på ÖF och som tur var såg jag det och kunde kasta mig fram och fånga henne i farten. Förvånad

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Momalicious skrev 2011-12-08 13:02:47 följande:
    På högskolan väst, det var mitt första handsval. Hade kommit in på alla ställen jag sökte iofs :) tack tack tack! Nu ska här firas!
    grattis Skål
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    thegoddess skrev 2011-12-08 15:13:16 följande:
    Ronja kommer gående med en bok. Ska vi läsa så får du sitta hos mamma säger jag. Jag sitter skräddare på golvet. Hon snurrar runt, backar och sätter sig i knät. Hon bläddrar snabbt ska det gå... När hon stänger boken säger jag slut och Ronja säger tutt!! Haha
    Skrattande
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Men du vilken klättrare, Persikans! Glad

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Eller också kan man plugga på Komvux. Det gjorde jag. Läste in naturvetenskapliga ämnena plus psykologi EFTER min första högskoleutbildning. Sen kom jag in på det jag ville!

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    thegoddess skrev 2011-12-09 13:05:34 följande:
    Moma: fick du sys efter du fött? Jag tycker oxå det är obekvämt både med tampong och när vi har lite tid i sängkammaren känns det inte som innan. Jag blev sydd endel.
    Det känns inte som innan här heller... Obestämd Det kanske beror på hur duktig barnmorskan var i syslöjden hur bra det blir. Skrattande
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LokesMammi skrev 2011-12-09 20:51:37 följande:
    Var det en bm som sydde dig? Det var en läkare som sydde mig, en kvinnlig.
    Ja, jag syddes på plats av BM så jag sprack bara lite. Det dröjde dock länge innan sex pga amning (mkt känsliga slemhinnor) och att jag blev sydd. Det känns ändå fortfarande. Har ingen aning hur hon sydde eller så. På så sätt känner man sig väldigt utlämnad. Har ju ingen aning hur det ser ut. Speciellt inte om det är sytt inuti. Men nu kan vi ha sex även om det inte bara är pang på. Glad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    2barns: Känner igen det där. Vanja är också en mycket bestämd ettåring. Ska göra allting själv.

Suzzy: Nu händer det grejer hör jag. Kul!

Jag är så glad! Jag kan validera lite av min tidigare utbildning vilken innebär att jag kan skriva examensarbete redan nu under vårterminen och om jag blir klar och examinerad så blir jag färdig till sommaren! :D  

Vanja har ätit lite mer än bara välling ett par dagar nu. Hon äter gärna ris i olika former. Puffat, risotto, risgrynsgröt... och små pastasnäckor med sås. Pepparkakor. Glad Men vi verkar ändå ha gödit henne med oljan vi har i henne. Börjar bli lite hull på låren. Måste gå och väga henne för att se om vi lyckats. 
    Vanja 3 december 2010
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !