Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Majo: nice! Hoppas det funkar bra!

Snuttan: lycka till! Håller tummarna för en oktoberbebis för er då!

• Momalicious

Åh smarta jag råkade äta en dressing med laktos på min sallad förut. Aj aj i magen säger jag bara.. :/

• Momalicious

Nä det kommer inget. Det var ju ganska lite dressing så hoppas på att det inte blir så allvarligt..

Ni som är gravida, kan ni inte snäääälla dela med er av magbilder! Är så nyfiken!

• Momalicious

Fast det gör väl inte så stor skillnad om du blir gravid nu eller mars med tanke på Elias? :p

Ja angelique, gör det! :D

• Momalicious

Ja alltså, skulle du vara gravid nu blev du ju gravid i december och det är ju bara 3-4 månader mellan december och mars-april när du hade tänkt bli gravid och det är ju inte jättestor skillnad liksom.

• Momalicious

Om du är gravid och tror att du utsatts för smitta, men inte vet om du har haft vattkoppor, ska du kontakta barnmorskemottagningen för ett blodprov som ger svar på om du är immun mot sjukdomen. Om du inte är immun kan du få antivirusläkemedel mot vattkoppor om det skulle behövas.

Om du får vattkoppor mellan en vecka före och en vecka efter förlossningen ska du snarast kontakta barnmorskemottagningen eller vårdcentralen eftersom det nyfödda barnet kan bli allvarligt sjukt. Barnet infekteras med virus från mamman men får inte några skyddande antikroppar från henne. Det nyfödda barnet har samtidigt inte – även om det är fullgånget – fullgod förmåga att självt bilda antikroppar. Barnet ska då snarast ges antivirusläkemedel för att undvika att det blir allvarligt sjukt.

• Momalicious

Ja det är jobbigt! Konstigt att man kan bli så känslig så fort! Jag letar upp din på fb sen, ska lägga Elliot nu. :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !