Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Någon som ska titta på updrag granskning ikväll?
Vet inte om jag "vågar", är så otroligt sjåpig av mig,
så tittar jag på det så kommer jag inte våga sätta Ellie på dagis/ hos dagmamma....
Någon som ska titta på updrag granskning ikväll?
Vet inte om jag "vågar", är så otroligt sjåpig av mig,
så tittar jag på det så kommer jag inte våga sätta Ellie på dagis/ hos dagmamma....
Läste om vad som hänt dig Cissi...hoppas verkligen att det bara är nidblödning och inget annat.
Ska hålla alla tummar för att det bär hela vägen!
När det gäller tänder och äta, så har Ellie oxå börjat kinka vid maten, inte alls van vid det...hon brukar äta ALLT, men nu knappt en halv portion, men kalla saker går ner, så hon får massa frukt och yoghurt, sedan funkar alltid vällingen, men som någon annan skrev, så vill jag inte vänja henne vid att hon får välling ist för mat när hon inte äter...svårt de där
Tror att det är fler tänder på G det är vitt och bulligt i övre gommen, så verkar vara hörntäner på gång, men det går segt, har vart så en vecka nu.
Hon har inte reagerat förut när de andra tänderna kom, men har för mig att jag läst någonstans att tänderna känns mer, ju äldre bebisen blir iom att gommen hårdnar, så att säga...Vrkar stämma iaf på Ellie.
Sedan så har jag ju prob med mina andra 2 killar, som jag skrev så har ju killarnas pappa blivit åtalad för misshandel av stora killen, men rättegången kommer troligtvis inte bli av föräns NÄSTA år, i Mars April!! Hatar denna väntan.
Den lilla killen har rymt" och är med sin pappa sedan 2 veckor...visst skulle jag kunna åka till skolan och handgripligen plocka hem han, men i längden är det ohållbart, så istället har jag ansökt om "verkställan av dom", dvs, xcet SKA setill att Casper INTE sover där, utan här, gör han inte det så blir det vite (= en sort böter)
Har endast pratat med lillen 3 ggr de här veckorna, hans mobil är avstängd, och samma med den mobilen han har hos sin pappa, så enda sättet att komma till tals med honom är när xcet låter honom svara när jag ringer på hemma telen......
Skulle vilja att xcet hamna där solen aldrig lyser kan jag säga........
Cissi, sjukvården är verkligen SKIT, och du borde ju kunna få lite mer hjälp, om inte en undersökning så iaf någon att tala med!
Mina tankar går till dig.
Nej vi har gemensam vårdnad om killarna, men jag är boendeförälder och xcet har umgängesrätt, men inget umgänge reglerat på pappret.
Kan inte hindra att xcet hämtar eller är med lillen pga att vi HAR gemensam vårdnad, tyvär, och eftersom åtalet "bara" gäller stora killen så är det heller inget skäl till att hindra umgänge *grrrr*
Men eftersom jag ÄR boförälder så SKA lillen sova HÄR, därav att jag ansökt om "verkställande av dom"
Vill han ha umgänge, mer än under dagtid, så får han heltenkelt ansöka om det, via famrätt eller tingsrätt..
När rättegången är avklarad så kommer jag att ansöka om enskild vårdnad om killarna, men min advokat råder mig att invänta domslut först, så tar vi vårdnadsbiten när DEN biten är klar, förlorar han i misshandels målet, så har jag ganska mycket "på fötterna" om varför jag ska ha enskild vårdnad, förutom att sammarbetet inte funderar.
Nä, ensam vårdnad får man inte "bara så" å i de flesta fall så är det BRA, ett sådant beslut kan bara rätten ta.
Att saken inte kommer upp i rätten innan mars/april har att göra med att det redan är fullbokat, sker för många brott helt enkelt...Barnbrott ligger som skyndsamma mål, men mål med personer som sitter häktade, eller mål med förövare som inte är fyllda 18 har MER förtur...
Ringde till tingsrätten häromdagen, och vårt mål beräknas ta en full dag i anspråk...så därav den långa väntetiden, å hellre vänta längre å verkligen få TID, än att dela upp det på 2 sepparata dagar, när vi väl är DÄR vill jag ha det avklarat så att säga.
JAG tycker ju inte att han är lämplig, men iom att han inte är dömd för nägot än, så är han lämplig i lagens ögon.
Jag VILL inte vänta, men är TVUNGEN att göra så, å det är DET som är det jobbiga, att handfallen stå å behöva vänta......
Frisk e han inte, när jag ville skiljas så verkade han ha tappat verklighetsuppfattningen helt, å inte har dessa 8 åren som gått hitills ha fått honom "frisk"
GÖTT=)
Det får ni fira med någe gott
Tack!
Kram till dig med, du behöver det MINST lika mycke...
Ja, nästan ett år sedan nu, månadsskiftet jan/feb...
Ang hjärntvätten så e den i full gång...lillen har redan "tagit tillbaka" det han sagt från början, men som tur är så finns det ju inspelat från polisförhöret, och det är det som rätten går på, inte vad han säger i dagsläget.
Tydligen praxis i sådanna här mål, just på grund av risken för "hjärntvätt"
Ang lekhörna eller inte å har Ellie en stor låda på hjul som hon har "sina" saker i här nere, sedan har vi ju ställt iordning hennes rum på 2a våningen provioriskt, så där finns oxå leksaker, men eftersom hon inte gillar att vara där riktigt ännu, så räknas inte det rummet, tror jag*s*
När tänderna brutit igenom, å hon är sitt gamla vanliga glada, okinkiga jag, så ska vi försöka med operation "Ellie sova i eget rum" igen