Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ellie har 2 sov pass under dagen.

Första vid 11, andra vid 16...sover ca 1.5 timme/gång, hoppar vi över en av sovpassen vaknar hon alltid på natten och är super pigg, och är vaken i 3 timmar, minst....så jag försöker verkligen att hålla de 2 sovpassen, för allas skull*ler*

• mamma smurfen

Jag hade svår foglossning med Ellie, blev sjukskriven redan i augusti, tror det var i V24 redan....

Direkt efter förlosningen kunde jag inte gå pga foglossningen, hela bäckenet var "rangligt", men efter några timmar kunde jag sakta ta mig fram med hjälp av gåstol...vet inte vad som var "värst" just då, fogsmärtorna eller smärtorna från att ha spruckit hela vägen....

Hade ont i fogarna de första 5 mån efter Ellies födsel....

fortfarande när jag vart ute å rört mig längre sträckor så gör det ont.

Lägger jag mig ner och spänner benen, så knäpper det i blyggd benet till å med sambon hör hur det "poppar" rätt.

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-21 12:19:59 följande:
    Samma här !!
    Shit änkligen någon som har som jag ..
    Jag kan likom knäcka min höft eller ja den hoppar urled många ggr och då får jag ''virida'' tillbaks den och det känns och man hör hur den kommer på plats .

Har du kollat efter detta ?
    Har du fått göra något speciellt efter förslossningen ??      

Nej inget jag kollat upp då det enda som hjälper är att träna upp musklerna runt om, för att staga upp lederna...så jag försöker använda mig av min träningscykel, det är bra träning iom att man inte rör benen i sidled.

Sedan när man vågar visa sig i baddräkt igen så blir det att simma, men det lär nog dröjja.....

• mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2011-11-21 13:31:12 följande:
    Här kostar det högst 1300 eller om det är 1600 kanske per familj att ha barn på förskolan/ dagmamma. Har man barnen 15/vecka är det samma pris. Därför jag inte tänker skola in Agnes än på länge eftersom jag kommer vara mamma ledig länge till. Blöjor och mat ingår! Nu springer min häst på de evigt gröna ängarna.. Fy vilken jobbig morgon :(

Ingen rolig morgon alls, lillsnurr...

Men stark av dig att orka vara med hela vägenNalle

Kram på dig

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-11-22 09:58:21 följande:
    Elliot tog två steg!! Får se om han börjar gå på riktigt innan han fyller år. En månad lite drygt kvar :)

Det gjorde precis Ellie oxåSkrattande

Hon tog ett igår, fast då "visste" hon inte riktigt vad hon gjorde, nu SÅG man riktigt hur hon beräkna avstånd och konsentrerade sig på att GÅHjärta

Våra små börjar bli stora

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-22 12:02:56 följande:
    SkålSkål för på mig idag är dag 27 års födelsedag och 2 års förlovningSkål

Hipp hurra!!

Grattis{#emotions_dlg.flower}

• mamma smurfen

Angelique...Håller tummarna för att det ser värre ut på pappret än vd det egentligen ärNalle

JAG kan ju inget om detta, men som lekman, undrar jag....

är det så att du har en förkylning just nu, eller annan infektion?

För som jag läser Dramaqueens svar, så låter det som att din kropp bekämpar någon form av sjukdom,

men som sagt JAG kan inget alls om sådant.

• mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-11-23 12:52:07 följande:
    Smurfen:tack:). Saken är den att när jag är gravid så är mitt allmänstånd att känna mig sjuk så när jag blir sjuk så har jag svårt att avgöra om jag är sjuk eller om det bara är graviditeten, men visst jag känner mig sjuk, förkyld, har nysigt mkt idag tex. Och sen igår har mitt illamående kommit tillbaka ohyvlat får verkl koncentrera mig på att inte spy.

*ler*

Jag gjorde ju inge... men vet själv med mig att man ibland gör hönor av en fjäder....så att säga.Flört

Sedan förstår jag inte varför de gav resultaten till dig, utan att en läkare var med och kunde gå igenom det MED dig, klart som f*n att man blir "skogstokig", med tanke på att du hade preeklamsi förra ggn.

• mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-11-23 13:24:01 följande:
    Smurfen: det är så det funkar här i Italien. Man går t läkaren och sen talar han om för dig alla prov du måste ta och sen går du till ett annat ställe och utför dessa, hämtar ut efter en ve ca och sen tillbaks till läkaren med resultaten. Omständigt javisst, annars skulle det inte vara Italien:)!
    *ler* glömde att det var där du bodde*S*
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !