Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Då väntar vi snällt på vår tur att få höra om att socker är dåligt för tänderna.. :)
=)
Så har Ellie börjat nu med....hon släpper taget om det hon håller i, å ibland kommer ett steg....men "kommer hon på sig" så sätter hon sig direkt å "kinkar" *ler* tror HON tror det är farligt att inte ha stöd, lill pluttan=)
Å vi har sökt dagmamma från å med februari, i 3e hand dagis,
Sedan har vi satt upp Ellie på 2 olik föräldra koperativ, ett som ligger på en gård, så barnen får vara med vid utfodring och skötsel av djuren, där de även odlar egna grönsaker och lagar maten med eget odlat=)
Nackdelen är att man 2 ggr per termin ska städa...
Det andra stället är ett "vanligt" kooperativt dagis, fast ett litet sådant, typ bara 2 avd, men på de 2 finns det ingen plats föräns i aug.
Har för mig att reglerna här är att man TIDIGASTkan ansöka om plats när bäbis är 6 månader,
men att man SENAST ska ansöka om plats 4 mån innan man vill HA platsen...krångliga de där*S*
Ellie leker själv på förmiddagen, då kan jag sitta vid datorn, kolla på nyheterna på 4an eller förbereda maten.
På eftermiddagn är det värre, då ska hon vara vid mamma heeeela tiden, går jag tex från vardagsrummet till köket, så kryper hon efter å "kinkar" när hon kommit fram, så är det greppar tag i mina brallor å så står hon å pockar på uppmärksamhet, ibland e de jobbigt, men samtidigt sååå underbart söt, att hon gillar mamma sååå massa=)
Efter de andra 2 grabbarna jag har, så har jag ett annat lugn i kroppen, som jag inte hade med de 2...
Njuter av varje litet ögonblick (kanske inte sååå mycke kl 2 på natten*ler* )
Inte ens nu efter att ha varit hemma i över ett år, så längtar jag tillbaka till jobbet, skulle mycket väl kunna tänka mig att vara hemmamamma tills hon började skolan, å då börja jobba bara på halvtid, men ekonomin går inte ihop på det, så jag kommer nog börja jobba i feb igen, men ska utnyttja regeln med att man har rätt att gå ner i arb tid med 25% tills hon blir större, DET tappet i lön klarar vi nämligen=)
välkommen tillbaks=)
har du semper droppar kvar hemma så ge de, de innehåller ju levande bakterie kultur, bra för både vuxna å barn med magar i obalans, annars finns det ju joghurt med bra mag bakterier oxå=)
När Ellie hade sån hosta så fick vi rekomendationerna att få henne att dricka mycket vatten, ljummet eller iaf rumstempererat, och bada i lite varmare vatten. Om hon inte hade feber då.
Sedan finns det ju theracough receptfritt från 1år, men då får du ringa å kolla med bvc om du kan ge det,
Jag kollade det med Ellie, men då tyckte dom jag fört skulle kolla om vatten å bad hjälpte, om inte så skulle jag ringa för att få tid till läkare.
Det "löste sig" så att säga*ler*
Hon hostade i en vecka, å snora, men efter några dagar med 2 bad dagligen, en morron en kväll, så började de bli bättre å bättre, VET ju inte om det var badet som gjorde det, eller om det gav vika ändå, men hon e frisk nu sedan 1 1/2 vecka cirka, hela förloppet från feber till host och snuv fri tog ca 3 veckor, så det var en seg skit hon åkte på.
har du provat zinksalva på det röda?
Jobbigt med röda stjärtar