• LinnV

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Vad jobbigt Magda, hoppas du mår bättre snart! 

Sixten vaknade 6.20 idag, bara för att vi ska till ÖF och jag ska gå intro ikväll. Hade behövt sova lite mer men har lite att göra när han sover sen så hinner inte =/ 

• LinnV

Sixten börjar bli duktig på att gå nu, men ramlar och har sig ganska mycket fortfarande. Han tror att han kan mer än vad han egentligen kan..

Angelique: Hoppas det inte är allvarligt, håller tummarna!! 

• LinnV

Tom här uppe i dalarna är det regn fortfarande. Vi brukar få första snön i slutet av oktober men har inte kommit någon än..

Vi ska ha kalas den 4 dec med öppet hus. Bakar olika kladdkakor, bullar och kakor och bjuder på! Vad jag vet så är det 20 personer som kommer. Jag har ingen släkt här så är några släktingar till Johan och sen mina kompisar med barn som kommer. Vi kommer inte ha några lekar, ingen idé till ettåringar.. 

• LinnV

Thegoddess: Vad tråkigt! På ÖF här brukar det vara några killar i 3 årsåldern som leker. Bara Sixten kommer i närheten skriker de och puttar bort honom. Föräldrarna sitter i soffan längre bort och läser tidningar. Jag skällde ut de sist och efter det har Sixten fått vara med! Skulle aldrig acceptera att något barn rör Sixten. Jag säger åt alla som gör illa honom, föräldrarna får säga vad de vill!

• LinnV

Vi har bestämt oss för att skaffa ett barn till iaf. Har väl börjat komma över mitt MF nu. Men när har vi inte sagt något om, det blir när vi känner att det passar!

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-11-24 20:46:45 följande:
    Vad kul Linn! Vad glad jag blir! *massa glada smileysar*
    Tack {#emotions_dlg.flower} Jag är också glad, även om det kanske blir om ett eller två år
    LokesMammi skrev 2011-11-24 21:10:09 följande:
    Grattis Linasmamma. Va roligt! Spännande o se när "det händer" =)
    Tack Dock har jag jätte lätt att bli gravid så vågar inte sluta med piller innan vi känner oss redo
  • LinnV
    LokesMammi skrev 2011-11-24 21:29:53 följande:
    Ja, då är det ingen idé o sluta för tidigt!
    Fast p-piller kan göra att det tar längre tid o bli gravid! För oss tog det 10 mån efter jag sluta med pillrena! =)
    Okej, jag åt mini-piller och blev gravid andra försöket så hoppas det går lika lätt efter de här p-pillerna. Ganska behändigt att kunna bestämma när man vill ha barn Flört
  • LinnV

Jag bakar lussekatter med lite extra smör i. Kesella vet jag inte ens om det finns laktosfritt, har inte sett det iaf! Men mina blir jätte goda iaf som tur är Johan gillar inte russin så tar bara på, innan jag träffade honom hade jag i degen. Jag älssssssskar russin, tyvärr, är ju inte direkt nyttigt..

Jenni78 - inte fredagsmys då?!  

• LinnV
    LillSnurr82 skrev 2011-11-25 21:23:39 följande:
    Jag är laktos intolerant, men lite kesella i bullar är ju ingen fara mer än lite gasigare i magen. Hemma har jag allt laktosfritt men annars bryr jag mig inte så mycket. Är ju ingen allergi som man blir allvarligt sjuk av direkt.. Orka hålla på när man är bortbjuden eller på fik/restaurang.. Bara bra om det blir fart på min mage lite då och då.. Jag är kass på att gå på toa annars .. Kan gå upp till två veckor ibland mellan jag gör nr 2 (ursäkta)
    Jag måste vara jätte noga, för jag blir väldigt dålig om jag får i mig laktos. Klarar inte ens av låglaktos, får världens kramp i magen, får lägga mig ner, blir alldeles kallsvettig av smärtan. Sen får jag springa på toa 5-6 gånger på ½ timme. Sen är jag bra igen, men tycker inte det är värt de
  • LinnV
    Momalicious skrev 2011-11-25 23:56:04 följande:
    I lågstadiet var det en i min klass som var laktosintolerant men hon hade några tabletter hon tog innan hon åt som gjorde att hon kunde äta vanlig mat. Finns det fortfarande?

Usch var precis i tvättstugan och hörde massa konstiga ljud så jag vek så fort så armarna nästan gick av och sen halvsprang jag hem haha. Sjukt obehagligt!
    Jo det finns såna tabletter men om man äter de för ofta blir kroppen immun och man får äta flera stycken för att det ska hjälpa. Om vi ska på fin middag eller äta ute så tar jag såna för att slippa krångla, blir väl 1 gång varannan månad. Det är lätt att undvika laktos annars så gör de istället
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !