Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Vi vill ha ett hus. Bor i en trea nu. Men med sambons dåliga lön så får det vänta! Inte lätt  o får ett "bra" hus för 1mille...... Nu är det andra gången på ett år som vi hittar ett hus på  LOKES GATA som vi vill ha, men har inte råd med 3mille just nu. Blä!!!!

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    April barn skrev 2012-02-03 08:12:59 följande:
    Jag är också inne och läser för det mesta har inte alltid något att skriva, hus skulle vara helt underbart har också hittat några fina här :) som tur är bor vi iaf i ett väldigt billigt område "fina och bra" hus kostar runt 600 tusen - 2 miljoner. Hittade ett jättestort för 300 tusen fast det behövdes renovera då Tungan ute
    Va billigt!
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2012-02-04 06:49:49 följande:
    Jag är så ledsen och besviken!!!!

Igår morse ringde min mamma och sa att hon var magsjuk. Hon skulle haft barnen när jag jobbar idag. Börjar nu vid 6.45.
    Jag fick ringa Emils pappa och säga att han fick ta dom. Han skulle på fest egentligen men sa att han får ta det lugnt och bara vara där en kort stund.

Vid 3.30 kom han hem imorse. Full.
    Jag är sp jävla ledsen!!! Han visar ju knappast nått ansvar eller vilja att ta hand om barnen?!!
    Men fy va arg o besviken jag skulle vara! Han vet ju att du måste jobba! Hur gjorde du idag?
    Jobbhelg här med! =)
  • LokesMammi

Kollade på termometern imorse när jag stack till jobbet! -16!! En kollega hade -18 hos sig! Fy va kallt! och då bor vi i mellersta delen av landet! Fy o blä! Hur kallt har då ni i övre delen av landet? =)

• LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-02-04 12:10:05 följande:
    Sambon har en kompis som bor där uppe nånstans, kommer inte ihåg var men typ Umeå. De hade -41 grader idag haha. Varmt och mysigt ;)
    Men fy va kallt!
    Fast det är kallt på två olika sätt, kylan här nere o kylan där uppe! Här biter det riktigt i kinderna men inte där! Hade en vårdtagare som kommer högt uppifrån o bodde i slutet i eskilstuna. Han tyckte att 20minus här var kallare än 20minus där uppe.
  • LokesMammi

Nu vill jag ha tips o råd. Inge skäll tack! (då hoppar jag ur tråden)

Loke har kommit in i en period nu när han ska spotta ut allt. Han spottar ut vatten, mat, refluxmedicin, klimedicin! ALLT! Han vägrar borsta tänder, han vägrar ta medicin! Vad ska vi göra?! Vi orkar inte! Spottar han ut maten så slutar vi ge. Han spottar ut om han äter själv också! Då får han vara utan!
    Ska vi bara ge honom välling? Det spottar han inte ut! Välling 5ggr/dag????

• LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-02-04 13:32:53 följande:
    Elliot spottar också ut ibland, då tar vi bort maten och säger att det inte är okej att leka med maten, sen får han den igen och då äter han oftast. Det tar oftast rätt lång tid för honom att äta så stressa inte.

Att ge så mycket välling är ju inte jättebra, testa och ge ersättning istället några av gångerna.
    Han spottar ut även om han får senare! Vi säger Nej o Fy o inte spotta o sånt!
    Det är ersättning i hans välling. Mjölkfri ersättning!
    Vi berikar hans välling o gröt med ersättning då han inte kan äta de i affärerna!
  • LokesMammi

Han spottar ut allt utom välling (fast välling får han bara i sängen till natten)
    Mosad mat, bitar, ljummen, kall, han äter när vi äter, tänder vet jag inte då vi inte får titta i hans mun längre som vi brukar göra när han borstar tänderna som han inte vill göra längre!
    Ger mat, spottar, väntar = gnäll, ger mat, spottar, väntar = gnäll, äter själv, slänger på golvet, spottar ut, väntar = gnäll, äter själv, slänger på golvet, spottar ut, väntar =gnäll, matar, spottar ut, ger upp!

• LokesMammi

Ja, jag vill inte byta ut varje måltid med välling. Han får iaf välling till frukost nu. Men inte resten. Han får vara utan! Han kan inte dricka själv. Kan inte "vinkla upp" flaskan. Måste ligga på rygg för o kunna dricka. Förstår inte hur han ska göra för o dricka ur pipmugg.....

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !