Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag har oxå undrat varför det står "x skrev"

• thegoddess

Haha Ronja säger usch till mycket tex slår på papperskorgen och säger uschhhjj och öppnar å tar upp en blöja typ. Så usch å blä verkar inte gått fram att det betyder att man låter bli haha

Nya ordet är woooouuuuww! Så sött! Alltså inte vov utan wow! Coolt!

• thegoddess

Sån var Ronja i helgen vaknade titt som tätt och bara grät och skrek. Men hon har haft tänder på g känner och ser buckligt ut. Det kommer väl och går lite.
    Märket separationsångesten mer nu när hon börjat förskolan. Speciellt vid läggning bökar hon helt plötsligt. Vart väldigt lätt att lägga innan.

• thegoddess

Tror vindruvor är lösande med.. Päron definitivt lösande kört det på ronjis hårda mage. Blåbär skulle jag nog kört isf med
    Vi har sällan det problemet. Vi blir glada när Ronja bajsar löst för hon är nästan jämt hård

• thegoddess

Det är lite samma samma som händer här hos oss nu så kanske inte så roligt för er att höra
    Jobb, dagis osv
    men visst jag kan försöka uppdatera lite grann.
    Ronja har blivit lite förändrad sen hon började fs. Svårt förklara hur men lite mer att hon hittar på egna lekar tex. Hon har fått mer separations ångest. Men hon tycker det är kul att vara på fs iaf.
    Hon har lärt sig "hoppa" om man frågar om hon kan, fast det blir bara ett knäböj haha
    När hon dansar svajar hon med huvud och över kropp och stampar med ena foten.
    Hon har lite nya ord. Mer om hon vill ha mer mat. Hej då och några till jag inte kommer på nu.
    Förskolan säger att ingen får röra henne då blir hon arg haha. Det skiljer ju 6 mån till nästa barn så det är ju bra att hon kan säga ifrån.

Inte långt kvar nu angeliqe spännande! Är oxå sugen på smått men än så länge än Ronja lika mycket som 3

Jobbigt ludi. Förstår det måste vara svårt att gå vidare. Kram till dig.

• thegoddess

Grattis moma!
    Ja litet grattis är väl inte så svårt tycker man ju

• thegoddess

Jobbigt det där med mat bus! Ronja spottar ut endel med. Hon gillar tex inte potatis, morötter kokta eller sås. Det går bra med burkarna när allt är blandat. Men inte av våran.Vill ju helst inte ge burkar. Hon älskar kött, kyckling och iaf panerad fisk och det mesta av frukt och grönt.
    Det som hjälpte mest när hon spottade ut allt var att hon fick nåt att distrahera sig med. Vad som helst att pilla med typ ett lock eller att hon fått hålla en sked och så sticker jag n lite skedde emellan. Kladdet blir jag galen på men nån gång måste man ju lära dig och kladdbiten kommer man inte undan.

• thegoddess

Ronja har gått runt och "hoppat" typ knäböj och stampat fötterna. Fick reda på igår av en kompis att dom har rytmik på fs och då bla säger fröken "stampa fot". Så detta kommer därifrån på bara 2 ggr hon vart med på det.
    Sen säger hon mick mick och det tog ett tag innan jag fattade att hon ville ha mjölk.
    Hon har gått och pekat och sagt äckä äckä ett tag. Idag kom jag på att hon vill släcka.
    Tycker det är jobbigt när hon vill så mycket men man inte förstår vad hon menar. Men till slut så faller polletten ner

• thegoddess

Ronja gillar bara tv om det är musikvideos.
    På youtube är det com hem bebisarna
    Nu älskar hon duplo, sätter ihop och tar isär. Älskar att dansa och stampa fot och hoppa. Det har hon tydligen lärt sig på rytmik på fs.
    Men det bästa som finns är diskmaskinen och vara med när vi grejar i köket. Då är allt annat ointressant.

Nu har jag jobbat dygn och ska hämta loppan på fs. Åh vad jag längtar!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !