Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

IGEN!!
    Emil sov 19.30-6.15 med två nappinstoppningar :)

Emil klappade händerna mer förut, men det är lite hans grej, han lär sig nått o gör det massor en tid, sen slutar han o lär sig nått nytt :)

Han älskar vår hund o hunden får stå ut med endel, ligger han o vilar kommer Emil krypande o börjar banka honom i huvudet/på nosen, då tar vi bort honom o säger "klappa fint". Då börjar han klapp händerna ist :) vi sa ju klappa ;)

Är otroligt glad, vi har länge tränat på att gå ner från soffa/säng med rumpan först, och det verkar ha fastnat :) han backar ner var han än är :)
    Vi tänkte att det är bättre han kan ta sig ner innan han kan ta sig upp :)

• ludicrous

Ludicrous : Emil. Född 23/12 20.08 i v 38+4. 3070 gram, 49 cm, 34 i hattmått. Bor i Västervik

• ludicrous

2barns - har ni Ikea i närheten? De brukar sälja julmust :) min syster bor i New York och åker till Ikea bara för att dricka julmust ;D

Pepparkakor bakar vi alltid hos mamma med hennes hemmagjorda deg! GOTT!
    Men nu innan brukar vi köpa deg och.. Äta ;) bara degen alltså ;)

Jag fyllde 23 för en månad sen, men känner mig som 75 om man jämför med mina jämngamla. :)

• ludicrous

Jag är ledsen över att jag aldrig kommer få chansen att planera ett barn :( det känns faktiskt som en livssorg :(
    Jag har två underbara krabater. Men både var oplanerade och det har båda gångerna varit otroligt stormigt i början. (Emils pappa lämnade mig i v 11+6 efter veckor av bråk. Men ja. Det löste sig typ..) Novas pappa och jag var 16 år, bara det gjorde det stormigt..
    Jag sörjer att jag aldrig kommer få dela glädjen över ett efterlängtat plus med någon jag älskar :(

• ludicrous

Jag lever med Emils pappa (just) nu. Han har två pojkar som kommer varannan helg, mer än så "finns" dom inte. Min dotter verkar han inte ta till sig. Vi är iaf tillsammans nu, får se hur det blir i framtiden.

Hur har ni andra det som lever i nya förhållanden med "gamla" barn

• ludicrous

Jag skulle gärna ha fler barn. Skulle gärna redan vara gravid! Men min sambo vill inte. Han ville ha ett, nu har han fyra.. Men inte på heltid då..

• ludicrous

Hur de som har barn med någon annan än pappan till decemberbebisen :)

Om det är skillnad på barnen o hur det funkar?

• ludicrous

Jag vill ju inte direkt va en "sån" som har 7544 ungar med olika pappor. Nova har ju lixom ingen pappa. Hon har bara min sambo. Men jag känner allt för ofta att jag behöver "skydda" henne genom att säga "han skojar bara" " kom till mamma o gosa" osv. Det är jobbigt. Det är några veckor sen han o jag bråkade om det senast. Men han anser inte att han har något ansvar för henne. Men han engagerar sig inte i något av barnen så på det sättet är det ingen skillnad mellan barn l barn.
    Men nu är det snart jul, det SKA vara lugn. Problem biter jag ihop om tills efter jul, tänker inte bråka o flytta mitt i julen

• ludicrous

Ja absolut. Detta är ett stort problem för mig. Han är 30, men vill leva som en 20 årig singel utan ansvar och förpliktelser.( han hållet inte med)

Jag ser det som att han lever ungkarlsliv med förmåner. Förmånerna är nån som lagar mat, får upp honom på morgonen, tvättar och sköter allt runt om. Den enda ungkarlsfasonen han inte har är att han inte ligger runt.

Jag orkar inte bråka med honom för det blir alltid så jävla stort, så jag håller käft ist.

Vi har inte samma ambitioner, inte samma prioriteringar eller mål med livet. Så "Forever and always" är inget som passar oss.

Bättras inget till efter nyår så tror jag vi går isär.

• ludicrous

Vi hade haft det struligt innan, min dotters pappa gick hastigt bort i en olycka o ja.. Allt var lite krångligt. Han sa att bara jag bestämde mig o inte velade fram o tillbaka om abort, så skulle han engagera sig o så. Men det var ju rätt mkt bullshit. Jag har ju bara hans version av vad som hände i separationen mellan pojkarnas mamma och honom ( även om jag gärna skulle ha hennes..) och då fick han inte träffa pojkarna på länge osv.

Men, jag säger även att skulle jag bli gravid idag, skulle jag hellre bli ensam med tre, än att göra en abort pga honom

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !