Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Nu går även Emil förresten :) kryper mest men väljer ibland att ta några steg :) igår gick han jättemkt :)

• ludicrous

2barns - varsågod och tyck det. Det är ett öppet forum och man får säga vad man tycker.

Cissi- hoppas på det bästa!

Nä fem är ingen hit att gå upp, men man har ju inte mkt till val ;) jag deckar runt 20-21 på kvällen för jag e uppe så tidigt.. Jättesocial..

• ludicrous

Alla är olika.
    När min dotter var liten var jag totalt emot 5mm. Jag hade inget behov av någon sömnmetod.

Emil har aldrig sovit en hel natt i hela sitt liv. Jag vill absolut inte ta till 5mm men jag ser det som ett alternativ.

Jag har fortfarande svårt att fatta hur ett barn blir tryggt av att veta att ingen kommer när jag är ledsen. Men men. Man väljer ju själv.

Jag har oxå svårt för en i tråden, och skulle jag träffa den människan på riktigt och hon skulle framföra samma åsikter som här skulle jag inte kunna vara trevlig. Men nu är vi på ett forum och det är lätt att ignorera.

Jag läser här varje dag men skriver inte, orkar inte allt tjaffs, men det är skönt att se hur andra med barn i samma ålder har det.

Beklagar mf Cissi!

• ludicrous

Emil kommer få en bultbräda, plocka-i-och-ur-saker, en boll och en telefon (inte mobilstuket) med knappar med djur.
    Sen vet jag inte mer :) jo böcker!

• ludicrous

Min sambo är absolut inte en bok-kille. Han har läst en enda bok.. Men så sa han för ett tag sen att han ville läsa David Batras lapp-böcker. Ni vet dom med massa arga lappar i. Skitroliga :) så självklart har jag köpt "den som inte tar bort luddet ska dö", i farsdag present , finns det en bok han kan tänka sig köper jag den! :)

• ludicrous

April Barn - jag hade blivit vansinnig!! Fy så jobbigt!
    Vi hade också jättemkt problem när vi köpte vårat hus. Människan hade inte städat, det fanns mat kvar i kylen, värmepumpen hade gått sönder (februari 2010... Minns ni den vintern..? Kul utan värme..)
    Det var en jävla massa bråk :(
    Man tappar liksom hela känslan av en härlig flytt :(

Nu går Emil, massor :) sötgrisen! Han har även börjat med ett ljud som skär i öronen, inte poppis här hemma..

Nu är det snart dags att göra frukost, fira sambon o sen åker han iväg till Norrköping för att träna o jag börjar jobba halv fem.

Börjar ångra att jag tog detta jobbet (hemtjänst) det är så mycket krångel o ingen ordning alls!!

• ludicrous

Men vilken människa!!

Jag har det lite struligt på jobbet med. De hade lagt om schemat på kvällen utan att säga nått, som tur var började jag med en dagtur, annars hade jag kommit 30 min försent och en mycket sjuk person hade inte fått tillsyn...

• ludicrous

Det här e ju inte sant.. Att man sänker sängen är väl sunt förnuft? Slitsamma, det var inte gjort och Elias ramlade. Done is done.

Alla vi vet att nu när barnen är igång händer olyckor. Emil sparkade en petflaska framför sig i går och missade en tröskel. Han slog i hakan. Inget som kunde förebyggas och inget att göra åt nu. Han grät nån minut.

Jag känner inte dig 2barns personligen, men på ditt sätt att skriva i tråden verkar det som att du känner att alla är typ bästisar och är varandras allt. Det kanske är därför du tar så illa upp för att vi faktiskt säger att du kunde förhindrat den olycka som skedde. Jag känner några i vår tråd, eller ja den gamla tråden o vi umgås, men resten känner jag inte, skulle någon därför "hoppa på" mig här skulle jag utan problem kunna skjuta det åt sidan.

Jag tycker det är tråkigt att det blir såhär i tråden, verkligen. Tänk för ett år sen när vi alla gick och väntade på minsta känning om förlossningsstart, pratade bb-väska och bedövning.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !