Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2012-01-04 18:11:33 följande:
    Har en i släkten (min mans släkt) som vi misstänker har Münchausen by proxy. Jävligt läskigt men har inte mycket att gå på för att anmäla till soc. Jag är mest förbannad på sjukvården just nu som inte verkar fatta att hon det är mamman som är sjuk och inte barnet. 
    Vad är det? =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2012-01-04 18:15:36 följande:
    Här pratas det hej vilt. Det är Bamse, saker i böcker och ljus och stjärnor. Det slår nästan gnistor runt huvudet. :)

Vi hade tänkt skola in Vanja på måndag men har inte fått förskoleplats. Ställde oss i kö när Vanja var 3 veckor! Så nu får pappan vara hemma en månad och förhoppningsvis får vi en tillfällig (suck) plats inom den tiden. Och det ska vara platsgaranti?! Grrrr...
    Ajdå! Mindre bra! Irriterande. Bådar inte gott för oss......då gäller det o ha föräldra dagar kvar.........
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-01-05 11:23:14 följande:
    Elliot har lärt sig klättra ur sin säng. Imorse kom sambon in i Elliots rum och hittade honom glatt lekandes på golvet haha. Han kan inte gå helt själv men klättra ur sängen kan han. Det gör inte ens hans sju månader äldre kusin :p

Nu ska jag bara be till högre makter att min axel blir bättre. Annars blir det doktorn imorgon :(
    Oj, va läskigt!
  • LokesMammi

Jag satte Loke i kö i februari. Har inte hört ngt ännu..........

• LokesMammi

Borsta tänder är ngt Loke inte gillar alls. Det har vi gjort sen han var 6mån. Han gapar när man kommer med borsten, men sen vrider o vänder han på sig o stretar emot o biter o gnäller. Blä! Är rädd för att det ska utvecklas till att aldrig mera vilja borsta. Typ skräck om man tvingar honom. Vet inte!

• LokesMammi

Känns som man inte får träffa Loke ngt! =) Idag sov han till efter 11. Åt frukost kvart i tolv. hehe. Sen stack jag iväg till jobbet. Jobbar 12.30-21. Nu sover han. Imorgon jobbar jag 7.30-12.30. Blä! Sen imorgon eftermiddag ska Loke till farmor. Han ska sova där på natten. Vi ska på bio med ett par grannar o umgås. De har också fått barnvakt!
    Lite skönt, men samtidigt känns det hemskt. När ska jag få umgås med Loke? =)

• LokesMammi

Loke har haft problem nätter nu några nätter. Vaknar o skriker jätte mkt. Väcker säkert grannarna! :(
    Är det nån fas? Att vakna natt efter natt efter natt när han sovit sååååååååå bra.
    Eller är det kanske att han saknar mig när jag nu är borta så mkt? =)

• LokesMammi

Nu ska i snart lämna plutten hos farmor. Han ska sova där inatt. Vi ska ut o äta o gå på bio med ett par grannar. Ska bli skönt o bara få vara en stund. Man måste vara ett par ibland också! Vet inte när vi gick på bio senast!

• LokesMammi
    MFJG skrev 2012-01-07 14:33:25 följande:
    Hej Tjejer!
    Jag har inte varit inne i tråden på evigheter. Minns ni mig ;)
    Jag undrar om ni kan dela med er av lite erfarenheter..

När ni blev gravida, kände ni stickningar då?? Har ni molvärk mellan ägglossning och mens.
    Hur snabbt efter att ni slutade amma fick ni er mens tillbaka!

Galet att våra små redan är så stora! Antonio går, pratar osv.. 
    Hej o välkommen tillbaka!
    Jag minns inte om jag hade stickningar. Hade halsbränna o strax därefter JÄVLIGT ont i livmodern!
    Jag fick tillbaka min mens i oktober när jag satte dit spiral. =)
    Är du gravid igen eller? =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !