Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Loke kräktes igen. Mängder denna gång. 2ggr. Usch o fy. Det är så jag får panik o gråter. Skriker åt Loke "vad gör du? Vad händer?". Inte hans fel, jag vet....men ändå......
    Sambon sa att jag skulle ringa 1177, men han är sig lik nu iaf. Får se hur han är i morgon. Jag jobbar delad tur imorgon!

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-12-28 20:28:38 följande:
    Måste vara härligt att ändå äntligen lyckas efter så många år , är ju verkligen ett efterlängtat barn då! Så himla härligt! :)

Suzzy: usch vad jobbigt :( men ring 1177 i morgon om det inte är bättre , eller i natt om det blir mycket värre! Hoppas Loke kryar på sig snart!
    ludicrous skrev 2011-12-28 20:48:10 följande:
    Men oj suzzy, jag skulle nog ringa nu!
    Avvaktar till imorgon. Han har inte kräkits mera nu! Han är "sig själv" nu iaf! Kanske var ngt som "satt i vägen" i kroppen eftersom han även sovit bort dagen!
    April barn skrev 2011-12-28 20:47:47 följande:
    Hej alla har varit fullt upp här god jul och god fortsättning till er alla Glad

Idag var vi på andra vulet och det var precis som jag trodde bebisen hade dött vecka 8+6 ungefär :( Nu känns allt så mycket verkligare och jobbigt Rynkar på näsan, jag behövde inte vänta ut det själv iaf eftersom kroppen tydligen inte klarar av att stöta ut det så på fredag fick jag komma och bli skrapad som tur är.... Nu vill jag bara få detta gjort så vi kan försöka igen...

Ska se om jag orkar läsa tillbaka några sidor nu också :)
    Men usch va tråkigt! Styrke kram!
  • LokesMammi

Hur "yttrar" sig magsjuka hos barn?
    I förrgår var Loke lös i magen, ljusbrun avföring. Igår o idag lös gul avföring plus 2st kräkningar idag!

• LokesMammi

Åh, vilken dag! Tar allt från första början!
    Igår ringde jobbet o väckte mig o fråga om jag kan jobba delad tur idag. Jag har en 16-20.30 tur idag. Visst sa jag. Inga problem. Jobbar då 7.30-12.30. O igår som sagt kräktes loke o hade lös avföring. Kl 2 inatt skriker Loke. Sambon går upp o ropar på mig = Loke ligger nerspydd i sängen! Jag ringer 1177. Vi ska ge lite vatten var 10onde minut o låta honom sova hela natten. Bäddar rent o lägger ner honom, jag går o lägger mig o sambon tar hand om Loke. Sen säger han att Loke kissat ner sig o sängen. Va bra tänker jag, han kan kissa iaf. Väl inne på toa säger han att det är bajs. Alltså vattenavföring. Bädda rent igen! Kuljul! Jag somnade nog närmare fyra o klockan ringer strax innan sex. Jag är tröt! =) På jobbet frågar planeraren om jag kan sluta 18.30 ist. Alltså 7.30-12.30 14-18.30. Men jobbade på utan uppehållet! =mkt extra pengar! =)
    Har sms kontakt med sambon under dagen. Just ja, ringde till sambon strax innan 8 o sa att han skulle ringa bvc o kolla med henne hur vi ska göra! Vätskeersättning! Så han har levt på det idag + vatten. Liten skvätt vatten! Inte kräkits, bajsat en gång o det var inte jättelöst!
    Nu sover han utan nattvälling. Men har det redo utifall att han vill ha! =)
    Så lite uppdatering från mig.
    Ska jobba extra imorgon med. Hade en morgon tur men ska sluta 16 ist. *money* =)

• LokesMammi

Tydligen så går det magsjuka bland barn. Ingen vinterkräksjuka. Hon sa det på 1177, barnet blir frisk o efter 48h så insjuknar barnet igen! :(

• LokesMammi

Ja, vi försöker lägga honom. Han vakna o vi fixa lite välling. Vill inte ha välling, vatten eller vätskeersättning. Skriker så fort han ligger i sängen o man går därifrån! Usch! :(

• LokesMammi
    April barn skrev 2011-12-29 21:42:37 följande:
    Urs då stackars Loke, hoppas verkligen han blir frisk snart Rynkar på näsan
    Tack. Han har inte kräkits idag, så jag hoppas han mår bra nu. Han sover nu iaf. Han har tydligen sovit hela dan enl sambon! =)
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-12-29 22:27:36 följande:
    Vad skönt för han att han sovit så gott då, bästa medicinen när man är sjuk Glad

Jag är ju lite efter och har precis börjat spela wordfeud Drömmer så om ni vill kan ni adda snällgreger (sambons telefon haha) om ni spelar än då
    Andra dan han sover bort, bara det säger ju att ngt är fel! :/
    Lägger till dig!
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-12-29 22:36:08 följande:
    Ja verkligen, hade ni pratat med sjukvården eller var det bara en vanlig magsjuka ?
    Okej vad kul :)
    pratat med 1177 på natten o sambon med bvc på morgonen.
    är en magsjuka som går bland barn. har meddelat de barn som han umgåtts med denna vecka
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !