Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April barn skrev 2011-12-18 23:27:46 följande:
    Suzzi: Skit kan ni ha en gran inne och så mycket böcker i bokhyllan haha Förvånad Skrattande Vi fick sätta granen på balkongen och några saker i hyllorna kan man bara glömma om man inte vill få dem bitna, stampade och krossade DrömmerSkrattandeMitt blev bättre efter ett par dagar men känns fortfarande, egentligen ska man träna i förebyggande syfte med det är något du kan göra även nu för att få stabilare muskulatur :)
    Jag ryter åt han när han rör mina böcker! hehe Vissa delar av bokhyllan har jag tömt nedre delen på! Får se om granen får stå kvar! Satte upp den igår!
    Min tomte petar han på nu! hehe
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-12-19 18:09:46 följande:
    Också bilden då ......

Ser ut som vantar vi har! =) Men dom är jätte stora på Loke! "snörar åt" vantarna med säkerhetsnål. Struntar i o sätta tummen i "rätt hål"! =)
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-12-19 12:54:38 följande:
    I morgon ska vi köpa julgran, den tas in den 23/12 inte en dag innan!
    Så har jag också vuxit upp med. Gran, skinka o gröt 23e. Men sambon vill ha allt redan 1a advent typ, så vi har gjort en kompromiss så allt blir 4e advent ist!
    Men det är så det ska vara. Granen kläs medan skinkan kokar o sen på kvällen äter man första skinksmörgåsen o myser till ljuset av granen. Sen när man vaknar på morgonen så ligger det julklappar under granen! *mys*
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-12-19 20:33:06 följande:
    Jag gjorde kalops idag för första gången i mitt liv, jättegott och vuxenpoäng till mig ;)
    Jättebra! Gott är det också! =)
  • LokesMammi

Grattis alla barn som fyllt år o grattis Cornelia på din dag! {#emotions_dlg.flower}

• LokesMammi

Kan barn under 1år äta kalvsylta?

• LokesMammi

Loke har börjat med o spotta ut maten! Har han aldrig gjort förut! Jävla skitunge!!! Arg jag blir! Han gör det inte bara en gång! O så ska handen in i munnen!  Gång på gång på gång på gång på gång!  Orkar inte säga NEJ längre! Vad kan man göra?
    Nu skällde jag på honom o lade in honom arg på hans rum o hans grinar!

• LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-20 16:07:58 följande:
    Förslåt men han är snart 1 år vad tänker du på ?
    Elias äter också med händerna och äter själv men spottar inte ut maten.
    Men vad är det som gör dig arg igentligen ?
    Han är bara ett barn ett barn som ska bli 1 år han är inte 2-3 år som förstår varför mamma blir så arg på honom.
    Du gör mig lessen !!    
    Han äter inte med händerna, vi matar honom!
    Han spottar ut maten och stoppar in fingrarna i munnen.

Vi tar bort handen säger nej, han stoppar in handen, vi säger nej tar bort handen, han stoppar in handen, vi äsger nej tar bort handen, han stoppar in handen, vi säger nej tar bort handen!!!! 711 ggr! Man tappar tålamodet!
    April barn skrev 2011-12-20 16:08:02 följande:
    Marcus spottar också ut maten jätteofta, geggar med den kastar den eller stoppar in den igen. Tror inte det hjälper att skälla på han och sätta han på rummet det kan nog bara göra det ännu värre tror jag :/
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-20 16:15:09 följande:
    Ta bort maten och mata honom då vad är det som inte är okey ?
    Låt honom dricka själv men mata honom.
    Jag matar alltid elias innan när han har lite mat kvar så får han äta själv.
    Att han stoppar fingrarna i munnen men det är naturligt det är inte fel .
    Låt honom vara ett barn var inte så hård mot honom.Det kan gå så pass långt att han inte vågar göra något för att du/ni blir så arga på honom.
    Det ska inte behöva gå så långt att du stoppar honom in i rummet.
    Om du blir så lessen så arg så ring läkaren för du låter deprimerad.      
    Jag är inte deprimerad, jag är arg! Demon
    Frukost, lunch, middag VARENDA DAG! Jag orkar inte! Skiter i o ge honom mat snart!
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-12-20 19:09:39 följande:
    Jobbigt suzzy! Jag har oxå blivit arg och frustrerad. Men prova att ge han nåt att hålla i samtidigt. En egen sked eller nåt. Det har hjälpt här.
    Ja, får göra det! Sambon fick iaf i honom kvällsgröten. Han spotta ut maten när jag gav honom! Demon Så skönt att sambon inte jobbar förrän på tisdag igen! =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !