Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Nja, jag har ju inte värkar. har haft mens precis och nu är jag förstoppad så det beror väl på det men ja, jobbigt är det.

• Momalicious

Har nog nån lättare form av matförgiftning eller nåt. Suttit på toa mycket av natten. Självklart vaknar Elliot 7.30 när jag sovit dåligt. Hade hoppats på 9. :p

• Momalicious

Nja tror inte det. Sambon är konstig i magen också. Nej har inte spytt.

Åh jag är så trött hoppas verkligen det går att lägga Elliot idag så jag får sova lite.

• Momalicious

Nej, alla jobbar ju inklusive sambon :/ hade varit skönt att bara få sova och ta hand om sig själv men det går ju inte alltid tyvärr. Mest vill jag sova, har inte varit såhär trött på länge!

• Momalicious

Är bättre idag än igår kväll och i natt men jobbigt att inte känna sig hundra. Illamåendet försvann i princip med mensen, mår lite illa idag bara men det kan ju lika gärna bero på att jag inte mår så bra i magen.

Usch Linn! Det är som att de känner på sig att man skulle behöva att de sov lite längre och då gör de tvärtom, hihi.

• Momalicious

Jag känner aldrig av fogarna längre. Brukade känna av dom då och då och särskilt vid mens Elliots fyra första månader men inte längre :) känner dock av mitt uttänjda revben som Elliot jämt kilade in foten under. Ligger jag rakt på mage så gör det jätteont ibland, känns som det "glider runt" och ska gå av.

Nu har Elliot precis somnat så jag ska försöka sova en stund jag med.

• Momalicious

Elliot brukar sova olika. Ibland två pass, ibland ett pass. Ibland bara en halvtimme på hela dagen och ibland tre timmar. Väldigt olika. Bäst är om han sover två gånger, då är han på bättre humör på kvällen.

Jag somnade aldrig. Slumrade till lite bara men nu är han på gång att vakna. Blir att lägga sig tidigt ikväll! Tidigare än vanligt alltså haha.

• Momalicious

Här är maxtaket för dagis typ 1300 tror jag, men det lär inte vi komma upp i eftersom jag kommer plugga. Blöjor vet jag inte om vi behöver ha med, det är olika i olika kommuner om jag förstått det rätt men mat får han ju där.

Han sov vidare till 11.40 så ganska exakt två timmar sov han. Tror inte det blir någon mer sovstund idag men det får vi se.

• Momalicious

Vad menar du med friplats? Enda jag hört är att man betalar mer för första barnet och sen lite mindre för andra om dom är i den åldern samtidigt. Här är det en liten summa även om nu bägge föräldrarna skulle vara arbetslösa.

• Momalicious

Usch vad jobbigt! :( men han har det bra där han är ska du se! :)

Jag får ta och kolla upp vad som gäller här, vad det kostar och om blöjor ingår. Blöjorna kan jag iofs höra med svägerskan som har sina barn på samma dagis.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !