Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Det är nog bara vaccinet som gjort han lite dålig, då sover de jättemycket inget att oroa sig för men han får ju vara hemma så länge han är dålig. Himla gulligt han somnade Skrattande

♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • April barn

Förresten grattis Tove på din första födelsedag Skrattande

• April barn

2 barn: jag skulle ha varit hemma med han om han är så dålig :(

Suzzi: Jaha haha, dessa är de enda som passar nu med tumme och allt. Vi köpte ett par jättefina röda tjocka skalvantar från pop vi tänkte han kunde ha men de var jättestora trots minsta storlek så de får han nog ha nästa vinter Skrattande

Vi brukar också ha som tradition att ta in och klä granen den 23e, men vi skulle ändå ha granen ute nu så då tyckte vi det var roligt att ha den pyntad och uppsatt till Marcus kalas på 2 advent Glad
    Vi kommer inte göra julmat alls hemma, tycker bara det är drygt också gillar jag det inte speciellt mycket jag brukar äta potatisgratäng med lax och risalamalta till efterrätt på jul Flört Men lite julbak blev det innan Marcus kalas iaf, julknäck, lussebullar, hemgjorda pepparkakor och pepparkakscheesekace så nu har vi gjort vårt julbök i köket, det är inte riktigt min grej

• April barn

Idag han vi ut på en liten premiär pulka tur också innan all snö tinat bort igen Skrattande Marcus tyckte det var riktigt skönt Skrattande

Och som jag skrivit förut så tar han ju inte napp, men denna ska vara med överallt, hans egengjorda napp Tungan ute

• April barn
    LokesMammi skrev 2011-12-20 14:55:36 följande:
    Loke har börjat med o spotta ut maten! Har han aldrig gjort förut! Jävla skitunge!!! Arg jag blir! Han gör det inte bara en gång! O så ska handen in i munnen!  Gång på gång på gång på gång på gång!  Orkar inte säga NEJ längre! Vad kan man göra?
    Nu skällde jag på honom o lade in honom arg på hans rum o hans grinar!
    Marcus spottar också ut maten jätteofta, geggar med den kastar den eller stoppar in den igen. Tror inte det hjälper att skälla på han och sätta han på rummet det kan nog bara göra det ännu värre tror jag :/
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-12-20 16:11:22 följande:
    Han äter inte med händerna, vi matar honom!
    Han spottar ut maten och stoppar in fingrarna i munnen.

Vi tar bort handen säger nej, han stoppar in handen, vi säger nej tar bort handen, han stoppar in handen, vi äsger nej tar bort handen, han stoppar in handen, vi säger nej tar bort handen!!!! 711 ggr! Man tappar tålamodet!
    April barn skrev 2011-12-20 16:08:02 följande:
    Marcus spottar också ut maten jätteofta, geggar med den kastar den eller stoppar in den igen. Tror inte det hjälper att skälla på han och sätta han på rummet det kan nog bara göra det ännu värre tror jag :/
    Jag förstår precis vad du menar har en här som gör precis samma sak, vet att det kan vara väldigt frustrerande men då är det bättre att kanske mata han utan kläder och stoppa han i ett bad sen eller ge han något som han kan äta på själv tex bröd eller kex om ni inte orkar. Om man blir arg och skäller på dem så kan det göra att de inte vill äta alls sen.
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-20 16:09:24 följande:
    April: *Fnissar* haha han hade nog det mysigt som somnade till Tungan ute du slipper du ha barnvagnen hihi söt pojk bebbe du har.
    Han tyckte det var väldigt mysigt, hoppas bara det kan komma lite mer snö så man kan åka lite bättre, blev endel skrap i backen Skrattande
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-12-20 16:17:02 följande:
    Jag är inte deprimerad, jag är arg! Demon
    Frukost, lunch, middag VARENDA DAG! Jag orkar inte! Skiter i o ge honom mat snart!
    Det är helt naturligt, de flesta barnen vill stoppa händerna i munnen (eller rumpan) för att undersöka vad som finns där och vad som precis kom in i munnen, vad som smakade sådär. Det är inte konstigt, försök att inte bli så upprörd över det, ta det som det kommer det är ju inte hela världen om det blir lite kletigt Glad
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-20 16:23:34 följande:
    Jag är så avis på dig / er som har snö .
    Vi har helt grönt gräsmatta wooohoooo hmmm NOT haha jag vill ha snö nu nu nu .. 
    Haha ja men jag kan säga att det är bara ett litet pudertäcke, nätt och jämt att man kunde ta ut pulkan Skrattande
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !