Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Vad jobbigt, jag hade blåsljud på hjärtat när jag var liten som växte bort sen.. mer än så har jag tyvärr inte i erfarenhet :/

Ja Marcus går vart han är ska nu hela tiden, så jag kan nog säga att nu går han verkligen inte bara något steg utan över hela rummen Skrattande

♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • April barn
    Trollungarnasmamma skrev 2011-11-20 20:01:07 följande:
    Ja det är väl det vanligaste, men tycker det är konstigt att det kan komma & gå?

Ja jag trodde med Nemi skulle börja mer & mer men nä....bekvämast att krypa antar jag.
    Ja jag har för mig att de hörde något blås när jag var 15 som jag fick kolla upp men då var det borta igen... Men jag har för mig det var så för mig med att det kom och gick lite under de första åren sen försvann det helt.

Ja men det är väl det, han var så i början också att han tog några steg också satte han sig ner och kröp resten eftersom det gick fortare då :P
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-11-21 05:51:37 följande:
    Vad skönt april barn... Hoppas ni får kalasa i nya lyan då
    Verkligen, ska ringa han sen och fråga när de tror de är klara Glad
  • April barn

Fy vad jobbigt för dig moma, men jag tänkte på en sak om du varit förstoppad eller haft problem med magen länge, illamående kan man ju få om man är förstoppad eller har annat problem med magen?

Marcus bra nätter 19-06 är nu över han sov bra ca 5 dagar men nu har han börjat på att vakna och böka runt igen, vet inte varför han inte kan sova bra Rynkar på näsan

• April barn

2 barns:
    Marcus sover inte mer än 1 eller max 2 timmar på dagen somnar oftast vid 11.30 och sover runt en timme sen sover han inte mer förens det blir kväll runt 19 :/

Jag hade knappt foglossning när jag var gravid heller, kände av det några veckor mot slutet men det försvann ganska fort, har inte haft något efter heller. Men nu häromdagen så kände jag av det när jag skulle gå av bussen, jag hoppas verkligen jag slipper det denna gången det är värkligen inte kul :/

• April barn

När Marcus börjar på sitt föräldrakooperativ nästa vinter kommer vi betala ca 600:- /månad för 15h /veckan. Och efter de fyllt tre år så är det gratis, så vi kommer bara beta för han i ett år Glad Med småsyskon vet jag faktiskt inte hur det är, är ju närmare 2½ år kvar tills den lilla räkan ska börja så har inte riktigt känt behov av att kolla upp det än Flört men jag har för mig man betalar samma summa för alla barnen...

• April barn
    April barn skrev 2011-11-21 22:48:55 följande:
    När Marcus börjar på sitt föräldrakooperativ nästa vinter kommer vi betala ca 600:- /månad för 15h /veckan. Och efter de fyllt tre år så är det gratis, så vi kommer bara beta för han i ett år Glad Med småsyskon vet jag faktiskt inte hur det är, är ju närmare 2½ år kvar tills den lilla räkan ska börja så har inte riktigt känt behov av att kolla upp det än Flört men jag har för mig man betalar samma summa för alla barnen...
    Juste mat ingår de har till och med egen kock där som lagar maten från grunden Skrattande men blöjor får man köpa med själv, men det gör inte mig något eftersom jag förmodligen gjort det ändå Glad
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-11-22 07:47:26 följande:
    På vårat dagis har jag hört att dom som är 15 timmars barn får vara tis-tors
    Här går de mån, ons, fre så varannan dag 9-14. Jag tycker det är helt lagom sen Glad
  • April barn
    ÄlskarMina skrev 2011-11-22 08:09:41 följande:
    vad smörjer ni era små med i ansiktet nu när det är kallt? Arvid blir lätt torr om kinderna, men vågar inte smörja med ngt vattenbaserat om det är för kallt. Samtidigt ska det ju gå in smidigt i huden utan att vara för kladdigt..hmm

Såg en reklam om Weledas wind and weather..ngn som testat den?? 
    Nej man får ju absolut inte smörja innan man går ut när det är kallt eftersom de kan få frysskador, men smörj när ni kommit in eller på kvällen Glad Jag använder weledas zink salva och tycker den är super, gillar alla weledas produkter men naturliga ingredienser så den skulle jag rekomendera (wind and water alltså) :)
  • April barn

Åh vad det är underbart att se sina barn riktigt glada, min yngsta lillasyster är här nu på förmiddagen och det räcker med att hon tittar på han och klappar händerna så skrattar han så han kiknar och blir ivrig så han håller på att krypa ur skinnet Kyss Älskade barn Hjärta

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !