Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Beklagar 3 barns mamma !!

Oliver har vart förkyld i några dagar och därför sovit dåligt på nätterna men nu är han frisk och fortsätter att vakna på nätterna och vilja vara i min famn (! Vill gärna sove med mig men då kan inte jag sova då jag måste vända på mig stup i kvarten då jag blir obekväm med min stora mage hela tiden. Varje gång han somnat och jag lyfter tillbaka han i sin säng(lagt bredvid våran i o med att han var sjuk)så vaknar han och gråter tills jag tar han i famnen igen. Så jävla jobbigt! Sover redan dåligt på nätterna och nu när han inte ens är sjuk och gör så blir jag orolig att det ska bli till en vana. Går ju inte att han ska bli sån NU, några ve innan lillasyster tittar ut.
    Någon som har tips på vad man kan göra eller vet varför han gör så här nu?
    Han har alltid innan sen han var 3 månader sovit hela nätterna i sin egna säng fr 19-7.

• Stronza simpatica

Moma: ulen är lika kul jämt men Denise sparkar så otroligt mer och starkt än vad oliver gjorde så ibland gör det tom ont! Hela magen rör sig!

Med första är man själv och fokuserad på att bara vara gravid hela tiden medans andra gången när man har ett barn att tänka på så lägger man nästan ingen fokus alls på sin graviditet.

• Stronza simpatica

MrsMG: du hade ju koll på oss?!! )))

Jag är i ve 33+5 idag och har bf 16/3 men blir kejsarsnitt i början på mars OM jag hinner dit. Tror dock det blir i februari. Om ca 2 ve tippar jag på. Menvi får se, har ul idag:)))!

• Stronza simpatica

Vart och gjort ul nu, ve 33+5 idag och allt såg bra ut. Vikt 2 kg. :)))

Moma: för mig känns det som jag vart gravid en evighet!!

• Stronza simpatica

Ja känns jätte skönt att hon väger mer än Oliver när han föddes nu, känns så hoppfullt!
    Verkar som min läkaren vill att jag går så länge som möjligt eftersom allt ser bra ut i dagsläget så det kanske blir ett marsbarn ändå! Skulle vara lyx att få ett barn på 3 kg redan.
    Nu får tiden vara snäll och flyga iväg för jag orkar inte vara gravid längre, det är ju så jobbigt! Sover inte på nätterna alls längre pga halsbränna och obekvämdhet plus att oliver är inne i en närhets fas där han bara vill sova nära mig och då kan jag verkl inte sova!

• Stronza simpatica

Jasminris: Saviano heter han ! Han har skrivit om den napolitanska maffian och nej jag eller någon av mina vänner har känt av den personligen. Sen bodde jag i Rom fram tills för en månad sen och nu bor jag på Sardinien.

• Stronza simpatica

Jasminris: nej det är inget maffiaområde.
    Vi flyttade pga att det blev svårt att bo i Rom när vi fick barn och ännu ett påväg. Ingen direkt barnvänlig stad! Dyrt att bo dör också, just med hyror och så.
    Så vi bestämde oss för att flytta till Sardinien där min sambo kommer ursprungligen från. Så nu har vi gjort det och än så länge så känns det bra!!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !