Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

2barnsmamma84: ja det var mkt han jobbar med:/? Nu när vi flyttar och han ska leta jobb där hoppas vi båda på att han kan jobba kvällar istället( han är bartender) så han får mer tid med oss på dagarna.
    Ja han känner att han missar så mkt av olivers uppväxt vilket är sant!

• Stronza simpatica

God fortsättning alla.

Oliver somnade 19 som vanligt men vaknade 23 och ville inte sluta gnälla då efter en halvtimme tog vi upp han till vardagsrummet där jan med en gång slutade gnälla och så var han med och åt nyårsmiddagen och firade in det nya året tillsammans med oss. Var super mysigt:)! Han somnade vid 1 men vaknade av sitt hostande kl 6 så jag tog upp han så han kunde sitta i mitt knä och då spydde han slem några ggr och hade nästan 38gr feber så han fick lite Alvedon och somnade, sen vaknade han 8.30 i morse.

• Stronza simpatica

Oliver somnade 14 men sover än:/. Vad ska jag göra? Väcka han och hoppas att han inte somnar allt för långt efter läggdags eller bara låta han sova? Funderar på det sista.

• Stronza simpatica

Nu vakna han:)!

2barnsmamma84: eftersom han vakna nu och han brukar sova kl 19 så kommer han inte kunna somna igen efter enhalvtimma. Han sover normalt Max 2 Tim på dagen och sen 12 på natten. Mer än så pallar han nog inte att sova:)!

Moma: jag skulle lagt ut bild på min GIGANTISKA mage om jag kunde via appen men det går ju inte:(!

Vet du vad, jag mailar dig en på fb ;)!

• Stronza simpatica

Hej alla,
    Nu är vi installerade i vårt nya hem på Sardinien sen i torsdags. Lägenheten är jätte fin och båda jag och oliver trivs så bra. Min sambo kommer först på måndag med lastbil med alla våra grejer. Vi hyr möblerat men man samlar ändå på sig en massa saker. Han har fått fixa hela flytten själv eftersom jag är höggravid och orkar INGENTING:(! Går tio meter och senär jag helt slut och måste sätta mig ner:(! I dag tänkte jag utforska området lite och insåg att vi bor på vyschan verkligen:-/. Området ligger tätt intill cagliari(10 min med tåg) och är uppdelat i 2 zoner, tyvärr har vi hamnat i zonen där det bara finns en massa hus i stort sätt. I andra zonen finns det en massa affärer och rörelse och här finns endast 1 närköp, en bar, ett apotek och en bensinmack, THAT'S IT!!!
    Från Rom till detta är en jävla skillnad men det blir nog bättre, det känns nog extra tungt nu pga min orörlighet.
    Gick och kollade mitt blodtryck och fr att ha haft 110/70 nu i över en månad hade jag idag 130/90-95 idag:(! Gör mig orolig men har slarvat lite med min medicin på sistone. Min nya dr sa dock att det inte var oroväckande ännu och att ta medicinen regelbundet och kolla det igen på mån. Har det då ökat ytterligare så skulle jag ringa honom. Hoppas allt går bra nu!!

Har sen vi kom hit nattat oliver i sitt egna rum och märkligt nog har det funkat hur bra som helst, inga protester alls. Han vaknade tom senare i morse:)), hoppas fet håller i sig!:)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !