Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Anton har krupp. Han fick inhalera adrenalin 2 gånger vilket var en kamp med en gallskrikande unge, han skulle fått en gång till annars. Han kom hem och somnade 2.30, vid 5 började krupphostan igen men det gick att sova ändå. Nu får vi se hur följande nätter blir, när han får flera attacker ska jag gå ut med honom så han får andas lite kall fuktig luft- precis vad man känner för på natten sent i november :P

• Mama Jessie

Anton brukar låtsas att prata i telefon. Han kan använda sig av de flesta saker, han håller den mot örat och säger "JA JA DA DA JA..." extra klart och tydligt liksom, han är så himla söt! :). Han ska få en leksakstelefon när han fyller år, tror jag blir uppskattat.

• Mama Jessie

Åh nej angelique! Får hoppas det inte är så illa som du ser det. Vilken vecka är du i nu?

• Mama Jessie

Anton har inte heller någon brådska med att lära sig gå, han har lagt sin energi på annat:). Han går bra med stöd av saker men förstår inte att han kanske kan gå själv.

• Mama Jessie

När Anton fyller år får den som vill komma, blir lite öppet hus nästa torsdag. Bjuder på smörgåstårta och tårta tänkte jag sen planerar jag inga mer aktiviteter:)

• Mama Jessie

Tänk att det är december om en vecka, vart har året tagit vägen?! Men samtidigt som det känns som att året gått jättefort så kommer jag knappt ihåg hur det var att ha en pytteliten Anton och att han inte ens fanns för ett år sen går ju knappt att föreställa sig :)

• Mama Jessie

Här är också vanligt västkust-höst/vinterväder. Skulle det inte bli en "riktig" vinter i år igen? Börjar bli dags för den att komma nu tycker jag:). Det snöade första advent förra året och snö låg på marken när Anton föddes, kan ju alltid hoppas på repris i år:)

• Mama Jessie

Gud vad kul linasmamma och snuttan!

Suzzy: får ni hälsa på på bb? Det får man inte här

• Mama Jessie

Det är som här då att man får ses utanför men vi får inte ta med bebisen ut så då var det ingen som tyckte det var nån mening med att hälsa på ;)

• Mama Jessie

Det var not av det första de sa när vi kom upp på bb att bebisarna inte få lämna avd., tror det hade nåt att göra med att neo låg i anslutning eller nåt.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !