Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag började prata I "normal" tid fastän jag var tvåspråkig men det berodde på att min pappa nästan aldrig var hemma så pratade mest svenska. Synd att jag inte pratar tyska längre, pratade flytande när mina päron skilde sig när jag var 3.

Usch såg uppdrag granskning. Var om ett par som blivit felaktigt anklagade för sexuella övergrepp på sin dotter. Mammans syster hade anmält. Usch jag hade aldrig förlåtit någon om dom utsatt min och sambon och inte minst Elliot för det helvetet.

• Momalicious

Här får man inte kub om de inte ändrat sen jag var gravid (västra Götaland). Vill dock göra det nästa gång. Förra gången ville jag också egentligen men det kostade typ 2200 eller nåt att göra det och det rann liksom ut i sanden. Men vi får se.

• Momalicious

Tycker det är orättvist att det ska skilja så mycket i olika län. Här får man t.ex. Inte reda på könet vid rul vilket man får på många andra ställen.

• Momalicious

Elliot vaknade 23.30. Han är fortfarande vaken... Jag har inte sovit alls och sambon hann väl sova 45 minuter innan han vaknade. Fyfan!

• Momalicious

Elliot somnade om vid 4 i natt. Han vaknade 7.40. Men ja, man är ju inte överdrivet pigg kanske ;)

• Momalicious

Ja grattis Anna! :)

Elliot var bara pigg i natt. Skitstörande när man själv är vandrande död ;) Elliot är med pappa nu och jag ägnar mig åt lite shopping ;)

• Momalicious

Måste tipsa om en grej. Babyproffsen har ju en lekmatta i typ liggunderläggsmaterial som kostar typ 500 spänn.

Biltema har en hoppa-hage matta som går att pussla som en matta också. Köpte två och de kostar 74 spänn styck. Ett riktigt kap och fint blev det!

• Momalicious

Måste fråga er tjejer, nån kanske vet. Jag har typ senaste tre dagarna mått VÄLDIGT illa. Spyr inte eller så men kan inte äta utan att må jätteilla och klökas. Har idag även fått ont i livmodern eller i det området. Vad tror ni det kan vara? Virus?

• Momalicious

Ska bli spännande att se vem Elliot brås på. I min släkt är alla långa. Kortast är min kusin på 165 och längst är nog morbror på nästan 2 meter. I sambons släkt är de korta. Sambon är längst av sina bröder och han är 172 :p

• Momalicious

Tänk att våra bebisar är barn nu. Kan inte fatta det, var tar tiden vägen?! Nästa månad fyller majoriteten av våra bebisar år. Jösses. Nu förstår jag vad folk menar med att man ska njuta av bebistiden!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !