• anna karin63

nu får ni fan i mig ge er...

min dotter är 19 år och har en underbar liten grabb på ett år, han är döpt efter min pappa Harry och jag är en stolt mormor på 47 snart 48 år. Nu till problemet. Hur kan ni som är i rätt ålder för att skaffa barn vara så trångsynta och helt enkelt elaka??? ni ska kalla er vuxna och det ni gör är tvärtom ska inte vi visa ett föredöme för yngre människor? min dotter går till öppna förskolan med sin pojke för att han ska få stimulans av andra barn och för att träffa andra föräldralediga människor och vad träffar hon?? jo, sådana där som sätter näsan i vädret och tycker hon är inte värd att prata med och dessutom så avvisar ni en ettåring som säger hej. Hur vuxna är ni?? i mina ögon är ni de barnsliga och omogna inte min dotter. Alla ni som nu tänker hur gammal var du när du fick henne jo, jag var 27 år med fast jobb och allt annat ordnat. Jag tycker inte det är bra att sätta barn till världen utan jobb och utbildning men nu är han här och ni som tycker ni gjort allt rätt ni är så otroligt fördömande och elaka så man tror inte sina öron. tack för ordet

• Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...
  • skånegås

Tur att vi har en bra öf då. Här är det vanligt att få barn tidigt. Jag var 21 då jag fick första och absolut inte yngst. Det är också vanligt att äldre får barn här. Sen pratar man ju oftast mest med de man känner bäst. Men aldrig att någon skulle låta bli att hälsa på barn eller prata med mammor pga åldern. Ibland är det bra att bo i en liten håla

• höna böna

Jag känner som så att vi är väl alla månniskor? Vill man inte själv bli bemött på ett bra sätt? Vill man inte bli hejad på? Vill man själv bli utfryst pga av att åldern skiljer? 

• Andrea A

Här är en som blir behandlad som Ts dotter. Jag är också en ung mamma och har en 1,5 åring som tycker att det är så skoj på öppna förskolan och därför går jag dit någon gång i veckan. Själv hatar jag stället . Jag har flera gånger försökt prata med de andra mammorna och skapa kontakt men de svänger bara ryggen till. Så där sitter jag själv. Vissa föräldrar tar t.om. bort sina barn från ett ställe om mitt kommer dit.

• höna böna
    Andrea A skrev 2011-10-25 12:40:20 följande:
    Här är en som blir behandlad som Ts dotter. Jag är också en ung mamma och har en 1,5 åring som tycker att det är så skoj på öppna förskolan och därför går jag dit någon gång i veckan. Själv hatar jag stället . Jag har flera gånger försökt prata med de andra mammorna och skapa kontakt men de svänger bara ryggen till. Så där sitter jag själv. Vissa föräldrar tar t.om. bort sina barn från ett ställe om mitt kommer dit.
    herregud, vad är det för fel på folk..
  • Husis

Men är det ingen personal som har någon samling, eller något, där man involverar alla föräldrar och barn? Inte för att det ska behövas, som om man vore fyra år, men här är det ganska tydligt att det är folk utan normal social kompetens...

Jag har nog varit bortskämd med kyrkans öppet hus, som har varit kanon! 

• Lavish

Men nu blev det väl lite tokigt TS? Det är väl inte vi som läser här som är samma föräldrar som satte näsan i vädret på din dotters öppna förskola? (Antagligen iaf)

Jag är inte så ung som din dotter (26) och har besökt öppna förskolan och föräldragruppen. Jag upplever inte att någon sätter näsan i vädret, däremot finns det många som antingen är mer tillbakadragna och inte så öppna med nya människor, och en del andra som bara går dit för att umgås med kompisar de redan har och inte är intresserade av att släppa in någon ny i sitt gäng (oavsett ålder).

Har din dotter beskrivit konkret hur hon blev "dissad" av de andra mammorna? Eller var det mer en känsla hon fick? För om det är det senare är det inte alls säkert att det hade med hennes ålder att göra. Sen får man ju försöka ta för sig lite själv också, har svårt att tro att ALLA på öppna förskolan skulle ge henne kalla handen om hon själv försöker söka kontakt på ett trevligt sätt.

• Sweetmanda
    Husis skrev 2011-10-25 12:46:13 följande:
    Men är det ingen personal som har någon samling, eller något, där man involverar alla föräldrar och barn? Inte för att det ska behövas, som om man vore fyra år, men här är det ganska tydligt att det är folk utan normal social kompetens...

Jag har nog varit bortskämd med kyrkans öppet hus, som har varit kanon! 
    Faktiskt så var de i kyrkans öppna förskola vi var på! 
    Personalen var jätte trevlig men mammorna.. ja inga mogna vuxna kvinnor iaf!  
  • Sweetmanda
    Lavish skrev 2011-10-25 12:47:22 följande:
    Men nu blev det väl lite tokigt TS? Det är väl inte vi som läser här som är samma föräldrar som satte näsan i vädret på din dotters öppna förskola? (Antagligen iaf)

Jag är inte så ung som din dotter (26) och har besökt öppna förskolan och föräldragruppen. Jag upplever inte att någon sätter näsan i vädret, däremot finns det många som antingen är mer tillbakadragna och inte så öppna med nya människor, och en del andra som bara går dit för att umgås med kompisar de redan har och inte är intresserade av att släppa in någon ny i sitt gäng (oavsett ålder).

Har din dotter beskrivit konkret hur hon blev "dissad" av de andra mammorna? Eller var det mer en känsla hon fick? För om det är det senare är det inte alls säkert att det hade med hennes ålder att göra. Sen får man ju försöka ta för sig lite själv också, har svårt att tro att ALLA på öppna förskolan skulle ge henne kalla handen om hon själv försöker söka kontakt på ett trevligt sätt.
    Ja för det första så försökte jag hälsa på alla när vi kom dit men ingen sa hej, de bara tittade kort och pratade sedan med varandra. 
    Sedan när en som jobbade där frågade vad som hänt med hans blåöga, förklarade jag att han ramlade ur vagnen i bussen- och direkt så var de n¨n mamma som sa: Åh gud vad hemskt! De hade ALDRIG kunnat hända mig! 
    Och min son är väldigt öppen o social av sig och gick runt o sa hej till alla, men de tittade knappt på honom.

Något mer du undrar över?  
  • Tokern

Vill folk mobbas kommer de alltid hitta något som är fel på en; för gammal, för ung, ammar, ger ersättning, ensamstående, för rik, för fattig.....

Man skulle tro att det här inte förekommer i vuxen ålder, men mobbande föräldrar jobbar hårt på att visa vägen för nästa generation mobbare. Tragiskt.

• Lavish
    Sweetmanda skrev 2011-10-25 12:51:06 följande:
    Ja för det första så försökte jag hälsa på alla när vi kom dit men ingen sa hej, de bara tittade kort och pratade sedan med varandra. 
    Sedan när en som jobbade där frågade vad som hänt med hans blåöga, förklarade jag att han ramlade ur vagnen i bussen- och direkt så var de n¨n mamma som sa: Åh gud vad hemskt! De hade ALDRIG kunnat hända mig! 
    Och min son är väldigt öppen o social av sig och gick runt o sa hej till alla, men de tittade knappt på honom.

Något mer du undrar över?  
    Vad tråkigt . Men hur vet du att det berodde på din ålder?
Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...