• Lavish

nu får ni fan i mig ge er...

Men nu blev det väl lite tokigt TS? Det är väl inte vi som läser här som är samma föräldrar som satte näsan i vädret på din dotters öppna förskola? (Antagligen iaf)

Jag är inte så ung som din dotter (26) och har besökt öppna förskolan och föräldragruppen. Jag upplever inte att någon sätter näsan i vädret, däremot finns det många som antingen är mer tillbakadragna och inte så öppna med nya människor, och en del andra som bara går dit för att umgås med kompisar de redan har och inte är intresserade av att släppa in någon ny i sitt gäng (oavsett ålder).

Har din dotter beskrivit konkret hur hon blev "dissad" av de andra mammorna? Eller var det mer en känsla hon fick? För om det är det senare är det inte alls säkert att det hade med hennes ålder att göra. Sen får man ju försöka ta för sig lite själv också, har svårt att tro att ALLA på öppna förskolan skulle ge henne kalla handen om hon själv försöker söka kontakt på ett trevligt sätt.

• Lavish
    Sweetmanda skrev 2011-10-25 12:51:06 följande:
    Ja för det första så försökte jag hälsa på alla när vi kom dit men ingen sa hej, de bara tittade kort och pratade sedan med varandra. 
    Sedan när en som jobbade där frågade vad som hänt med hans blåöga, förklarade jag att han ramlade ur vagnen i bussen- och direkt så var de n¨n mamma som sa: Åh gud vad hemskt! De hade ALDRIG kunnat hända mig! 
    Och min son är väldigt öppen o social av sig och gick runt o sa hej till alla, men de tittade knappt på honom.

Något mer du undrar över?  
    Vad tråkigt . Men hur vet du att det berodde på din ålder?
  • Lavish
    Sweetmanda skrev 2011-10-25 13:04:30 följande:
    Det vet jag ju inte helt säkert, men när man får blickar som är nedvärderande och de liksom synar och lyssnar på ALLT man gör, så får man liksom en uppfattning om vad de handlar om. 

För när ett annat barn ramlade, ja då lät de:  ja men sånt händer ju! Inte kan man hålla reda på de små hela tiden. 
    Hm, så lät de inte när jag berättade om att min son slagit sig.

Jag dömer självklart inte ALLA, men just de här människorna  var inte spec trevliga att umgås med.
    Ja det är märkligt det där. Jag antar att jag befunnit mig i lite skyddad verkstad sen jag lämnade skolan, då jag dels har haft sociala yrken där de andra som jobbar måste vara någorlunda socialt kompetenta, dels pluggat och haft jobb där man jobbar ensam. Så sen jag lämnade gymnasiet har jag inte stött på så många idioter och därför har jag väl fått för mig att man växer ifrån det när man blir vuxen. Men jag håller med om att när man kommit i den här kontakten med andra föräldrar som man har när man just fått ett litet barn, så har man fått inse att andra människor kommer från andra omständigheter och värderingar och därför beter sig på väldigt konstiga sätt i mina ögon.

Kanske berömmer jag mig själv väl mycket men jag kan inte ens föreställa mig situationen där jag inte skulle besvara ett glatt "hej" från någon människa. Brukar överhuvudtaget ta ansvaret att försöka se till att alla får vara med och prata och vara trevlig mot alla, mingla så att säga. Fast det betyder inte att jag vill bli kompis med alla privat, verkligen inte, men man vill väl ha en trevlig situation och gemenskap om man t.ex sitter med barn som leker tillsammans på ÖF? Även OM jag tycker att en mamma såg ut som en korkad fjortis så vill jag ju ha en trevlig stämning så jag skulle vara trevlig mot henne ändå.
  • Lavish
    anna karin63 skrev 2011-10-25 19:00:17 följande:
    Tokigt nä du, det blev inte alls tokigt det är exakt så det är. Hon berättade för en av personalen vad som hänt med Harry. Hon var så stressad och hade glömt spänna fast honom i vagnen och han föll ur när han började klättra med följd ett blåmärke på kinden då är det en av mammorna som suckar högt och säger högt och tydligt att det skulle då aldrig hon glömma. Hur tror du man känner sig då?? sedan så gick harry omkring och sa hej till allt och alla och dessa föräldrar bara titta på honom vad tycker du om det "vuxna" beteendet ??
    Jag förstår att du är arg men det känns som du är arg på mig och jag vet inte varför? Nej det är klart att det var jättetråkigt för din dotter med det bemötande och det är inte vuxen någonstans. Framförallt är det korkat att sätta sig till doms över andra för rätt vad det är är det hennes egen ungen som slagit sig, garanterat. Men hur vet du att det är hennes ålder som är problemet?
Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...