• anna karin63

nu får ni fan i mig ge er...

min dotter är 19 år och har en underbar liten grabb på ett år, han är döpt efter min pappa Harry och jag är en stolt mormor på 47 snart 48 år. Nu till problemet. Hur kan ni som är i rätt ålder för att skaffa barn vara så trångsynta och helt enkelt elaka??? ni ska kalla er vuxna och det ni gör är tvärtom ska inte vi visa ett föredöme för yngre människor? min dotter går till öppna förskolan med sin pojke för att han ska få stimulans av andra barn och för att träffa andra föräldralediga människor och vad träffar hon?? jo, sådana där som sätter näsan i vädret och tycker hon är inte värd att prata med och dessutom så avvisar ni en ettåring som säger hej. Hur vuxna är ni?? i mina ögon är ni de barnsliga och omogna inte min dotter. Alla ni som nu tänker hur gammal var du när du fick henne jo, jag var 27 år med fast jobb och allt annat ordnat. Jag tycker inte det är bra att sätta barn till världen utan jobb och utbildning men nu är han här och ni som tycker ni gjort allt rätt ni är så otroligt fördömande och elaka så man tror inte sina öron. tack för ordet

• Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...
  • Smillasmatte

Jag var 21 när jag fick mitt första barn.. Inget jobb och visste väl inte mkt om framtiden.. Flört.. Idag är han en härlig skötsam 17 åring som förhoppningsvis inte fått några större men av att ha en " ung" mamma ...
    Trist för din dotter och hennes lille son att de får ett sådant bemötande...
     Jäkla töntar!Rynkar på näsan

• anna karin63
    Smillasmatte skrev 2011-10-24 22:34:55 följande:
    Jag var 21 när jag fick mitt första barn.. Inget jobb och visste väl inte mkt om framtiden.. Flört.. Idag är han en härlig skötsam 17 åring som förhoppningsvis inte fått några större men av att ha en " ung" mamma ...
    Trist för din dotter och hennes lille son att de får ett sådant bemötande...
     Jäkla töntar!Rynkar på näsan
    Tack det värmde.
  • Lenora

Nu är jag en sådan människa som gillar att prata med alla och att avvisa något barn skulle jag inte få för mig men...

Då jag är över 30 själv är det kanske inte så troligt att jag skulle klicka med din dotter och bjuda in henne till vår gemenskap där de flesta är i 30- och 40-årsåldern. Om hon nu inte är jättecharmig, intelligent och väldigt mogen för sin ålder förstås men det är mer troligt att vi inte har så väldigt mycket gemensamt förutom barnen.

Finns det några lekgrupper för unga mammor där ni bor? Det kanske skulle vara lättare att hitta vänner med barn där. Hoppas att hon hittar några andra familjer att umgås med som hon tycker om, det förgyller verkligen föräldralivet.

• Linda01

Hej Anna-Karin! Är jätte glad att du tog upp det här ämnet, det värmer i hjärtat. Själv är jag 18 år och har en son på 3 månader. Man blir så ledsen av att höra andra människor prata illa om oss unga föräldrar, åldern har ju som du säger ingen betydelse om hur mogen man är som person. Man kan vara 30 år och få första barnet och vara hur omogen som helst eller vara 20 och vara en jätte mogen förälder, eller tvärtom i olika fall. Mognads nivån är individuell. Man är inte sämre hur gammal man än är tycker jag. Och om någon har något dåligt att säga tycker jag att dem kan hålla det för sig själva, det är ingen som vill höra på ert negativt tänkande och era negativa komentarer. Sköt er själva!
    Tycker verkligen synd om dem som (sätter näsan i vädret och inte tycker att din dotter är värd att prata med ) för att dem verkar ha uppfostrats på ett sätt då man inte accepterar andra människor som dem är och att alla är lika mycket värda, men då ska du veta att du är en super bra mamma som står upp för din dotter och skriver det här så att andra unga mammor känner att sådant beteende är oacceptabelt och att dem också är lika mycket värda som alla andra mammor.

Önskar dig, din dotter och barnbarn ett härligt liv

• Sweetmanda
    Lenora skrev 2011-10-24 22:49:14 följande:
    Nu är jag en sådan människa som gillar att prata med alla och att avvisa något barn skulle jag inte få för mig men...

Då jag är över 30 själv är det kanske inte så troligt att jag skulle klicka med din dotter och bjuda in henne till vår gemenskap där de flesta är i 30- och 40-årsåldern. Om hon nu inte är jättecharmig, intelligent och väldigt mogen för sin ålder förstås men det är mer troligt att vi inte har så väldigt mycket gemensamt förutom barnen.

Finns det några lekgrupper för unga mammor där ni bor? Det kanske skulle vara lättare att hitta vänner med barn där. Hoppas att hon hittar några andra familjer att umgås med som hon tycker om, det förgyller verkligen föräldralivet.
    Det förstår jag med, att man kanske inte har jätte mycket gemensamt med någon som är 19 när man är 30, MEN när jag hälsar eller min SON säger hej, så tycker jag fan att man kan vara vuxen nog att säga hej? 
    Vad är problemet med att "små" prata? Även om vi har stor ålderskillnad så är barn inte SÅ olika, och kan alltid hitta något gemensamt där.

Jag begär inte att bli bästa kompisar med mammorna som är äldre än mig, men tycker att både jag och min son förtjänar mer än ett hej och "dåliga" blickar!  
  • 071001

Men så trist att höra ts! Jag är en sån där gammal morsa jag, men jag skulle gärna ha surrat med en pigg och glad 19-åring istället för en präktig 40-åring!

• Husis
    Lenora skrev 2011-10-24 22:49:14 följande:

En fråga bara: Att inte "bjuda in henne till vår gemenskap", betyder det att inte prata med henne när hon är på öppna förskolan, eller att inte bjuda hem henne privat?

Att gå till öppna förskolan betyder väl att man går dit, just för att man inte kan eller vill träffa folk hemma. På öppna förskolan är det ju öppet för alla och där förväntas man väl vara social mot dem som är där, oavsett ålder...? 
  • The past is now

Och jag har en annan erfarenhet TS. Jag är för gammal mamma (39) och de unga fnyser åt mig på öppna förskolan.Och att jag dessutom ammar..oj vad jag är äcklig. Vilka blickar jag får! Taskig syn på mig som ammande mamma av den yngre generationen.

Det är ju lika elakt tycker du inte? 

Vad sägs om ömsesidig respekt? Att känna sig utanför är alltid tråkigt.

• höna böna
    Husis skrev 2011-10-25 10:50:42 följande:
    En fråga bara: Att inte "bjuda in henne till vår gemenskap", betyder det att inte prata med henne när hon är på öppna förskolan, eller att inte bjuda hem henne privat?

Att gå till öppna förskolan betyder väl att man går dit, just för att man inte kan eller vill träffa folk hemma. På öppna förskolan är det ju öppet för alla och där förväntas man väl vara social mot dem som är där, oavsett ålder...? 
    det där undrade jag också över.. 
  • Linda01
    The past is now skrev 2011-10-25 10:52:25 följande:
    Och jag har en annan erfarenhet TS. Jag är för gammal mamma (39) och de unga fnyser åt mig på öppna förskolan.Och att jag dessutom ammar..oj vad jag är äcklig. Vilka blickar jag får! Taskig syn på mig som ammande mamma av den yngre generationen.

Det är ju lika elakt tycker du inte? 

Vad sägs om ömsesidig respekt? Att känna sig utanför är alltid tråkigt.
    Hej tycker verkligen det var dålig stil av de unga mammorna som fnyste åt dig, de har ingen rätt att göra det oavsätt ålder. Jag är 18 år o jag ammar, skulle aldrig fnysa åt någon eller vara respektlös oavsätt ålder.
    Och föresten om de tycker amning är äckligt så får de tycka de,t för att jag ttycker iallafall att det är mysigt att amma och det är inte äckligt på något sätt.
Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...