• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-09-02 16:32:10 följande:

Det är en väldigt liten sannolikhet att någon av er är den jag tänker på. Är bara här för att skriva av mig de tankar jag går runt med.

Tänker precis samma. Högst osannolikt.

Men varför är det snart för sent för dig? Det är ju aldrig försent för något om man verkligen vill något ?
  • Anonym (Rå)
    Anonym (allavetattingenäranonympånätet) skrev 2019-08-27 23:43:48 följande:

Det är svårt att skapa ett tillfälle på internet, har ingen aning om hur man skulle göra det?

Träffas ni inte på riktigt? Internet är ju bara en massa skapade tillfällen. Om det är lätt någonstans så är det på nätet?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Rå) skrev 2019-09-02 18:09:49 följande:
    Tur att någon uppskattar det. Otrolig tråd. Den gör mig nyfiken på vilka rädslor som finns inom människor som hindrar dem från att göra det de vill.
    Men absolut. Visst är det är otrolig tråd fylld med känslor och upplevda och sanna hinder. Blir lite beklämd av den faktiskt men den kan ändå vara intressant.

Själv tröttnade jag på att gå och sukta utan gjorde slag i saken och träffade en på alla sätt bättre person än den jag skrivit mest om här. Så kanske att tråden åskådliggjorde en smula hur oklokt det är att inte handla i verkligheten.
  • Anonym (allavetattingenäranonympånätet)
    Anonym (Rå) skrev 2019-09-02 18:14:19 följande:

Träffas ni inte på riktigt? Internet är ju bara en massa skapade tillfällen. Om det är lätt någonstans så är det på nätet?

Vi har gjort, men inte just nu. Kontakten är på internet för tillfället.
  • Anonym (Rå)
    Homosapio skrev 2019-09-02 09:41:23 följande:

Nej, det var inte önsketänkande! Det var så! Resten kanske är önsketänkande... att man möts! Att båda vågar! Inte bara en som tar steget utan att det sker ömsesidigt!

Du tror hon skulle känna igen dig här? Riskabelt att ropa här när tiden med henne försvinner i verkligheten. Framför Allt när du redan vet vad hon känner. Är det bekvämlighet eller ett riktigt hinder som är anledningen till att du så gärna vill mötas istället för att bara ta tag i det själv? Vet hon om att du är mötbar? annars lär inte mycket ske.
  • Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-09-04 08:19:41 följande:

Du tror hon skulle känna igen dig här? Riskabelt att ropa här när tiden med henne försvinner i verkligheten. Framför Allt när du redan vet vad hon känner. Är det bekvämlighet eller ett riktigt hinder som är anledningen till att du så gärna vill mötas istället för att bara ta tag i det själv? Vet hon om att du är mötbar? annars lär inte mycket ske.

Ja, det skulle hon!! (Utan tvekan!) Riskabelt? Nja, vet inte om jag håller med. Verkligheten med henne försvinner inte för det ... Vet inte riktigt vad och hur du läser in vad jag skriver. Men det spelar ju mindre roll eftersom det inte rör dig. Eftersom vi redan mötts och fortsätter mötas så vet hon nog hur vida jag är mötbar eller ej. Att ta tag i det själv är inget som skrämmer mig! Men jag vill att det sker ömsesidigt, nära, tillsammans ... I samförstånd.
  • Anonym (Smaka lite..)
    Homosapio skrev 2019-09-04 11:32:04 följande:

Ja, det skulle hon!! (Utan tvekan!) Riskabelt? Nja, vet inte om jag håller med. Verkligheten med henne försvinner inte för det ... Vet inte riktigt vad och hur du läser in vad jag skriver. Men det spelar ju mindre roll eftersom det inte rör dig. Eftersom vi redan mötts och fortsätter mötas så vet hon nog hur vida jag är mötbar eller ej. Att ta tag i det själv är inget som skrämmer mig! Men jag vill att det sker ömsesidigt, nära, tillsammans ... I samförstånd.

Om det inte skrämmer dig, varför inte skapa tillfällen/möjligheter för att det ska kunna ske?
  • Anonym (Smaka lite..)

Okej nu var det länge sedan jag såg dig. Kom förbi mig i morgon på jobbet, Så kan vi prata lite och titta på varandra och njuta av varandras sällskap?

• Anonym (Chilla)

Jadu, varför fortsätter jag titta på din insta fast jag vet att mina känslor försvunnit. Jadu, tur att du inte ser det för då skulle du tro att mina känslor finns kvar.Jag vill ha min guide i livet tillbaka men då skulle väl också mina känslor komma tillbaka hihi

• Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-04 12:40:13 följande:

Om det inte skrämmer dig, varför inte skapa tillfällen/möjligheter för att det ska kunna ske?

Försöker ju det!
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!