• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-09-01 18:51:47 följande:

Jag undrar om du känner samma sak. Jag vågar inte fråga och snart är det för sent och då kan jag inte fråga längre även om jag velat. Ibland känns det som du skickar signaler till mig och ibland känns det som du inte känner något alls. Svårt att veta.

Varför är det för sent?
  • Homosapio

Okej, ska vi göra klart för varandra en gång för alla hur vi känner?

När vi möts nästa gång, du vet var, du vet när, då möts vi i en blick som vi båda håller kvar alldeles för länge ... En blick som inte ger utrymme för tvivel!

Sker det inte, vet vi båda två att det inte är meningen, oavsett vad vi egentligen känner?

Vågar du så vågar jag allt, vågar bestiga vilket berg som än krävs, vågar riva alls murar som står i vägen ...

Jag vet att du läser här!

• Anonym (Pikrodafni)

Jag undrar om du känner samma sak. Jag vågar inte fråga och snart är det för sent och då kan jag inte fråga längre även om jag velat. Ibland känns det som du skickar signaler till mig och ibland känns det som du inte känner något alls. Svårt att veta.

Skulle kunnat varit jag som skrev det där...exakt så skulle jag vilja skriva till en man jag är sjukt attraherad av men inte kommer kunna få.
  • Anonym (Smaka lite..)
    Homosapio skrev 2019-09-01 21:06:47 följande:

Okej, ska vi göra klart för varandra en gång för alla hur vi känner?

När vi möts nästa gång, du vet var, du vet när, då möts vi i en blick som vi båda håller kvar alldeles för länge ... En blick som inte ger utrymme för tvivel!

Sker det inte, vet vi båda två att det inte är meningen, oavsett vad vi egentligen känner?

Vågar du så vågar jag allt, vågar bestiga vilket berg som än krävs, vågar riva alls murar som står i vägen ...

Jag vet att du läser här!

Men alltså, varför tar du inte kommandot och går fram till personen och säger det du känner? Du vet ju redan vad personen känner för dig?
  • Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-01 22:22:08 följande:

Men alltså, varför tar du inte kommandot och går fram till personen och säger det du känner? Du vet ju redan vad personen känner för dig?

Du vet att detta är en tråd för meddelanden man inte KAN eller VILLL skicka? Vad som skrivs här är kanske inte vad som sägs eller görs i verkligheten ... Önsketänkande kanske? Kanske göra jag det i verkligheten men kanske önskar jag något annat, ett ömsesidigt möte, ett sådant där båda möts på mitten?
  • Anonym (Smaka lite..)
    Homosapio skrev 2019-09-02 06:02:41 följande:

Du vet att detta är en tråd för meddelanden man inte KAN eller VILLL skicka? Vad som skrivs här är kanske inte vad som sägs eller görs i verkligheten ... Önsketänkande kanske? Kanske göra jag det i verkligheten men kanske önskar jag något annat, ett ömsesidigt möte, ett sådant där båda möts på mitten?

Fast du skrev i tidigare inlägg att hens vän hade berättat för dig att hen är intresserad av dig ? Så det var lite önsketänkande från din sida?
  • Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-02 08:42:35 följande:

Fast du skrev i tidigare inlägg att hens vän hade berättat för dig att hen är intresserad av dig ? Så det var lite önsketänkande från din sida?

Nej, det var inte önsketänkande! Det var så! Resten kanske är önsketänkande... att man möts! Att båda vågar! Inte bara en som tar steget utan att det sker ömsesidigt!
  • Anonym (Chilla)

Jag ville att detta skulle vara riktat till mig.Men de va många som kände sig träffade här inser jag
  • Anonym (Splittrad)
    Anonym (Chilla) skrev 2019-09-02 14:07:23 följande:

Jag ville att detta skulle vara riktat till mig.Men de va många som kände sig träffade här inser jag

Det är en väldigt liten sannolikhet att någon av er är den jag tänker på. Är bara här för att skriva av mig de tankar jag går runt med.
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-27 10:31:53 följande:

Bra råd du ger, instämmer så jäkla mkt. 

Det är verkligen attraktivt att ta kommandot...tappar intresse kvickt när det fegas för mkt och länge.

Tur att någon uppskattar det. Otrolig tråd. Den gör mig nyfiken på vilka rädslor som finns inom människor som hindrar dem från att göra det de vill.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!