• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Galet förälskad)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-04-28 15:15:55 följande:

Är ni båda upptagna? I mitt fall så är inte jag det men hon är. Det gör att jag inte *kan* säga vad jag känner men hon skulle kunna enligt mitt sätt att se på det. Det jag funderar på är om det är lättare för en av er att ta ett avgörande steg.

Alltså, eftersom ni är så lika så skulle det väl inte behöva vara så farligt att säga det högt som ni väl båda är högst medvetna om. Det värsta som skulle kunna hända enligt hur du beskriver borde vara "jag känner som du men jag kan inte ha en relation med dig pga ...."?

Hur skulle det kännas att se/veta att hon är i en ny relation enbart pga att du aldrig gjorde något? Om det är som du tror så är det väl du som är hennes förstahandsval rimligtsvis?

Sorry för alla ifrågasättanden och frågor, vet att det inte är lätt. Men det behöver eventuellt inte vara så svårt som man tror heller kanske.

Vet att man inte kanske ska skämta ens om sånt här men tänk om det är jag? :)

Nej. Jag tror att (i princip säker), på att hon är singel. Men en sak slog mig nu, jag är ju gift på pappret. Ja det låter helt galet men vi är alltså enbart gifta på pappret fortfarande p.g.a. praktiska skäl. Vi äger huset och mycket annat ihop och sköter familjen fortfarande tillsammans sas men vi lever inte i en intim relation längre och är helt överens om allt och vi är fria att gå vidare. Hon tror såklart att jag lever i ett förhållande!
  • Anonym (Tjejtjej)

Du är den vackraste kvinna jag någonsin skådat. Bara att få se dig en kort stund på morgonen, fyller mig med ett glädjerus för resten av dagen.

Om jag bara vågade fråga... Om jag visste att vi spelade på samma planhalva...

• Anonym (Come-hither)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 15:58:19 följande:

Nej. Jag tror att (i princip säker), på att hon är singel. Men en sak slog mig nu, jag är ju gift på pappret. Ja det låter helt galet men vi är alltså enbart gifta på pappret fortfarande p.g.a. praktiska skäl. Vi äger huset och mycket annat ihop och sköter familjen fortfarande tillsammans sas men vi lever inte i en intim relation längre och är helt överens om allt och vi är fria att gå vidare. Hon tror såklart att jag lever i ett förhållande!

Är ni folkbokförda på samma adress och dessutom gifta så tror nog alla att ni lever i ett förhållande.
  • Anonym (Galet förälskad)
    Anonym (Come-hither) skrev 2019-04-28 16:45:22 följande:

Är ni folkbokförda på samma adress och dessutom gifta så tror nog alla att ni lever i ett förhållande.

Jaha! Jo, men såklart. Det är så självklart för mig, oss och alla vi känner att vi är vänner och lever ihop endast som vänner. Vi är bästa vänner och tycker om varandra väldigt mycket. (Har varit gifta i många år!) Men i övrigt är vi helt överens om att vi är i en rörelse mot vars ett boende, dock måste det få ta tid och alltid på en enad front för barnen!
  • Anonym (Lite anonym)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 15:58:19 följande:
    Varför berättar du inte bara för henne (eller på något annat sätt, så att det når henne) att du du inte lever i ett förhållande trots att ni står som gifta fortfarande?
  • Anonym (Come-hither)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 17:02:38 följande:

Jaha! Jo, men såklart. Det är så självklart för mig, oss och alla vi känner att vi är vänner och lever ihop endast som vänner. Vi är bästa vänner och tycker om varandra väldigt mycket. (Har varit gifta i många år!) Men i övrigt är vi helt överens om att vi är i en rörelse mot vars ett boende, dock måste det få ta tid och alltid på en enad front för barnen!

Vad jag menar är att för en utomstående är er familjeuppgörelse dold. Om du vill att hon ska förstå att du faktiskt är obunden så måste du ge henne en ledtråd.
  • Anonym (där floden flyter förbi)

spela roll om man är bunden eller obunden? man kan väl vara obunden fast ändå inte vilja ha någon relation eller vara bunden och längta till en ny relation. det som spelar roll är väl de känslor som finns och hur vida dessa känslor är ömsesidiga. har man kommit så långt att man fått detta bekräftat är väl nästa steg att avgöra om man ska inleda något tillsammans eller inte.

• Anonym (Lite anonym)
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-04-28 17:40:18 följande:

spela roll om man är bunden eller obunden? man kan väl vara obunden fast ändå inte vilja ha någon relation eller vara bunden och längta till en ny relation. det som spelar roll är väl de känslor som finns och hur vida dessa känslor är ömsesidiga. har man kommit så långt att man fått detta bekräftat är väl nästa steg att avgöra om man ska inleda något tillsammans eller inte.

Fast tror någon att man är bunden till någon så kan det ju få den andra, även om den har känslor, att dölja sitt intresse, till och med undvika helt, och göra allting väldigt svårtolkat och oklart, dvs det kan hända att man inte får det bekräftat.
  • Anonym (där floden flyter förbi)
    Anonym (Lite anonym) skrev 2019-04-28 17:47:02 följande:

Fast tror någon att man är bunden till någon så kan det ju få den andra, även om den har känslor, att dölja sitt intresse, till och med undvika helt, och göra allting väldigt svårtolkat och oklart, dvs det kan hända att man inte får det bekräftat.

då skulle jag råda den personen att låta känslorna för personen få finnas kvar, man kan inte undvika allt som är jobbigt och svår i all evighet.. förr eller senare måste man konfronteras med sina rädslor. att stoppa huvudet i sanden låter inte som någon bra strategi för att föra något framåt? Hur tänker du själv? att du har gett upp utan att ens veta svaret?
  • Anonym (Lite anonym)
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-04-28 18:12:15 följande:

då skulle jag råda den personen att låta känslorna för personen få finnas kvar, man kan inte undvika allt som är jobbigt och svår i all evighet.. förr eller senare måste man konfronteras med sina rädslor. att stoppa huvudet i sanden låter inte som någon bra strategi för att föra något framåt? Hur tänker du själv? att du har gett upp utan att ens veta svaret?

Men är det inte en väldigt vanlig reaktion, eller tanke, att man ska låta en person som är i en relation (och framförallt gift) vara? Att man inte ska försöka "sno" någon som är upptagen?

Vet ju att det finns de som flirtar på ändå. Men de flesta försöker nog i alla fall intala sig mer eller mindre att en upptagen person inte är helt intresserad... För i så fall skulle den lämna.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!