Inlägg från: Anonym (Tankar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankar)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-22 18:11:32 följande:

Jag måste ignorera dig nästa vecka. Inte för att jag vill utan för att jag måste! Jag behöver använda det som strategi för att hålla ihop mig och göra det jag ska för när du är i min närhet stakar jag mig och säger en massa tokiga saker. Jag är annars ganska säker på det jag gör men din närvaro påverkar mig. Hela du påverkar mig, på ett bra sätt och jag gillar det. Påverka mig mer! Sen... Snart?

Vad är det som händer nästa i vecka då? :) Se upp bara så att hon inte tar ignorans på helt fel sätt..man kan tröttna snabbt av det.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-22 23:00:11 följande:
    Ingen risk att jag avslöjar det här! Och ingen risk att hon tar det fel, hon förstår varför! Det är en av sakerna som attraherar mig, hon är intelligent!
    Hihi...klart att du inte berättar det..;) Låter bra, intelligens är helt rätt..och alltid lika hett.
  • Anonym (Tankar)

Åh, nu har jag börjat längta rätt mycket efter dig också. HUR gick det till, vad gjorde att jag egentligen hamnade här!? Träffar aldrig dig längre känns det som, det var skönt först men nu...kommer nästan inte ens ihåg den ständiga maktkampen mellan oss som kunde göra mig såå irriterad på dig. Nejdå, ryser istället glatt av välbehag vid tanken på dina blickar och känslan av att vad som helst skulle kunna hända bara premisserna är de rätta. Alltså, hur kan någon få den makten över mig, jag som ger blanka fan i andras åsikt och gör som jag vill, oroväckande ofta?

Verkar som om jag kan dejta hur mycket som helst, ha hur bra upplevelser som det går, inget raderar mina tankar på dig. Det bara kompletterar..och så tänker jag - hur hade det blivit med dig också i den där blandningen? Rätt bra, är min slutsats ;)

• Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-23 19:32:16 följande:
    Intressant slutsats! Så hur ska du gå vidare nu?
    Fast "rätt bra" är århundradets understatement..mer sant hade varit helt fantastiskt.

Antingen så ger jag efter för min längtan...eller så stålsätter jag mig så som jag har bestämt mig för. Kan också bli så att det indirekt kommer att bli mer kontakt, det har jag ju sett som jobbigt eftersom jag har tänkt att undvika. Men hade ju även varit härligt :) Men det är för tidigt att veta hur det blir.

Vad tycker du att jag ska göra?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-24 00:03:31 följande:

Vad skulle det innebära, att ge efter för din längtan? Att du ger dig hän i tanken eller att du gör nåt konkret?

Det skulle betyda att jag gör konkreta saker..som att ta kontakt. Dels för att jag saknar henne så, dels för att faktiskt visa att jag är intresserad, det kan inte skada. Jag vet att hon har någon slags känslor för mig, sen om det bara är attraktion och lite till, det vet jag inte.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-24 01:29:50 följande:
    Jag läste det som helt fantastiskt. Indirekt kontakt... Mmm! Att stålsätta sig är bra många gånger men i det här skulle jag rekommendera att följa din längtan. Hen kanske gör det samma om hon märker din indirekta kontakt, vem vet? Inte du om du undviker!
    Bra läsförståelse där! ;) Ja, så skulle det kunna bli..

Nä, det är inte mycket man får reda på om man inte gör något. Hellre då ta risken att göra bort sig en aning, alla gånger.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-24 18:01:41 följande:
    Verkligen igenkänning... Ja, man måste väl förmå sig till kontakt. Även när det känns ovisst, svårt eller fel, även om man ofta bara vill springa och gömma sig i den stund själva kontaktmöjligheten uppenbarar sig.

Men det är så svårt... Även om båda gör de här trevande kontaktförsöken så måste ju någon tippa det över kanten. Göra nåt mer, som visar att man vill gå från attraktion till handling. Jag vet inte vad det skulle vara. Inte för mycket, inte för lite...
    Eller kanske att det funkar bra att ha kontakt när man känner för det...att det inte är lika bra att forcera något. 

Jag vet ju med mig att jag var dålig på att fånga upp det som den här personen gjorde i början som var helt ute i det öppna, men blev bara så förvånad just när det hände. Hade ju varit bättre att reda ut saker då, innan de här känslorna hade krånglat sig in. Tror att det bästa är att vara lite framåt i början faktiskt, sen kan det bli så hög svårighetsgrad att ett Nobelpris verkar enkelt att få i jämförelse...:)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-24 19:59:50 följande:
    Jag har beslutat att ta den risken! Det känns läskigt men samtidigt helt underbart och helt rätt. Jag kan inte låta henne passera utan att få veta! Jag måste riskera att göra bort mig helt enkelt. Hon är helt klart värd det! Jag vet när men jag måste komma på hur... På ett indirekt sätt?
    Det är ett klokt beslut. Jag tänker såhär...om det värsta scenariot inträffar..så kommer du ändå att veta inom dig att du är en modig person som inte backar för att ta risker för att få det du innerst inne önskar :) Helt rätt.

Resten är nog svårare dessvärre..om jag skulle välja hur min crush skulle göra så hade jag alla gånger valt det raka sättet att få veta det på. Men visat intresse kan inte vara fel. Om personen är som jag så kan det vara allt som krävs för att sätt saker i rullning. Tumme upp ;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-25 12:05:46 följande:

Jag vill vara med dig på ett sätt som jag aldrig har varit med någon förut. Och jag längtar efter dig på ett sätt som jag aldrig har längtat efter någon förut.

Så starkt och fint beskrivet...den du tänker på är lyckligt lottad :)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-25 20:04:41 följande:
    Ja, jag har tänkt den tanken mer än en gång utifrån vad du skrivit i tråden! Men, vad skulle oddsen vara för det? Inte så troligt om man tänker efter kanske?
    Alltså, har tänkt precis samma om dig...men exakt, eftersom chansen är så liten så antar jag helt enkelt att det inte är så.

Likheten är slående men som sagt, oddsen...;)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!