• Tant Green

Varför ska ditt barn gå på fritids på höstlovet?

Jag är bara nyfiken... det känns som att alla pratar om de stackare som inte har råd att resa bort på höstlovet, eller ens ta ledigt och vara hemma. Men jag har snarare känslan av att det stora problemet för de flesta är att semesterdagarna börjar ta slut så här års, och särskilt när det är så "dålig" jul som i år så prioriterar man att ta ut de sista semesterdagarna i mellandagarna istället. Och då spelar det ju inte så stor roll om man har pengar eller inte... hur är det hos er? 

Det här är mitt första år med skolbarn så jag funderar mycket på det här med hur man ska få ihop 16 veckors skollov med 6 veckors semester  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska ditt barn gå på fritids på höstlovet?
  • Punkster

Jag jobbar på fritids och tänker minsann jobba på lovet. Då är det ju som roligast att jobba! Tar ledigt och åker på semester i vår istället. 

• wenger

Har ett barn på dagis= 2 studiedagar per termin. 2 i skolan= 2 studiedagar per termin och självklart inte samma dagar fast det är samma kommun. Ja sen vill man gärna vara ledig på sommaren också. Dagarna räcker inte till när man är ensamstående.

• Jennie med ie

För att jag och hans pappa jobbar. Vi har semesterdagar kvar så att vi kan vara lediga men kan inte ta semester precis när vi vill. Och jag tycker dessutom inte det är viktigare för sonen att vara ledig just på loven än att vara ledig från fritis (och "bara" gå i skolan) helt vanliga dagar i mars typ...

• Veladis

Vi jobbar. Jag jobbar halvtid och är sjukskriven halvtid pga foglossning (ny bebis). Så jag tänkte passa på att hämta lite tidigare osv. Men det händer ju mycket skoj på fritids/förskola på loven. Lite färre barn, lättsammare stämning, osv. Jobbar själv på förskola så jag vet ju det!

• Kaos85

Ingen av alternativen. Han ska gå där 2-3 dagar den veckan, 4 timmar/dag för att han ska få behålla sina rutiner så gott det går och han har stort behov av att få vara på fritids den tiden.

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Cia o krabaten

Känns inte som att höstlovet är ngt att prioritera.
    Vi har semester kvar, men varför? Jobben fortsätter som vanligt.

Dessutom har jag börjat plugga nu och då är det itne så mycket semester att tala om  

• CathrinLarsson

Sonen går på förskola, men sambon studerar och jag jobbar och det känns smart att spara dagarna till bättre tillfällen. Men jag är halvtidssjukskriven, så han kommer iaf ha kortare dagar för att vi ska kunna umgås lite extra mycket! Men hade jag jobbat heltid hade han fått gå heltid, känns smartare att spara dagarna till de tillfällen som det betyder lite extra att få vara hemma tillsammans!

• Miss Cee

Inget av det egentligen.

Vi jobbar helt enkelt. Sonen trivs på dagis, går ändå korta dagar och mår bra av stimulansen som dagis ger.
    Hade sen semester så det är dessutom inte jättelänge sedan sonen var "Ledig". Men generellt tycker jag att det är lite konstigt att man förväntar sig att föräldrar fixar ledigt så fort det är skollov. De flesta har arbeten som måste skötas oavsett.

• Triple Trouble

Vi jobbar och vill spara semester till mars då vi brukar åka till fjällen.

• Cloudberry

Varför  har du plockat bort din bild?

Eller förresten...den riktiga sudd har nog kanske ett litet S i början...*tänker efter* 

Svar på tråden Varför ska ditt barn gå på fritids på höstlovet?