• Anonym

Vill göra abort om det är en pojke

Hs egen skrev 2011-10-21 09:25:57 följande:
    Åh, vad skönt med människor som försöker förstå och inte direkt skuldbelägger!
    Tyvärr är de för få.....
    Kram till dig Mischooo och  de andra här i tråden som försöker hjälpa istället för att göra saken värre,,

TS, hoppas du hittar någon som har känt på liknande sätt, men har goda erfarenheter att dela med sig av. Jag instämmer med andra som skriver att man älskar barnet ändå, men du måste ju själv bli övertygad om det.. Har du pratat med din man om det? .. Hoppas innerligt det blir till det bästa..
    Jag tycker också att TS inte behöver några fler påhopp om vilken hemsk människa hon är eftersom det är så uppenbart att hon redan mår dåligt.

TS, du måste verkligen jobba mer med att försöka komma över dina känslor. Att göra abort är ingen bra lösning.

Jag har själv ofta tänkt att jag hellre skulle vilja ha en son än en dotter eftersom jag haft en del konflikter med min mamma under uppväxten och är rädd för att det skulle upprepas med en dotter, men jag har insett att problemet ligger hos mig själv och skulle aldrig få för mig att göra abort om jag väntade en flicka.
  • Anonym

Vill man ha en allmän diskussion om man tycker det är rätt att skaffa barn när man misstänker att man kommer att få aknytningsproblematik går det bra att starta en sådan tråd. Där kan ni spy hur mycket galla ni vill, och berätta precis hur ni tycker att människor med traumatiska upplevelser i bagaget eller de som föredrar ett visst kön på sitt barn borde straffas. Att kapa en tråd i känsliga rummet däremot är inte ok.

Att folk kan bli så fruktansvärt provocerade över en annan människas tankar. Som personen vet är ologiska och som personen söker hjälp att bearbeta. Jag förstår inte. Ni hatar en människa som blivit oplanerat gravid i samband med sin skilsmässa, reagerat på ett sätt hon inte trodde att hon skulle och söker stöd i det. Många skriver att hon borde söka hjälp (borde vara tvångsintagen på psyk och jag vet inte vad). Sökt hjälp har hon ju gjort, hon har jobbat med sin bild av män i flera år pga sådant som hände när hon var barn. Det är inget som går över av sig själv, alla vuxna är märkta av sin barndom, den har gjort en till den man är. Att allt förstärks och blir "värre" i samband med att hennes äktenskap kollapsar och hon blir oplanerat gravid är väl inte så konstigt? Varför ska hon straffas dubbelt? Hon har hemska upplevelser med sig och hennes reaktion på det gör att ni dömer henne som en fruktansvärd människa, hon borde aldrig få skaffa barn, hon måste adoptera bort sitt barn för hon kommer att bli en värdelös mamma mm. Varför inte tipsa henne om hur hon kan söka hjälp och stöd för att ge sitt barn en så bra uppväxt som möjligt istället för att utmåla henne som satan? Ge henne stöd i att hon visst kommer att kunna älska barnet oavsett vilket, det är ju redan ett faktum och förtjänar en mamma. Jag tror knappast det barnet kommer att tacka er för att ni sitter här och och försöker få hans/hennes mamma att hata sig själv. Och även om ni tycker att det är fruktansvärt att föredra ett visst kön finns det många som gör det. Och i ts fall är det faktiskt inte speciellt konstigt. Ja, hon uttryckte sig provocerande i sin trådstart, men så kan man känna när man mår dåligt. Det finns inget som säger att den vuxna person som inte mår bra och är samlad förtjänar att bli kollektivt mobbad för sina känslor på detta forum. Men den som går in och svarar på inlägg i känsliga rummet bör i alla fall vara så samlad att den försöker hjälpa snarare än stjälpa ts.

Många uttrycker också att om man skriver provocerande saker så får man räkna med att bli påhoppad och mosad. Vad är det i så fall vi har känsliga rummet till? Jag vill själv inte starta trådar längre för jag vet att jag kommer att få hundra kategoriska, hatande, ogenomtänkta svar från folk som inte försöker sätta sig in i min situation även om det handlar om något relativt oladdat ämne och det fåtal som är intresserade av en konstruktiv diskussion dränks i flödet av folk som inte ens orkar läsa trådstartarens egna inlägg innan de svarar. Det är kämpigt att få sådan respons när man öppnar sig och vill prata om problem man har.

• Anonym

Tycker du TS kan fan adoptera ett barn istället. För då kan du ju välja kön.
    Hur fan kan man bara komma på tanken att skriva en sån här tråd. När det är jättemånga här på FL som inte kan få barn på normal väg. Utan verkligen får kämpa med hormonbehandlingar o flera IVF o du kan göra en abort om det är en pojke. Fruktansvärt sorgligt.
    Såna som du bör fan inte få barn!!!!!!!

• Anonym

Jag blir så ledsen när jag läser de här trådarna om alla oönskade pojkarGråter Stackars små liv som kommer till världen till mammor som vill göra abort för att de har fel kön, mammor som gråter när de får reda på att de väntar en pojke, mammor som inte vill ha dem för att de är pojkar. 

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 12:19:09 följande:
    Ingen annan som fått graviditetsdepression och tänkt en massa knäppa saker?
    Oh att du orkar med alla dina troll trådar du har ute här på forumet!
    Fattar inte att du orkar......
    Allvarligt talat så tycker jag att någon form av terapi borde du uppsöka om du finner dina troll trådar trovärdiga o inressant!
    Så patetiskt! 
  • Anonym
    Anonym (pojkmamman) skrev 2011-10-21 12:42:57 följande:
    man har RÄTT att önska sig ett kön! MEN när barnet väl är ute hos dig, så finns det inga "kön" i världen som inte kan få dig att inte älska ditt barn!!!!!

gör du abort pga könet så kan jag LOVA dig att du kommer att ångra dig för resten utav ditt liv!
    en abort sådär sent pga könet, det är INTE rätt. :((

jag har 2 pojkar, och har en helt galen flicklängtan! men skulle ALDRIG göra abort om jag så fick 3 pojkar till!

menar, barn är ju barn oavsett kön.
    och visst vill jag också få lyckan att uppleva båda könen, men man får tacka för det man får <3

Efter vad exakt? Vad tror du ska hända om du får en flicka?
  • Anonym

eftersom du är i vecka 16 tycker jag att det är försent med abort, tror knappast du får om det inte är riktigt nödvändigt. Men jag kan förstå om du känner dig deprimerad. men det bästa isåfall är väll att se graviditeten ut, vill du inte ha barnet och det är en pojke finns ju faktiskt adoption. Bättre att barnet blir älskat kanske. Fosterhems placering går också på obestämd tid, sverige är ju så j...a glad i det. Men det skadar ju mer än det gör nytta, ofta kommer man ju inte tillbaka. jag gjorde det inte. Jobbigt o höra, men snart vännen vill nog din mamma o pappa ha dig tillbaka.

• Anonym

Om du tar bort detta barnet på grund av könet, ska du fortsätta att göra det tills du får "rätt" kön då?

• Anonym

Men fan vad ni hoppar på! Hade TS sagt att hon skulle göra en abort om det var en flicka hade säkert alla tyckt det vore normalt. Folk gör ju alla möjliga konstiga val, vad är det som är så hemskt med det här? Bättre att man gör abort än att barnet kommer till en mamma som inte ens vill ha en pojke? 
    Jag vet flera stycken som gjort abort för att dom vela ha en kille, men ingen blev förbannad för det!
    Sen alla ni som skriver "det kunde DU väl tänkt på innan", det finns väl en pappa med i det också?
    Om TS känner som hon gör kan hon inte rå för, det är väl hennes val & liv? Finns mycket sjukare saker.
    Och det är varken sjukt eller ovanligt att göra abort pga ett visst kön. Man tycker ju olika om den saken men löjligt att vissa blir upprörda. Acceptera och gå vidare.. 

• Anonym

Känner med dig och vill bara krama och önska tt altt går bra i alla fal! Gör inget du skulle ångra, känns det fel så kan du adoptera bort pojken (min vänninna stod i kön i 5 år innan hon fick sitt barn och det finns fler) men tänk om barnet föds och du bara älskar den lilla varelsen utan att se efter om det finns en snopp eller inte. 

• Anonym
    Anonym (??) skrev 2011-10-21 21:32:01 följande:
    Men nu handlar det inte om en pedofil, så finkänslighet är nog på sin plats..

Hon är gravid, tror du hon blir att må bättre av att få skit kastad på sig? Tror du barnet mår bra av mammans stress ni säkerligen utsätter henne för?
    Isåfall skulle hon inte ha lagt upp ett sådant här inlägg.... 
  • Anonym
    Anonym (wow) skrev 2011-10-20 11:02:46 följande:
    Jag tkr att du borde utfora abort vare sig det ar en flicka eller pojke. Du verkar inte ma bra och dessutom ar du psykiskt sjuk sa nej du borde inte ha barn overhuvudtaget.
    Vilken svinig kommentar! Hur tror du att det du skrev hjälper TS? Och varför skulle inte psykiskt sjuka få ha barn? Verkar finnas mycket fördomar att ta av hos dig...
  • Anonym

Ärligt - med TS inställning tycker jag att du ska lägga ner tanken på barn helt.....

(Ska du välja en flicka men hur blir hennes syn mot pojkar etc...?)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-22 08:55:38 följande:
    Ärligt - med TS inställning tycker jag att du ska lägga ner tanken på barn helt.....
  • Anonym

Och varför skulle inte psykiskt sjuka få ha barn? Verkar finnas mycket fördomar att ta av hos dig...

Måste säga att jag tycker att om man inte är kapabel att ta hand om sig själv utan hjälp av föräldrar psyk 
    medicinering terapi mm så ska man INTE skaffa barn för hur ska någon kunna ta hand om sitt barn när dem inte kan ta hand om sig själv!? Ja , visst är det synd om dem men det är 1000 gånger mer synd om barnet!!!

Vad det gäller dig som inte vill ha pojke så är det ju ingenting vi kan bestämma så om du känner att du inte klarar det av någon anledning så bör du inte bli gravid. En abort gör jäkligt ont i själen och tro mig du kommer att ångra det länge.
    Abort gör man bara som ett sista alternativ!!!  

• Anonym

dålig stil ts , ditt s.k förhållande kommer bli skillsmässa direkt om du väljer abort pg av kön . om ni nu skall försöka igen utan skillsmässa va glad att du nu blev gravid trots det oplanerade de finns dem som inte kan få barn över huvud taget . 

• Anonym
    Anonym (pucko) skrev 2011-10-22 11:16:06 följande:
    ja vad tror du? psykiskt sjuka är inte ens kapabla att ta hand om sig själv hur faan ska de då kunna ta hand om ett barn?? det är synd om barnet INTE ts
    Det kan säkert vara synd om barnet etc, det var inte sakfrågan jag reagerade över, utan över på vilket okänsligt sätt "argumentet" framfördes på. Man kan självfallet ha åsikter om hur lämpligt/olämpligt det är för människor med psykiska funktionshinder att sätta barn till världen, men man behöver inte framföra sina synpunkter på det kallhamrade och empatilösa sätt som jag reagerade på.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke