• Anonym

Vill göra abort om det är en pojke

Även om det är en pojke i din mage är det ingenting som säger att du någonsin kommer att få en flicka! Du kanske "bara" kan få pojkar?! Frågan är om du hellre blir barnlös i stället?

• Anonym

Klart vissa önskar ett visst kön men inte tusan går man så långt att man frivilligt vill föda fram ett barn i v 18 och boktsavligen döda det pga av könet.
    Den största önskan en frisk förälder har är att få ett friskt barn inget annat. 

• Anonym
    viseversa skrev 2011-10-20 10:53:17 följande:
    Jag såg könet på Indra i v 17.
    man kan i princip se könet från v.14 och om man nu ska hålla på och diskutera det så är det ju bara att göra ett moderkaksprov i v.11 så har du ett definitivt svar...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-20 11:03:48 följande:
    man kan i princip se könet från v.14 och om man nu ska hålla på och diskutera det så är det ju bara att göra ett moderkaksprov i v.11 så har du ett definitivt svar...
    Tror du det finns någon sjukvårdspersonal där ute som kommer göra ett MKP på en kvinna som kommer använda informationen till att göra abort om det är fel kön??
  • Anonym

Så man är trångsynt om man anser att det är fel att göra abort på grund av kön? Mycket ska man höra...

• Anonym

Du har gått hos en psykolog? eller vad de nu var. Och dina tankar kring pojkar/män är densamma.
    Vem vet, allt kanske kan ändra sig om du nu får en son?

Tänk dig den stackars mamman som inte vet om dina känslor kring pojkar, som en dag kanske lämnar sin pojke hemma hos dig för att leka med ditt barn (som kanske är en flicka säger vi)

Hur skulle dina tankar gå kring den här pojken? du kanske inte medvetet gör pojken illa, men ditt undermedvetande kanske gör det.
    Tänk om ditt barn och pojken börjar bråka med din dotter, eller något annat händer, du vet ju inte alls hur du kommer reagera. Dina känslor kring du va barn kanske väcks upp ännu mer...

Så tänker jag. Jag tror inte du är mogen för ett barn än. Du måste jobba mer på att komma över de här, bearbeta dina tankar kring pojkar/män.

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:51:46 följande:
    Jag är säker på att det finns fler än jag som har såna här känslor. Hittade tex ett inlägg här på FL av en kvinna som absolut inte ville ha en flicka och kände sig nästan hatisk mot sin kula på magen.

Jag har beskrivit hur jag KÄNNER och det betyder inte att jag kommer göra abort om jag bär på en pojke. Stor skillnad. Jag är bara oroad över att mina känslor skulle gå ut över det stackars barnet om jag fick en pojke (även om jag högst troligt inte skulle känna såhär när barnet är fött). Jag tror inte att jag är mindre lämplig som mamma bara för att jag känner så här just nu!
    Skönt att du inte tänker göra abort. Jag lovar dig att du inte kommer känna så här när du får upp din bebis på magen. Den kärleken är oftast oslagbar!
  • Anonym
    Twiist3d skrev 2011-10-20 10:47:41 följande:
    Men.. Jag skulle också bara vilja ha flickor.
    Dels för att jag bara är uppvuxen med syskon, och sen så
    är jag en "flick-mamma".
    Men om jag skulle få en pojke nästa gång jag får barn,
    så skulle jag inte älska barnet mindre för det!!! Det är ju ändå
    mitt och min blivande mans barn!

Men jag förstår mammor och pappor som vill ha ett specifikt kön.
    Men jag skulle aldrig kunna göra en abort bara för att det är "fel kön".

Vi människor fungerar ju olika. Som tur är.
    Flickmamma  
  • Anonym

Vad är egentligen en flickmamma?

Jag har en flicka, men jag är bara mamma. Har jag missat något?Obestämd

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 12:19:09 följande:
    Ingen annan som fått graviditetsdepression och tänkt en massa knäppa saker?
    Inte som dig. Jag önskade mig en pojke av hela mitt hjärta, men jag skulle aldrig ha tänkt tanken på abort eller att jag skulle bli helt förstörd om det blev en flicka. 

Jag hoppas att du får den hjälpen som du behöver så att du mår bättre.  
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke