Argo skrev 2011-10-21 07:33:23 följande:
Jaså? Själv brukar jag notera husen när jag går förbi dem.
Vill du definiera "närområde" som 500 fastigheter så kan du väl göra det. Hederligt sunt förnuft säger i och för sig att det knappast var ett område av den storleken som avsågs, men för allt i världen ... Och skulle ens "närområde" inkludera 500 fastigher så de få av dessa man VILL ta sig in på kollar man väl ändå upp just för den sakens skull?
Ni har tydligt förklarat nu att ni är några stycken som tycker det är svårt att lära sig vad som är bef:er och vad som är hyresrätter i er omgivning. Ok, gott så, och jag tror vi kan släppa det spåret. Men då kommer vi likväl tillbaka till den andra delen av påståendet: innan man klampar in på någons gård så försöker man åtminstone ta reda på vad som är ok och inte?
Det kallas fåniga och ogiltiga argument när det påpekas att det både kostar pengar och finns jurudiska skäl till att hålla utomstående borta från en brf, men det är inte fånigt och ogiltig argumantation att säga att "det är ju svårt att informera sig om vad som är vad innan man kliver in på en gård"?
Fast jag tror nog att vi redan har konstaterat den verkliga orsaken till den här upprördheten. Som det stod tidigare: "Äh, vem bryr sig?"
Nu börjar jag bli rejält trött på det här. Du fortsätter prata om sunt förnuft när det inte alls handlar om det. I mitt fall handlar det om 500 fastigheter i någon annans fall handlar det om 15 fastigheter. Och återigen, det handlar inte om att ta sig in på någon gård, jag pratar om lekplatser som ligger öppet,
alltså inte på någon innergård där man måste gå igenom en port eller grind för att komma in i, och återigen man måste även ta reda på detaljplanen för området för att veta hur det är ställt med lekplatsens status.
Det skulle ta flera dagar i anspråk att ta reda på de trettiotal små lekplatser som finns här härhuruvida de tillhör brf och hur detaljplanen ser ut. Den tiden ägnar jag hellre åt mina barn eller något annat vettigt. Och hur det än är, så kommer jag fortsättningsvis låta mina barn leka på alla lekplatser.