Vi blev avhysta från lekparken... :(
vadskajaghetadå skrev 2011-10-18 10:25:11 följande:
Jag förstår mycket väl att det var jobbigt och verkligen inte okej i ert fall.De flesta bor dock inte vid dagis och skola, men de som gör det har det nog inte så kul, men det får man nästan ta med i beräkning tyvärr, att det inte är världens lugnaste plats att bo på.
Om man blir bortkörd eller om det står "privat" ja då är det ju så även om det kan skötas på ett bättre sätt.
Men tycker du att det är fel och hemskt av föräldrar att gå till lekplatser och leka, som kanske tidigare vart öppen för allmänheten men numera privat då det ombildats till BR?
Tycker du att man automatiskt ska hålla sig borta från små lekplatser som ligger intill en klunga bostäder bara för att det KAN vara privat?
Jag menar, hur ska man lösa det om man inte känner till? Som jag sa är det standard i stockholm att varje område har en egen lekplats. Hyresrätterna dvs.
Våra grannars barn lekte utanför grannhuset en dag, där de satt ut en liten flyttbar rutschkana då en av husets hyresgäser kom och sa att barnet inte fick leka där. Vart är vi på väg?