• sanara88

Svärmor klippte min dotter!!!

Min dotter var idag hos sin farmor i ca 1 timme ringde och fråga om hon kunde på komma på besök en stund, tyckte hon behövde se henne "gör inte det ofta nog tycker jag"... Sambon hämtar henne och jag gör i ordning kvälls macka, vi sätter oss i soffan och jag ser att farmor KLIPPT henne!!!!

Hur hade du reagerat?!?!
    Flickan är 20 mån. 

• Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!
  • sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:22:10 följande:
    Ja det gör ju alltid en relation lite bättre.
  • La Lola
    JCA skrev 2011-10-12 23:23:29 följande:
    Men allvarlugt? Tycker ni verkligen det är ok att någon alls klipper erat barns hår utan att ni vet om det?? Svärmor eller inte, jag hade blivit vansinnig!! Det handlar inte om ifal jag har ett "enkelt liv" eller inte, så gör man bara inte!!!
    Min syrra klippte Heddas lugg o det är jag bara glad över.
    Håret växer ju ut men jag vill ändå inte att Hedda ska ha en sån där hemsk lugg som hänger ner i ögonen på henne.
    Hon är ju bara två år så långt hår hinner hon ju få sen, om hon vill ha det.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Litet My

Vad säger din sambo TS? Är han också lika arg?

• La Lola
    Lilla My21 skrev 2011-10-12 23:25:29 följande:
    Vad säger din sambo TS? Är han också lika arg?
    Det funderade jag också på.
  • MorsningKorsning

Jca: min svärmor har toppat sonen många gånger utan att fråga, big deal! Det är bara hår... Det växer ju ut.

Så länge hon inte piercar honom eller dylikt så har jag aldrig brytt mig i om hon klippt honom eller (ack och ve) gett honom något sött till fikat *svimmar*

Varför ska mammor idag ha sådant kontrollbehov?

• sanara88
    JCA skrev 2011-10-12 23:23:29 följande:
    Men allvarlugt? Tycker ni verkligen det är ok att någon alls klipper erat barns hår utan att ni vet om det?? Svärmor eller inte, jag hade blivit vansinnig!! Det handlar inte om ifal jag har ett "enkelt liv" eller inte, så gör man bara inte!!!
    Jaa även ilands problem kan vara jobbigt!

Man kan ju faktiskt bli arg över saker fast man har mat på borde och bensin i bilen! ;) 
  • sanara88

Handlar ju inte om kontrollbehov, den är principen! Man gör bara inte det, hade jag bett henne så peis på och klipp!

Sambon: Han har väl börjat fundera på om jag är gravid igen ;) 

• La Lola
    sanara88 skrev 2011-10-12 23:28:39 följande:
    Handlar ju inte om kontrollbehov, den är principen! Man gör bara inte det, hade jag bett henne så peis på och klipp!

Sambon: Han har väl börjat fundera på om jag är gravid igen ;) 
    Min första tanke var "gravidhormoner?"...
  • sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:33:16 följande:
    Min första tanke var "gravidhormoner?"...
  • JCA

sanara: Precis Det handlar inte alls om kontrollbehov, bara sunt förnuft liksom... Varför skulle det vara ok att klippa ett barns hår utan att fråga föräldrarna först? Ni som är glada, grattis till er. Men gör det verkligen själva handlingen mer ok?

Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!