• sanara88

Svärmor klippte min dotter!!!

Min dotter var idag hos sin farmor i ca 1 timme ringde och fråga om hon kunde på komma på besök en stund, tyckte hon behövde se henne "gör inte det ofta nog tycker jag"... Sambon hämtar henne och jag gör i ordning kvälls macka, vi sätter oss i soffan och jag ser att farmor KLIPPT henne!!!!

Hur hade du reagerat?!?!
    Flickan är 20 mån. 

• Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!
  • sanara88

Man ska ju inte behöva säga till sin svärmor "var så vänlig och klipp inte mitt barn om du får för dig det"....

Btw hur gör man för att det ska stå "trådstartaren"? 

• vivi85

Tänk då på mig, min svärmor är frisör.. Ingen duktig sådan.. Hur säger man li om nej då?

• sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:05:32 följande:
    Hon klippte bara luggen?
    Är det då så jättemycket att gå i taket över? Egentligen?
    Farmor tyckte väl synd om henne som inte såg något, för hårspännen sitter ju sällan kvar när de är så små.....
    Läs en gång till så ser du att hon inte bara klippte luggen! ;)

Farmor ser sitt barnbarn 2 gånger i månaden, sen var luggen inte såå extremt lång "än".

Man har inte rätt att kapa håret på nån utan att fråga först! 
    Du jag är förälder till ett barn som inte kan svara så frågar man mig, eller pappan! 
  • sanara88
    vivi85 skrev 2011-10-12 23:06:11 följande:
    Tänk då på mig, min svärmor är frisör.. Ingen duktig sådan.. Hur säger man li om nej då?
    Man säger bara nej jag vill inte att du ska klippa henne ;)

hehe lättare sagt än gjort! Gå till frisören med henne och säg att en kompis gjorde det utan din vetskap ;) 
  • La Lola
    sanara88 skrev 2011-10-12 23:08:30 följande:
    Läs en gång till så ser du att hon inte bara klippte luggen! ;)

Farmor ser sitt barnbarn 2 gånger i månaden, sen var luggen inte såå extremt lång "än".

Man har inte rätt att kapa håret på nån utan att fråga först! 
    Du jag är förälder till ett barn som inte kan svara så frågar man mig, eller pappan! 
    Och 1 liten cm i bak...?

Är det verkligen värt att tjafsa om?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Molly och Stina

Tycker inte att det är ok av svärmor, jag hade blivit ruskigt irriterad.

Det var säkert inget illa menat, men bra att du tog upp det med henne, det kanske får henne att tänka till i framtiden och ni slipper förhoppningsvis andra typer av egna initiativ från hennes sida.

• sanara88

Tajfsa och tjafsa. Jag bad vänligt med bestämt att jag inte ville att hon skulle klippa mitt barn... Då jag har en son på 10 mån också med mycket hår "som jag vill att han ska ha kvar". Så ville jag göra klart för henne att hon inte ska klippa dom! 

Hur kan man då bli beklagad för att vara otacksam? 

• lindaha
    La Lola skrev 2011-10-12 23:10:18 följande:
    Och 1 liten cm i bak...?

Är det verkligen värt att tjafsa om?
    Ja det är det. Man har ingen som helst rättighet att klippa andras barns hår! Hur kan man någonsin tro att det är okei?
  • La Lola
    sanara88 skrev 2011-10-12 23:13:23 följande:
    Tajfsa och tjafsa. Jag bad vänligt med bestämt att jag inte ville att hon skulle klippa mitt barn... Då jag har en son på 10 mån också med mycket hår "som jag vill att han ska ha kvar". Så ville jag göra klart för henne att hon inte ska klippa dom! 

Hur kan man då bli beklagad för att vara otacksam? 
    Och på vilket sätt framförde du detta?
    Lugnt o glatt eller irriterat o surt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sanara88
    lindaha skrev 2011-10-12 23:13:40 följande:
    Ja det är det. Man har ingen som helst rättighet att klippa andras barns hår! Hur kan man någonsin tro att det är okei?
Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!