• sanara88

Svärmor klippte min dotter!!!

Min dotter var idag hos sin farmor i ca 1 timme ringde och fråga om hon kunde på komma på besök en stund, tyckte hon behövde se henne "gör inte det ofta nog tycker jag"... Sambon hämtar henne och jag gör i ordning kvälls macka, vi sätter oss i soffan och jag ser att farmor KLIPPT henne!!!!

Hur hade du reagerat?!?!
    Flickan är 20 mån. 

• Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!
  • sanara88

Jag ringde henne efter jag sett det och sa att jag inte uppskattar att hon klipp dotterns hår! Då var jag tydligen otacksam! Men HALLÅ hade jag velat ha henne klippt hade jag gjort det själv eller bett min bästa vän som är frisör :)

• sanara88

Hon klippte av luggen som jag håller på och spara ut och så tog hon ca 1 cm på längden. Jag har ALDRIG klipp henne på längden hon har en bit ner på ryggen. Luggen har jag toppat, men det ska sparas ut och klippas ordentligt. Benan sitter i bakhuvudet ;) Håller på och försöka lära henne att hårspännet ska sitta kvar så hon ser något ;) Allt detta förgäves!

• sanara88

Man ska ju inte behöva säga till sin svärmor "var så vänlig och klipp inte mitt barn om du får för dig det"....

Btw hur gör man för att det ska stå "trådstartaren"? 

• sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:05:32 följande:
    Hon klippte bara luggen?
    Är det då så jättemycket att gå i taket över? Egentligen?
    Farmor tyckte väl synd om henne som inte såg något, för hårspännen sitter ju sällan kvar när de är så små.....
    Läs en gång till så ser du att hon inte bara klippte luggen! ;)

Farmor ser sitt barnbarn 2 gånger i månaden, sen var luggen inte såå extremt lång "än".

Man har inte rätt att kapa håret på nån utan att fråga först! 
    Du jag är förälder till ett barn som inte kan svara så frågar man mig, eller pappan! 
  • sanara88
    vivi85 skrev 2011-10-12 23:06:11 följande:
    Tänk då på mig, min svärmor är frisör.. Ingen duktig sådan.. Hur säger man li om nej då?
    Man säger bara nej jag vill inte att du ska klippa henne ;)

hehe lättare sagt än gjort! Gå till frisören med henne och säg att en kompis gjorde det utan din vetskap ;) 
  • sanara88

Tajfsa och tjafsa. Jag bad vänligt med bestämt att jag inte ville att hon skulle klippa mitt barn... Då jag har en son på 10 mån också med mycket hår "som jag vill att han ska ha kvar". Så ville jag göra klart för henne att hon inte ska klippa dom! 

Hur kan man då bli beklagad för att vara otacksam? 

• sanara88
    lindaha skrev 2011-10-12 23:13:40 följande:
    Ja det är det. Man har ingen som helst rättighet att klippa andras barns hår! Hur kan man någonsin tro att det är okei?
  • sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:14:44 följande:
    Och på vilket sätt framförde du detta?
    Lugnt o glatt eller irriterat o surt?
    Lugnt och trevligt men bestämt till en början. Men när hon börja tjafsa om det ist för att bara säga "okej ska inte upprepas" eller nå liknande så blev jag inte lika trevlig!
  • sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:17:23 följande:
    Är det värt att bråka om det?
    Verkligen bråka/tjafsa om det?

Går det alltså inte att framföra sin åsikt utan att vara förbannad?
    Men hallå! Vem har sagt att jag varit förbannad???
  • sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:19:18 följande:
    Då valde du att gå ner på hennes nivå alltså?
    Känns inte det lite...onödigt?
    Nej vet du var! Var helt fantastiskt att få skälla på svärmor!
  • sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:22:10 följande:
    Ja det gör ju alltid en relation lite bättre.
  • sanara88
    JCA skrev 2011-10-12 23:23:29 följande:
    Men allvarlugt? Tycker ni verkligen det är ok att någon alls klipper erat barns hår utan att ni vet om det?? Svärmor eller inte, jag hade blivit vansinnig!! Det handlar inte om ifal jag har ett "enkelt liv" eller inte, så gör man bara inte!!!
    Jaa även ilands problem kan vara jobbigt!

Man kan ju faktiskt bli arg över saker fast man har mat på borde och bensin i bilen! ;) 
  • sanara88

Handlar ju inte om kontrollbehov, den är principen! Man gör bara inte det, hade jag bett henne så peis på och klipp!

Sambon: Han har väl börjat fundera på om jag är gravid igen ;) 

• sanara88
    La Lola skrev 2011-10-12 23:33:16 följande:
    Min första tanke var "gravidhormoner?"...
Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!