• sanara88

Svärmor klippte min dotter!!!

Min dotter var idag hos sin farmor i ca 1 timme ringde och fråga om hon kunde på komma på besök en stund, tyckte hon behövde se henne "gör inte det ofta nog tycker jag"... Sambon hämtar henne och jag gör i ordning kvälls macka, vi sätter oss i soffan och jag ser att farmor KLIPPT henne!!!!

Hur hade du reagerat?!?!
    Flickan är 20 mån. 

• Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!
  • La Lola

Hade förmodligen inte brytt mig.
    Dagens i-landsproblem liksom.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Minifer

Vad är det med svärmödrar och klippa hår!? Min farmor klippte lugg på mig när jag var ett (jag hade massa massa hår), och mamma blev vansinnig. Vår son klipptes jättesnyggt i somras av min faster som är frisör, och detta efter att inte kunna ha klippt honom på jättelänge eftersom han blev rädd för saxen. Tre veckor efter detta sabbar svärmor hans fina frisyr genom att klippa dum dummare lugg på honom. Vafan!? Blev jättearg (mest inför min stackars man dock). Hur tänker de? Har hon ingen hund du kan måla blå eller något? ;) Men allvarligt, klipper hon min dotters hår blir jag fullkomligt vansinnig

• EJai

men vad e det som skall vara så svårt med kommunikation? Säg till henne att det e ditt och hennes sons barn och vill man fixa i trixa kollar man av med er först då det e ni som bär det stora ansvaret över barnet.. JObbigt åå ni får hoppas att det inte händer mer sen

• sanara88

Jag ringde henne efter jag sett det och sa att jag inte uppskattar att hon klipp dotterns hår! Då var jag tydligen otacksam! Men HALLÅ hade jag velat ha henne klippt hade jag gjort det själv eller bett min bästa vän som är frisör :)

• La Lola
    sanara88 skrev 2011-10-12 22:57:46 följande:
    Jag ringde henne efter jag sett det och sa att jag inte uppskattar att hon klipp dotterns hår! Då var jag tydligen otacksam! Men HALLÅ hade jag velat ha henne klippt hade jag gjort det själv eller bett min bästa vän som är frisör :)
    Hur mycket klippte hon då?
  • Oneesan

Jag skulle anse att det är min och makens sak att bestämma när barnet är så litet, och det skulle också svärmor informeras om.

Arigato
  • Tassens syskon

Skulle bli vansining!

• sanara88

Hon klippte av luggen som jag håller på och spara ut och så tog hon ca 1 cm på längden. Jag har ALDRIG klipp henne på längden hon har en bit ner på ryggen. Luggen har jag toppat, men det ska sparas ut och klippas ordentligt. Benan sitter i bakhuvudet ;) Håller på och försöka lära henne att hårspännet ska sitta kvar så hon ser något ;) Allt detta förgäves!

• jessi

jag hade kokat. Vill jag att min svärmor ska klippa min dotters hår ber jag om det..

• La Lola
    sanara88 skrev 2011-10-12 23:03:25 följande:
    Hon klippte av luggen som jag håller på och spara ut och så tog hon ca 1 cm på längden. Jag har ALDRIG klipp henne på längden hon har en bit ner på ryggen. Luggen har jag toppat, men det ska sparas ut och klippas ordentligt. Benan sitter i bakhuvudet ;) Håller på och försöka lära henne att hårspännet ska sitta kvar så hon ser något ;) Allt detta förgäves!
    Hon klippte bara luggen?
    Är det då så jättemycket att gå i taket över? Egentligen?
    Farmor tyckte väl synd om henne som inte såg något, för hårspännen sitter ju sällan kvar när de är så små.....
Svar på tråden Svärmor klippte min dotter!!!