Genghis skrev 2011-10-10 20:53:21 följande:
1. Ja
2. Att ni tycker om det gör er till mindre jämställda, ja.
3. Det är fel eftersom det strävar åt fel håll. Det är en dubbel standard att vilja vara ett våp men ändå vilja ha lika lön (eller det kanske du inte heller vill), rösträtt, rätt till din egen egendom.
För att inte tala om att det inte är särskilt positivt eller jämställt för män att ha lika lön men ändå förväntas betala kvinnors mat, att ha lika rättigheter och möjligheter men ändå bli dissad om han inte vill uppvakta och betala som en gammaldags gentleman.
Jämställdhet handlar inte om att kvoinnor ska ha fler rättigheter, det handlar om att alla ska ha samma möjligheter, och betraktas på lika villkor.
Nej, det gör inte oss mindre jämställda oavsett vad ni rabiata feminister och genusanhängare tycker.
Det är ett val som alla andra val.
Det ni inte förstår är att ni är dem som dömer andra och vägrar inse att alla inte tycker som er.
Om jag tycker om en man som är en gentleman så är jag "bakåtsträvande" och ett våp enligt er.
jaja, ni får tycka vad ni vill men att vissa tycker om mer traditionella könsroller är inte fel och gör inte oss mindre jämställda eller till våp.
Vi lever i Sverige där vi kvinnor har val...Om jag då vill bli uppvaktad med blommor och choklad och få betalda midaggar av min pojkvän så får jag det, jag tvingar ingen till det och det är bådas val, vi trvis såhär. Han tycker om att vara mannen i relationen.