Inlägg från: An0nym0us |Visa alla inlägg
  • An0nym0us

Fy skäms på er snåla svenska män

sockerbecca skrev 2011-10-10 19:33:38 följande:
    Tja, jag undrade vad kvinnans i genomsnitt lägre muskelmassa har att göra med hennes förmåga att klä sig ordentligt. Skulle hon anses för fattig, för dum eller vad?

Där vi håller med varandra - det vore trevligt att erbjuda någon sin jacka när den fryser.
    Där vi inte verkar hålla med varandra - det är alltid mannens uppgift att göra detta.

Ibland vill man vara fin när man går ut på dejt? :)

Fin kan betyda att man klär upp sig i en kort klänning....= lätt att frysa.

Jao, då tycker iallfall jag att en man kan erbjuda sin jacka som en fin gest om kvnnan fryser.

Gentlemansaktigt.

Nej, det är inte alltid mannens  uppgft men som jag sa så är mannen oftast större och tål mer kyla

• An0nym0us

Min pojkvän är 100% svensk, precis som jag och han är inte snål men han låter mg aldrg betala för nåt.

• An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-10 19:48:20 följande:
    Nej, du  fattar inte. Jag har ingenting emot gentlemän. Jag har något emot bakåtsträvande människor som inte anser att jämställdhet är viktigare än gratis middagar.
    Kan man inte ha båda? 
    Eller menar du  att man inte är jämställd om man låter en man betala för middagar?
  • An0nym0us
    Maria22 skrev 2011-10-10 20:04:23 följande:
    Alma, du är "self centered". Det finns mer i världen än dig eller mig. Du har dina egna åsikter. Du behöver inte tvinga människor. Du kan acceptera denna åsikt själv. Jag kommer också från ett annat land. Och när vi gifte oss, min familj betalade brölloppet och inte min svenske man. Och hans familj betalade för brölloppet här i Sverige. Många saker som vi delar och när man bygger upp en familj så tänker man inte på vem som betalar. Jag betalar för det mesta kläderna, utflykter, leksaker, resor. Han betalar hyran och mat. Det är inte så många män som gillar "guldgrävare". Ja, kvinnor och män är olika, men livet är att dela med sig. Vad du ger får du tillbaka eller antar du att du bara ska ha? Detta är egotrippad. Jag hade mycket pengar i mitt land men jag hatade det eftersom jag hade män som ville ha mig för mina pengar. Jag mötte en svensk man he saw the beautiful me inside out. Så om en man betalar 500 dollar för en måltid, då är det ditt pris. Du är ovärdelig. 

Nothing annoys more than a golddigger be it a man or a woman!

Jag har nog aldrig tvingat någon att tycka som mig....

Jag ger min åsikt och diskuterar som alla andra i tråden.

Sen så är jag 100% svensk och min pojkvän är också det och han är allt annat än snål..Jag betalar för mina egna saker även fast han tycker om att överraska mig med saker men han betalar när vi går ut och vägrar låta mig betala för nånting.

Jag är ingen golddigger, min pojkvän är inte rik precis och jag har då aldrg lurat av honom några pengar.

Han är ngen man kan köra över, allt han gör, gör han av sin egen vilja.

• An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-10 19:55:07 följande:
    Det kan man nog. Men jag tror inte att du kan, om den inställning du visar här är något att gå efter.
    Jasså? Nu låter det så....
  • An0nym0us
    Maria22 skrev 2011-10-10 20:18:28 följande:
    alma, swedish? why do you mock swedish man!!! they are not snåla!
    ööhh.... I don't? My boyfriend is swedish for gods sakes :D ...he is the exception, not the rule! Tungan ute
  • An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-10 20:21:49 följande:
    Relationer är lite för komplexa för att jag skulle vilja påstå att man inte kan vara jämställd för att man låter en man bjuda på middag. Däremot ser jag inte kvinnor som vill ha gammaldags uppvaktning som rosor, mannens kavaj över axlarna när de klätt sig för dåligt, blommor, dikter och en önskan att få vara en klen, näpen liten kvinna som en man ska ta hand om som särskilt jämställt. 

Det är lite så att när man lägger ihop allt ovanstående som det luktar lite våp. Vill man vara det så är man det, liksom.

Att acceptera en middagsinbjudan i sig betyder inte särskilt mycket.  

<så man är ett "våp" för att man tycker om traditionella så kallade "roller".

Vissa av oss tycker om att vara feminina, "passiva" kvinnor och tycker om maskulina "aktiva" män.

Och ja, jag vet att det finns olika definitioner av feminint och maskulint men låt oss gå efter den stereotypa   definitionen.         

Varför är det så "fel"? Och varför är det nte "jämställt" enligt dig? Det är ju ett medvetet val,  inget tvång.  

• An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-10 20:53:21 följande:
    1. Ja
    2. Att ni tycker om det gör er till mindre jämställda, ja.
    3. Det är fel eftersom det strävar åt fel håll. Det är en dubbel standard att vilja vara ett våp men ändå vilja ha lika lön (eller det kanske du inte heller vill), rösträtt, rätt till din egen egendom. 

För att inte tala om att det inte är särskilt positivt eller jämställt för män att ha lika lön men ändå förväntas betala kvinnors mat, att ha lika rättigheter och möjligheter men ändå bli dissad om han inte vill uppvakta och betala som en gammaldags gentleman.

Jämställdhet handlar inte om att kvoinnor ska ha fler rättigheter, det handlar om att alla ska ha samma möjligheter, och betraktas på lika villkor.

Nej, det gör inte oss mindre jämställda oavsett vad ni rabiata feminister och genusanhängare tycker.

Det är ett val som alla andra val.

Det ni inte förstår är att ni är dem som dömer andra och vägrar inse att alla inte tycker som er.

Om jag tycker om en man som är en gentleman så är jag "bakåtsträvande" och ett våp enligt er.

jaja, ni får tycka vad ni vill men att vissa tycker om mer traditionella könsroller är inte fel och gör inte oss mindre jämställda eller till våp.

Vi lever i Sverige där vi kvinnor har val...Om jag då vill bli uppvaktad med blommor och choklad och få betalda midaggar av min pojkvän så får jag det, jag tvingar ingen till det och det är bådas val, vi trvis såhär. Han tycker om att vara mannen i relationen.

• An0nym0us
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-10 21:39:21 följande:
    Din sista mening fångar nog lite av det en hel del personer i tråden stör sig på, att det skulle vara en manlig sak att göra det du beskriver och att det då skulle vara omanligt att inte göra det (man är då inte "mannen i relationen").

Oavsett vad jag gör så kommer jag alltid att vara "mannen i relationen", det har att göra med mitt kön och inte mina personliga egenskaper eller önskningar att göra.

För mig är det manligt.

Jag menar inte bokstavligt talat men om vi  talar om stereotya könsroller så är han mannen i förhållandet då han är den drivande personen i förhållandet, den som styr skeppet så att säga.

• An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-10 21:43:46 följande:
    Är det bara din killes åskt som räknas, eller har du någon åsikt om din självständighet?
    An0nym0us skrev 2011-10-09 22:47:38 följande:

Ja. Jag låtsas inte som något annat.

Jag tycker om gentlmän, jag tänder på män som "tar hand om" saker, tar hand om notan, tar hand om det mesta "penningrelaterat". Jag vll inte vara den som styr  förhållandet. Jag vill att han ordnar upp det mesta. Att han är den dominanta i  förhållandet.

Det är inte att vara jämställd. Jag behöver inte vara en rabiat feminist för att se det. Men som du säger själv, så vill du ju inte vara jämställd. 

Det är det som gör dig till ett våp i mina ögon. Även om du har valt det.

Jag tycker att jag är självständig.

skulle lätt klara mig utan honom, behöver honom inte men trivs med honom.

Jag respekterar honom och han respekterar mig.

Du får tycka det. Jag har sagt mitt.  

• An0nym0us
    Emi 774 skrev 2011-10-11 00:55:36 följande:
    Hade tänkt skriva mitt stavfel-inlägg, blev kommentar istället. Ja, ja om det gör er glada.  Blev avbruten av larmet som gick, någon utländsk försöker väl klättra över grinden hahaha.. Ja, ja ni är alla åå så öppna och fördomsfria, ända tills ni får chansen att anonymt hacka på andras åsikter (speciellt när de skiljer sig från era) på sådana här ställen. Då ska alla som inte kan svenska hålla käften, och de som kan svenska ska analyseras tills ett fel hittas, sedan ska det snackas om hur dumma alla är som inte tycker som en själv. Ja, ja, jag skiter i vilket, jag har en man som bjöd på både middag och drinkar när vi dejtade, speciellt i början för HAN BJÖD MIG PÅ DEJT, och då får han ju BJUDA PÅ DEJTEN.. När vi hade varit tillsammans ett tag så blev det ju mer jämnlikt, och nu när vi är gifta har vi tillsammans tjänat våra pengar och jag känner mig inte det minsta osjälvständig. Jag driver den ena delen av firman, och han driver den andra. Vi jobbar hemifrån och gör lika mycket, det är våran firma så självklart tjänar vi lika mycket också.. Ska jag känna mig som en hora nu för att han bjöd på några dejter.. Fy va löjligt.. När vi reser överallt sitter inte jag där och undrar hur jag ska betala tillbaka middagen jag bjöds på i början. Och nej, jag är inte alltid i köket, vi har hemhjälp för sådant. Men det är bara vi, all får ju hitta sitt eget sätt. Mitt sätt passar ju mig, men kanske inte någon annan. Sluta hacka på alla som inte tycker som ni, och anklaga andra för att vara osjälvständiga bara för att de lever annorlunda och har en annan syn på livet.  Det är ju väldigt självständigt att gadda ihop sig och hacka på en 20-åring med en annan livssyn. ETT hälsning .. hahahahah go nuts!
    *asg* You go gurl!

*Jerry, jerry,jerry!!*

• An0nym0us
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-11 01:05:19 följande:
    Finns det ingen nedre åldergräns på FL? Det vore ju skoj om folk åtminstone lämnat högstadiet eller så, både språkligt sett och mentalt.Drömmer
    Jo, jag säger det då! Det var bättre förr! *Fnys* 
  • An0nym0us
    Emi 774 skrev 2011-10-11 01:02:37 följande:
    Väldigt intelligent sagt, om en man bjuder sin flickvän på middag så är hon en hora. Istället ska hon ju jobba på ett jobb som är sämre än hans, få mindre betalt, betala sin egen middag, helst hans också, så hon visar hur självständig hon är, sedan ska hon göra det mesta i hushållet också och då ska hon efter allt det här ge sin man en orgasm också. ja, det är oneklgen mycket en kvinna måste göra för att inte vara en hora..
  • An0nym0us
    BTD skrev 2011-11-12 19:05:03 följande:
    Jag snålar bara när det gäller kvinnor jag enbart vill sätta på :D
    En kvinna som jag ser en framtid med skämmer jag bort... 

Vilken gentleman du är.

Kräks

Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män