Inlägg från: An0nym0us |Visa alla inlägg
  • An0nym0us

Fy skäms på er snåla svenska män

Genghis skrev 2011-10-09 21:32:47 följande:
    Nej, just det. Det är genetiskt.

Kanske det är.

Allt jag vet är att det är en egenskap jag uppskattar hos en man.

Du kanske tycker om en man som delar 50/50 på allt men för mig är det inte något jag tänder på.

I min relation så betalar antingen han eller jag när vi är ute. Aldrig att jag skulle sitta där och räkna pengar eller betala var för sig.

Han betalar oftast dock...och ja han är helsvensk precis som jag.

• An0nym0us

För mig är det enkelt: Bjuder du ut mig på t.ex middag, så står du för notan, du betalar eftersom du bjöd ut mig.

Om jag bjuder ut någon, så betalar jag. Enkelt.

Men (och detta är viktigt) om en dejt låter mig betala för min eller bådas mat på en första dejt så blir det aldrig en andra dejt.

• An0nym0us
    Self Evident skrev 2011-10-09 21:48:05 följande:
    Men du förväntar dig exakt det av en man? Ologiskt.

Jag vet att det inte är "jämlikt" och att det är osvenskt osv men jag bryr mig som sagt inte.

• An0nym0us
    Ermenegildo skrev 2011-10-09 21:57:57 följande:
    Vad man än tycker om det så ligger det ju djupt rotat att det är mannen som uppvaktar kvinnan. Det är förstås inte längre rationellt, inte politiskt korrekt men det är rätt trevligt.

Precis.

Tänk dig själv att du är på en romantisk middag med en dejt och ni har det trevligt...sen kommer notan och han säger "jahha låt mig se nu...800 delat på 2...sen var det dricka också...och du åt nåt mer va? efterrätt? ja då blr det lite mer...en sekund ska räkna ut exakt hur mycket det blir..."

Då tar jag hellre hela notan.

• An0nym0us
    1978 skrev 2011-10-09 22:05:50 följande:
    Intressant!
    En man som inte ser mig som självständig och därför t.ex. alltid betalar för mig eller som "jagade" mig när vi träffades, skulle jag se som extremt oattraktiv. Flirt på lika villkor tror jag banar väg för ett liv tillsammans på lika villkor. Min man är feminist, något annat hade jag aldrig nöjt mig med.

Som jag sa....allt är inte så svart o vitt.

Min kille ser mig som självständig fast han betalar fortfarande nästan alltid på dejter, och köper mig saker, blommor osv överraskar mig med romantiska dikter osv.

Han "jagade" mig och han är humanist, inte feminist.

• An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-09 22:19:34 följande:
    Tur att vi är olika. En dikt och jag hade gått vidare.
    Kanske om han var dålig på att skriva men han är lite av en poet han ;)
  • An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-09 22:22:58 följande:
    Har han publicerat någonting?
    Nej, hurså?
  • An0nym0us
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 22:30:47 följande:
    Det galnaste i hela den här debatten måste vara spelet om att kvinnan säger "nej, men jag betalar själv" för att sedan förvänta sig bli övertalad och krusad.

Om jag bjuder ut en kille så säger jag självklart att jag kan betala men om han låter mig betala så blir det nog inte en andra dejt...det är avtändande när en kille låter en betala på första dejten.

Nu skulle jag aldrig bjuda ut en kille men OM och sen så har vi ju dom som bjuder ut en och vill dela på notan och där är det samma sak som gäller...blir förmodligen ingen andra dejt med andra ord...och om en kille vill att jag ska betala för ALLT när det var han som bjöd ut mig...ja då blir det tack å hej direkt, jag betalar min del och sen går jag.

• An0nym0us
    mylife skrev 2011-10-09 22:34:50 följande:
    Vi kan prata jämnställdhet när kvinnan har lika hög lön som mannen.

Eller när alla pappor tar lika mkt ledigt för sina barn som kvinnorna.

Eller kvinnorna som får ta hand om barnen heltid när mannen tröttnat och lämnat.

Och nej jag har inte ngt av detta ovan. Varannan vecka har gällt för oss, men en liten eftertanke om vad som är jämnställt. Inte ett skit är mitt svar.       
  • An0nym0us
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 22:41:15 följande:
    Dubbla standarder alltså.

Ja. Jag låtsas inte som något annat.

Jag tycker om gentlmän, jag tänder på män som "tar hand om" saker, tar hand om notan, tar hand om det mesta "penningrelaterat". Jag vll inte vara den som styr  förhållandet. Jag vill att han ordnar upp det mesta. Att han är den dominanta i  förhållandet.

Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män