Mitt huvud i sanden?! Jobbigt med sonens beteenden och vår kontakt med förskolan.
Min älskade son 2,5 år är inte tidig i sin utveckling och har en del "speciella" saker för sig. Jag tycker att det är svårt att hantera detta, särskilt när det kommer till kontakten med förskolan. Det handlar inte om några uppenbara störningar, men han har svårt att lyssna och han är inte direkt kontaktsökande mot andra barn. Har har ett hyfsat språk med två-tre ordfraser, leker bra och adekvat själv, men har svårt att fokusera på vad vuxna säger och samarbetar inte gärna. Han har mycket egen vilja. Men han är också en underbart glad och sprallig pojke som är full med bus och glimten i ögat. Inför kontrollen på BVC hade personalen på förskolan inte mycket att tillföra, men vi har börjat fråga mer och mer och nu plötslig framkommer det att de tycker han har problem ändå. Man har t.o.m. börjat prata om att han kanske behöver extra stöd. På BVC tyckte de att allt verkade ganska normalt, men att vi skulle ha kontakt igen när han blir 3 år för att diskutera ffa språkutvecklingen.
Nu känner jag mig lite klämd.
Någon här som är i samma situation?