little mommy skrev 2011-09-29 16:08:37 följande:
Min sambo var fantastisk under förlossningen!
Han guida mig genom alla värkar, han fick mig att foka när jag hade panik. han massera och nöp(distrahera smärtan) min lår som gjorde fruktansvärt ont..
Jag hörde aldrig barnmorskerna, jag hörde bara min sambo. han lugnade mig, förklarade, bokförde.servade med vatten o mackor.
Han hängde på mig, och höll tillbaka mig under krystvärkar, han kämpade han sa uppmuntrande ord som " jag vet det är jobbigt.. jag vet det gör ont.. men du är jätte duktig!" " jag är jätte stolt över dig" "jag älskar dig, du är fantastisk som gör det här" "snart är vi hemma hos nova igen, tänk på nova!, vi ger henne ett syskon" " älskling du är så duktig som kämpar på fast du är så trött"
och vid ett tillfälle tjata barnmorskerna på att jag skulle upp på alla 4 för att få hjälp av tyngdlagen, jag hade ont och krystvärkar och var inte nå på humör... och min sambo sa " jag vet det är jobbigt.. men du måste försöka älskling.. jag skulle inte be dig om det inte var nödvändigt.." och jag började direkt försöka mig upp på alla 4, sambon hjälpte mig. och sen drog det inte läne innan hjärtljuden sjönk, så fick lägga mig på rygg igen.
Jag födde halvsittande och min sambo var vänd mot mitt ansikte och typ hängde över mig, det var skönt att kunna krama honom om halsen under krystvärkarna och jag skrek nog så han vart halvt döv.. men han klagade inte en sekund.
Jag krystade i ca 5 timmar innan min tjej kom ut...
min sambo visste jag inte ville han skulle titta "därnere" kändes som jag hade nog mycket människor som pilla och greja och ett huvud skulle ut. så han höll sitt löfte, han foka på mig. titta på mig, fanns där för mig.
När hon föddes var han helt svett! vi kämpade tillsammans och födde henne ihop. det var VÅR förlossning inte bara min
Jag hade aldrig överlevt den mardrömmen utan min underbara sambo!.
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Precis så jag vill det ska gå till, Inte bara jag som ska föda fram ett barn utan vi ska göra det tillsammans. Dock känner han kanske inte smärtan på samma sätt, men jag vill som nämt ovan ha hans närhet!