Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

Tips på mannens stöd och närvarande under förlossningen

Vill du inte ha honom under midjehöjd så är det ju bara o säga det till honom! Då får han hålla sig i huvudhöjd helt enkelt o ha ögonkontakt med dig :)

Klart han kan sitta bakom dig i sängen om förlossningen flyter på som den ska o du tycker den ställningen är bekväm -det finns ju även på vissa sjukhus sk förlossningspall som går ut på samma sak, men man håller till på golvet.

Min man var lite överallt när våra barn föddes. Han vankade runt i rummet under värkarna o masserade ibland o ibland stödde jag mig på´n... Under krystvärkarna var han mest vid mitt huvud, höll handen o strök håret från mitt ansikte osv... Men han stod vid slutet i midjehöjd just för att han ville se när bebisen kom ut (o det fick han för själv ser jag inga problem med det -skulle vilja göra samma sak om jag var han)

• lunkentuss
    Studentpappa skrev 2011-09-29 16:05:39 följande:
    Ska han någonsin vilja ligga med dig igen då ska han vara i huvudhöjd;)
    suck vad trist inställning... Ska jag känna mig obekväm när jag föder fram vårt barn för att han riskerar att se o därmed äcklas av mig -hör du inte vad knäppt?

Absolut ska han inte vara där o glo om han inte vill (eller får) men är det pga den anledningen så är nåt fel anser jag!
    Min man såg barnen födas, han hjälpte mig när jag spydde, han var med på toa när jag sket o han översvämmades av fostervatten (han fick dessutom hjälpa mig att sätta tillbaka smycket 5 h efter förlossningen i min intimpiercing) o jag tror bannemej detta bara fört oss närmare
Svar på tråden Tips på mannens stöd och närvarande under förlossningen