Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Tänkte på alla höggravida jag levde i simhallen sista tiden när jag väntade nr tre.
    Såå Skønt att bara sitta i plaskbassängen medan de hoppade runt, och så slapp jag för sommarvärmen ute( nr 3 kom i september )

Igår lagade maken musslor till kvällsmat och bakade bröd till mm så gott men ungarna ville inte ens samka de käkade bröd och det var det..

Fy vad vi hostar här hemma känns som denna våren inte varit annat än sjukdommar så känner allt för väll till det med att vara lite låg.
    I torsdags åkte jag in till stan och ville shoppa lite kläder till mig själv men det slutade med den minsta grät och mellan tjejen smurde in golvet med figenstang så det slutade med en tur i de nya torghallarna i KBH i stället det var i varje fall ett populärt ställe

• Ronjas mamma

Nej Loncelot med en och högravid var det helt ok, med två och högravid med nr 3 dess hårdare..

• Ronjas mamma

Jae alene tid..
    sådan nästan i varje fall minsta sover och maken och de två stora är kört i simhallen sitter och överväger om jag ska göra en massa eller om jag sa lägga mig och sova

• Ronjas mamma

gretchen har du provat att låta stora tjejen ligga mot din rygg och somna medan du ammar lilla? så hon kan märka mamma fortfarnade men att du ändå kan ta dig av baby?
    Ska ärligt erkänna att jag nog inte varit den bästa på att vara hård på kvällarna vill mina barn vara hoss oss ska de få lov att vara det därför är vår säng också 2.7 meter bred och barnens sovrum används inte

• Ronjas mamma

Wanja hoppas hela dagen går bra.
    Känner mig så låg för tillfälligt i och för sig så är jag mega förkyld också men kanner mig lätt irriterad och trött och lite leddsen, tyckte det började gå uppåtm med väderet men ack nej  fortfarande hängig ändå.
    Tänkte se om jag hinner med en liten middagslus om jag snart kan få minsta till att sova ammar sammtidigtsom jag skriver i håb om att hon somnar mellan tjejen gik ommkull 12.30 så nu hoppas jag på vaggan ska göra det sista här om en liten stund och jag kan gå och lägga mig

• Ronjas mamma

Puha Linapina vi bor på 2 våningen när jag ska upp och ner så har jag en på ryggen, ena armen är fyld upp med allt som ska bäras upp och så vänster arm går att hålla mellan dottern med ibland känns det som knäna ska knäckas på väg upp och så saknar jag vår gamla lägenhet även om den var liten.

Nu har jag börjat att försöka ordna lite varje dag så vi kan komma vidare med vårt hem.
    Maken var så  gullig att påpeka allt bra jag hunnit med när jag klagade i går kväll.
    Konstigt att jag haft det så bra fram till nu känns som om allt bara är jobbigt just nu har börjat försöka med att påminna mig själv om de bra saker på kvällen.
    Så låter jag allt vara rörigt och tar mig av det jag bestämt mig för så jag inte går igång överallt på en gång  som jag annars brukar vara rätt bra p,å så nu hinner jag märka att jag hinner  avsluta ett skåp eller en låda eller hvad det nu är jag gör som blir klart innan jag går vidare till nästa.

• Ronjas mamma

Oye GD vi började i påsken och höll på fram til veckan ett par dagar innan valborg..
    I dag har stora tjejen feber och är hemma tött som attan är hon men vill inte sova mellan tjejen sover och minsta är övrtrött tänker om det var så smarta att få tre så tätt

• Ronjas mamma

Haha ja tilj nu när jag sitter här och myser med stora tjejen och har damsugat och bakat en raw cake ihop så känns det mycket bättre och jag förstår er

• Ronjas mamma

Jag brukar sätta dem i badkaret så kan jag själv sitta vid sidan av eller på golvet i hallen(allt efter hur vått golvet blir ) och blädra i en tidning och hålla öga in i badrummet.
    Eller en fuktig trasa och så tycker mina det är skoj att torka köksskåpen..

Uch sommar har provat det med vatten lekar mina älskar det, förra vintern i zoo fick de tänt för barnhandfatet medan jag var ute och kissade, minsta (nu mellan) fick på något vis sat handen in i vattenstrålen och hade vatten i mängder i hela overallen och alla kläderna.. Snö och minus grader hon fick lager på lager av ekstra kla¨derna och sedan under filten och så var det bara att skynda sig hem..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)