Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej B.D. tråden har stått stilla ett tag men välkommen, min 2 åring är jättemammig och hänger mig runt bennen hela tiden och allt är farligt och hun är rädd för allt..
    Tror också det är ekstra jobbigt för henne eftersom min 3 och ett halvt åring  just börjat på förskola och kan så mycket själv nu..

Vi börjar få problem med sov plats på dagen nu kan de inte sova alla tre i vagnen mera och alla behöver sova så ända sättet är lådcykeln eller så liten som blivit rätt tung på magen i sjal och de andra två i vagnen men då sliter det så hårt på mina höfter.
    Få dem till att sova i sängarna alla tre är ett procjet som år mig till att bli både svettig och sur.

• Ronjas mamma

linaloo jo har börjat binda henne på ryggen i onbuhimo'en, men klarar inte att binda i fast sjal på ryggen dessutom känns det bökigt med hur jag ska göra med kläder svårt att binda utan på vinterjackan.
    Problemet är att här sager de att de ska kunna sitta själv innan man får/ska binda på ryggen desutom så funkar ju inte unbohimo'en om hon ska sova
    Hade tänkt bjuda hem till sjalträff när vi flyttat, har fått större lägenhet har ha¨mtat nycklarna i dag så kanske någon där kan lära mig fastsjal på ryggen.

• Ronjas mamma

Linaloo nu har jag letat upp min gamla MT för att se om jag inte kan ha henne i ryggen på den hun kan ju nästan sitta nu så tror inte det kan vara så farligt nu. Har en långsjal också får prova att få upp henne i ryggen med den ska googla den knytning du tyckte om
    Onbuhimo föredrog jag efter att jag fått flera barn den är snabb att sätta på och så slipper man för en lång sjal som kommer ner på marken när man binder utomhus.

Kaffemoster jo man kan hade en på magen och en på ryggen när mina två stora var små
    Ha inte dåligt samvete det viktiga är ju att du är där.

• Ronjas mamma

Alla mina tre har börjat i värkar och slutat med akut snitt.

Vad skoj att där kommit liv i tråden igen.

Själv kör vi på pumparna vii har varit jätte mycket sjuka mellan tjejen har haft lugninflamation och vi har flyttat allt likanar ett kaos och vi har noll energi.
    Känns lite som vi inte kommer någon vart och är för trötta för att ta tag i det ordentligt.
    Hade jag vistt hur hårt det var att flytta med tre små tror jag att vi hade väntat ett tag till de blivit lite större.

• Ronjas mamma

Känns som om jag är bra på att inte stressa upp mig men vi har ju precis flyttat men tre små och då uppåt dvs från bottenplan till andra våningen.
    Känns som om jag håller på att bli knäpp och tvättstuga i källaren i ett annat hus och med de två minsta hemma puha..
    Men men nu har tvättmaskinen kommit blir installerad till helgen våren är här och jag försöker prioritera att få sund lunch i mig också varje dag så det börjar gå bättre men fy att flytta med små barn gör vi nog bara för vi inte vet hur hårt det är.
    Och då saknar i fortfarnde att ordna köket bygga en vägg riva enn vägg och så har hyresälskapet lovat oss nytt badrum i april eftersom det som är här är sedan 50 talet.. Ska bli skoj att se hur vi ska överleva det.

Fina foto ni lagt in

• Ronjas mamma

Puha här vaknar mellen tjejen kl 5 så brukar vi försöka mysa til halv 6
    upp laga matlådor till oss alla i dk får man inte lunch,(5stk alla olika) inte ens i förskolan.
    Käka frokost senast kl 7 maken går halv åtta gärna hinna med att få alla tre i kläderna innan annars gör jag det efter.
    Städa upp bädda ungarana leker lite samma här med ungarna i ytterkläder halv 9 så passar det med vi går ut kl 9
    Ner lämna äldsta på dagis så ut på dagens lekstuga eller aktivitet med de två små
    halv tolv äta kl 12 sova så har jag två timmar till att förbereda kvällsmat och få lite egentid
    sen är det dags att hämta stora på dagis och allt efter hur trottsig hon är hinner vi leka eller på på lekplatsen eller något

Har preicis börjat vara väldigt hård och kontant om man inte lyssnar eller gör som där blir sagt åker man in på sängen med en bok eller som idag var jag hade lovat att gora glass så blev det indraget när treåringen bad mig hålla käften  gahhh...

• Ronjas mamma

Puha jag har också varit där med att vara för snäll förr att man inte orkar alla kamperna men nu har vi börjat vara väldigt konsekventa men man ska ju alltid överväga vad man väljer att hota med man ska kunna göra alvar också så igår hade jag lovat att göra bananglass det blev indraget efter att tre åringen sa till mig att hålla käften?? undrar om dte kommer från dagis??

Vi samsover i en stor säng allihopa blir lagda kl 19 så ligger vi och myser och pratar om dagen slö tittar tv senast kl 20 sover alla och skulle någon av barnene vara vakna fortfarnde så släks tv'en tyvärr så urartar det ibland så får de stora tjejerna ligga på avrsin sida av pappa..
    Det mest negativa är att deras pappa ofta somnar när vi lägger barnen på detta viset så vi får väldigt sällan tid ihop.
    Sen så har vi ingen som kan passa alla tre så vi har inte haft barnvakt på andra tidpunkter än när jag fött, jag saknar att ha min man en stund för mig själv(får man säga så??)

• Ronjas mamma

Fy fan säger jag bara här har jag och barnen fått kräk sjuka tvättmaskinen har gott non stop och allt luktar apa kan inte räkna hur många gg här blivit spytt de  sista två dygnen...
    Som tur är tog maken barnets första sjukdag så jag inte skulle vara ensam i dag tror inte jag hade klarat det hela jäklakroppen gör ont..

• Ronjas mamma

Uch ja ensam med kräksjuka provade jag med de två minsta när pappan var i london fy altså trodde jag skulle gråta ihjäl mig när han kom hem 5 timmar tidigare än jag trodde

Gossow vist är det fantastisk hur mycket energi man kan få av en bra dag.

Just nu sover mina minsta pappan har tagit den stora tjejen i parken och jag tvättar de sista maskiner efter kräksjukan peppar peppar så tror jag det är över för denna gg men jäklar hvad jobbigt med 4 människor som spyr samtidigt.

Jag satt i sängen och spydde i en spann med mellan tjejen under armen över en annan spann,
    samtidigt som maken satt med den stora i knäet med en spann så började om intet mindre den minsta att spy i sängen vid sidan av mig...
    Maken började bara skratta kan se det komiska, i det nu ävenom jag fortfarnde är trött men då och där hade jag bara lust att gråta..

Hoppas det inte blev för detaljerat.

Välkomna till alla nya i tråden skoj att den livat upp så mycket.

• Ronjas mamma

Vi har haft en super dag utan utbrott
    Vi tog en lång snack igår om hgur vi skulle göra för att få det att bli bättre med stora tjejen kom i tanke om att vi nog gör henne lite större än hon är har settt till hon fick mera uppmärkasamhet i dag. Så hoppas det fortsätter fungera.

Jag är nog något av en matnörd försöker laga allt från grunden och ekologiskt för jag tycker det är roligt det är min stund på dagen så är det när jag har fred i köket.
    Så här hemma är det väldigt olika vad vi får idag blev det ris med orientaliskt stekta gröansaker..

Tillgängäld är jag hopplös på heminredniing därför ser här fortfarande ut som om vi flyttade in för en vecka sedan

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)