• Zirup

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Oj, låt mig tänka... tvåan har vi bytt nu alldeles nyligen- hon fick sin säng i tvåårspresent. Det gick väldigt smärtfritt, första kvällen var hon uppe och travade men efter det har det inte varit några bekymmer alls. Med ettan... ärligt så minns jag inte. Jag försöker med uteslutningsmetoden, hade hon bytt redan när Freja var liten? Jag tror inte det var så, jag tror Freja samsov med oss från första början och att vi så småningom (kanske även det till tvåårsåldern) ställde in utdragssängen vid sidan om spjälsängen. Efter några nätter ville hon självmant ta utdragssängen och då gömde vi spjälsängen i föräldrarummet och använde den till lillasyster. Just själva bytet mellan spjälsäng och växasäng har gått väldigt smärtfritt så jag har tyvärr inga råd att ge. Jomen kanske det då, att ha båda vid sidan om varandra och vänta in att han själv skall välja bort spjälsängen. Vi pratar fortfarande mycket om sängarna: "Åh, vilken härlig säng du har, vilken tur att du har fått den här fina sängen, och du sover så gott i den och drömmer så skönt..." positiv förstärkning.

• Zirup

Haha, rackarns katt, frumadde! (Vi har två devon rex)

Jag och minstingen har softat lite idag medans storasyster är och leker med sina kompisar på förskolan. Har slängt ett par dussin teckningar, rensat bland kläderna och satt igång en tvätt. Skall försöka få tummen ur och skriva en annons om ett dockskåp jag tänkte sälja, det är helt nytt i kartong- min syrra hade med sig två stycken hem från England förra veckan. Tänkte sätta upp en lapp i affären så får vi se om det kan resultera i nått.

• Zirup

Ja, vi har lite grejer på rotation faktiskt. Jag köper lite nytt/begagnat och lägger upp lite på Blocket/tradera. Det är beroendeframkallande. Tycker det är kul när saker vandrar vidare på det sättet. Hamnar i ett nytt hem liksom. Men vagnen var lite läskig att sälja, vi sålde vår syskonvagn babyjogger city select innan jul. Nu fick vi tillslut sålt den för det vi önskade men det var en del pengar investerat i den så det gällde att ha is i magen... har ju normalt bara en mailadress när vi har annonser uppe och då man kan bara strunta i skambuden... det hör liksom lite till. Har själv gjort några bra fynd den vägen: mailat och sagt att jag är medveten om att det är ett skambud men att de gärna får höra av sig om ingen annan nappar och de vill ha sålt den skrymmande möbeln eller vad det nu kan vara. Det har funkat.

• Zirup

Oh, jag glömde ju kommentera cupcaksen! Det lät ju så himla gott! Jättemysigt att göra sådana där små munsbitar...jag har verkligen inget tålamod men lyckades göra "Pandamuffins" till Freja när hon fyllde två. Ska se om jag har någon bild....

• Zirup
    MiniMillan2011 skrev 2012-06-14 14:17:43 följande:
    Va fiina!!!
    Tack. Det var chokladmuffins- och citronmuffins i dom minsta formaten jag kunde hitta (nog billigare att baka men mina blir alltid så himla ihopsjunkna, vet inte vad jag gör för fel?!) och med frosting på huvudet och små-oreos till öron. Jättelätt att göra och himla effektfulla tycker jag. Hade jag hittat svart glasyr hade jag ritat på ögon och näsa men nu fick det bli chokladbitar.
  • Zirup

tilj: åh stackare... gick in på vårdcentralen med lillasyster i tisdags, då hade hon ramlat på mattan och klyvt hela underläppen...dock inte mycket att göra, skadan gick inte nedanför den röda delen av läppen om ni förstår vad jag menar, då syr dom tydligen inte. Sen verkar hon ha väldigt gott läkekött, det som såg hemskt ut i tisdags har läkt riktigt fint nu på bara två dagar. Hoppas det är samma för din Jonte.

Vi har bokat kyrka nu förresten. (Jag pratade om att vi skulle gifta oss för ett bra tag sen om någon minns!) 18 maj nästa år blir det. Nu gör jag lite research för bröllopsfotograf. Att vi skall ha en är ganska givet även om vi har bra vänner som är duktiga på att fotografera, dock kan jag känna att det är värt att leja bort den biten för att låta någon annan ta hand om efterarbetet och bildbehandlingen, att göra bröllopsbok och sådant... funderar nu över om det kanske kunde vara roligt att ha med fotografen även under förberedelserna? har sett massa fina sådana bilder. men sen återvänder jag till verkligheten och ser framför mig vårt vardagskaos, där ungarna näckar, springer iväg till sandlådan och gräver med våra finskor, någon klättrar upp på handfatet och "dricker som en hund" osv osv... hahaha, vill vi verkligen tillföra den extra stressen med en utomstående som dokumenterar eländet också?!

• Zirup

Loncelot: bara sådär?! For real?!

Har varit utan dator nu i två veckor, råkade ut för ett elakt virus. Var nog lite bra att bli data-avgiftad tror jag. Idag ringde dom från dagis om att Tilde hade blött näsblod två gånger så de ville att jag skulle hämta henne. Jag tyckte det var skumt men vi har haft lite hemma-häng här istället, badat i poolen och jag tror bestämt vi har fått lite färg också. Hoppas ni haft en toppendag!

• Zirup

Hej alla glada mammor! Här kommer soliga semesterhälsningar från mig och tjejerna! Eftersom maken varit föräldraledig så länge har han väldigt få intjänade semesterdagar så han kommer jobba nästan hela sommaren och kanske ta några dagar till hösten istället. Jag och tjejerna gör alltså vårt bästa att hitta på saker på dagarna, vi gör lite kortare dagsturer men det har blivit utflykter till havet, krabbfiske, skogspromenader, Nordens ark, Liseberg mm. Vi har fullt upp- I love it! Hoppas på många fler soltimmar och att ni kan njuta av semestertidenar trots att man har händerna fulla nästan jämt.

• Zirup

Tack. Fick lite semesterkänsla när jag fick upp den på skärmen.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)