Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Tilj jag har försökt så mångagg att komma igång med egen yoghurt men det lyckas bara inte och om det blir bra ena gg blir det trist nästa gg blev så trött på det att jag gav upp.
    Har du några bra tips. Problemet var också att köpa grekisk youghurt för att starta upp blev så dyrt att det inte kunde betala sig med allt det bövl jag hade med det.

Sitter och överväger att få övertalat mina ungar till en middagslur vi sov länge i dag så nu straffar det..

• Ronjas mamma

Puha sitter här och undrar över vem som har påsklov??
    Tror inte jag vill kalla det påsklov..
     R's förskola har stängt hela veckan och idag har vi redan hunnit med lekplatsen, biblioteket, en til lekplats, cykeltur, plocka violer, ¨göra maränger och kandelisera violerna.. Nu ska vi bara handla ind plocka fler violer måla en lampa laga kvällsmat sen tror jag jag går omkull..

Tackar tilj75 du

• Ronjas mamma

Lisa har 3, en på 9 månader en på 2 och et halvt och en på snart tre och et halvt.
    Det är tre tjejer. Tror jag hinner med allt för jag vet vad alternativet är det är att de två stora blir utråkade och slåss.
    Jag lagar mat just nu med lille tjejen och maken föbereder till balkongen med de stora.
    Oh ja så sover jag kl 20 med barnen

• Ronjas mamma

Låter mysigt Madde vi har också målat eller dvs doppat trä ägg i färg lagom besvärligt för barnen så gjorde vi rosa havregrynskulor till en kompis som kom på besök.

Tyvärr så känns det också sådan här tilj det där med att vara arg för ofta försöker låta bli men sådan en dagsom idag var jag inte sovit de sista två nätterna och  överboen börjar repa när ungarna ska sova så känns allt motigt..
    Slutade med att jag kl halv tre skit sur släpade tre trötta ungar ner i lådcykelen lyckades få två att sova så nu sitter jag här med minsta tjejen som bara gråtigt gett henne en panodil i hopp om att hon kan somna tror det är tänder p G.

Vi var i simhallen i søndags jätte mysigt och jag var så stolt när en mamma använde mina tre som exempel på hur bra de skötte sig när vi skulle byta om och duscha, tyvärr så hade vi bil så blev allt fel på vägen hem för så var det inte som det brukar så ungarna skrek sig i sömn i bilen( farmor och farfar är på semmester så det var deras bil)
    Här kör vi också löljigt strikt med samma tider alla dagar.
    Mannen har jouren hela påsken så vi får hålla oss hemma..

• Ronjas mamma

öv hade skrivit ett lång inlägg i morse som så tyvärr försvann för jag hade loggats ut

Lät som ni haft en mysig dag Tilj.
    Vi har ju vår här nere om än lite kallt,skoj att hör ani fortfarande har snö min svärmor har redan börjat gå med sandaler
    Vi har handlat och ordnat en massa i köket i dag, imorgon har vi helgdag.

Jag är så trött minsta tjejen sover så dåligt vaknar så många gg om natten och bara gråter så id ag blir det bara rågbröds mackor till kvällsmat.

Välkommen babydoll min äldsta är också tre och ett halvt men så har jag bara tre.

Madde hur cyklar ni med 4 barn?(altså vet min cykel kan ha 4 barn i sig men de är ju inte så vanliga i Sverige)

• Ronjas mamma

trodde själv att det var tänder på G men nu har äldsta tjejen fått vattenkoppor så nu får vi se om det är det samma som är på väg

• Ronjas mamma

hoppas jag också där poppar fram nya varje timme tur att vi inte hade berättat att mormor skulle komma

• Ronjas mamma

Tilj jag försökte överbevisa min man tidigare idag att vi skulle ha en liten pojke också

• Ronjas mamma

Zirup ett vännerpar gjorde en fin låda som de bad om bidrag till bröllopsresa i så kunde alla lägga ett kuvuert med vad de nu ville och kunde i, så blev ingen utställd om de inte hade råd att ge så mycket.
     Tyckte om den tanken nu i alla tider där många förväntar dyrt kläda gäster som desutom får betala sin egen mat för att komma..

Vår mellan tjej har varit enormt tidig med talet just nu går hon runt och säger du är min bästa vän, meeeen hun säger det till alla hon tycker om.

Idag ska jag tvätta lite,prova att göra youhurt igen och så ska jag tvätta av en av våra vagnar som jag hade tänkt mig att sälja.
    Vi har sådan en gammal dansk dagmamme vagn som man kan ha upp till 4 sittande barn i men den är rätt tung att köra så jag får inte använt den så nu tänkte jag sälga  den.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)