Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Oh vad aktiv du är sirup.
    Längtar helt tillbaka till förra sommaren när jag hade energi på ett helt annat sätt och hann med mycket mera.

Kanske skulle borja göra som förra året då gjorde jag varje söndag en matplan,en indköpslista och en förmiddagsaktivitetslista för den kommande veckan då var det liksom lättare att komma i väg och ut..

• Ronjas mamma

Hej og välkomna!

Tilj bra med en som förstår det viktiga i livet...

Ja88 säger som sirup våra nätter vill du inte höra om sedan har jag haft turen att få 3 barn som inte förstår poängen i att sova

Sirup jo vi har massor man kan göra här tror bara att det gik i ståå f¨¨or mig när R började förskola och S hela tide ville vara hemma.
    Så idag är planen ut och köpa en ny bra stor kalender som får plats att skriva på, hämta en bunke kläder till mig som jag fått av en på slyngebarn, köpa presenter hem och hämta R kl 14 och om jag hinner göra lera somm de så kan underhålla sig med i eftermiddag.

Kram på er alla nu ska jag igång så jag kommer ut ur dörren.

• Ronjas mamma

Woaw tilj jag fik gjort lera så nu blir det aktiviteten för imorgon eftermiddag.

Imorgon ska vi bara ha hemma dag komma i fatt oss lite och damsuga, tvätta med mera så håll tummarna för ungarna har lust att samarbeta.

Godnatt

• Ronjas mamma

Camilla jag älskade som skrivet simhallen i slutet av min graviditet sitta och sumpa i plaskbasängen medan ungarna hoppade runt..
    Bonus de sov gott efter.

Har försökt hinna med en del i dag men känns som om där aldrig är nog tid men kämpar vidare, idag fik S feber men den är väck igen nu.
    Åh ja sikket dilemma det där med dagis är det en aflastning eller ekstra stress moment att hämta och lämna?

Vi ska in och kolla på en lägenhet på måndag, jaj jag vet jeg skrivit aldrig igen men detta är inne i Kbh och jag saknar stan tanken på att inte varje dag först skulla cykla 7-9 km innan vi är var vi vill hänn lockar.
    Jättestor lägenhet ,dok dyr i hyra men helt ny renoverat och med hiss
    Nå men vi står nr 81 i kön så det är nog inte så realistiskt, men vil gärna se den.

• Ronjas mamma

Camilla när jag var gravid sist drömde jag att mina två minsta druknade i kanalen, när de var med en kompis til mig.
    Jag stod och såg dem trilla i från andra sidan, hoppade i och simmade över.
    Vil inte beskriva allt som hände i vattnet för så orsakar jag nog bara fler mardrömmar.
    Kan säga jag vaknade helt våt i ansiktet av tårar och tror inte jag sov mer den natten.

Hos oss är simhallen väldigt smart inredd med plaskbasängen nere i ena änden så man kan ha ordentlig överblick och i vardagarna är där nästan ingen, ofta har vi haft plask basängenn  för oss själva,

I dag har jag köpt födelsedagspresent till Ronja och beställt en till Emilia, varit på lekplasten , handlat och gjort marsipan blommor med barnen till kakan imorgon, Sofia gjorde et mushål så att musen kunde titta ut ur kakan

Tänkte ta ner tvätten och förbereda til imorgon om jag orkar sen står den på nattning.

Vi samsover fortfarnde med några få avbrott var tjejerna accepterat att sova inne i deras eget rum så våra har aldrig haft spjälsäng så där är vi ingen hjälp..

• Ronjas mamma

Har precis bakat typ 100 mini cupcakes fick för mycket mjölk i degen så fick jag ju komma mer mjöl i så nu får det bli med marcipan och fondant överdrag annars blir de inte söta nog.
    Ronja har beställt Rosa cupcakes til förskolan imorgon på födelsedagen, skulle varit bakat typ 30 men kollade lite för snabbt på receptet när jag stod med ungarna.

Zirup sånt älskar jag att köpa altså nyt men begangnat har precis köpt værktygslåda till Sofia på det viset

Men tycker det är svårt att sälga saker vi har tre vagnar til salg på nätet just nu men tycker folk kommer med skam bud altså jag brukar tycka att jag pressar ibland men vilka förslag jag fått man undrar hur folk tänker till de priser vill jag hellere ge dem till någon som inte har råd att köpa en.

• Ronjas mamma

Jo jag tycker också om att saker blir använt igen så hellere ge det bort än att slänga det på tippen.

Vill också säga att det beror på hur man ger skam bud kan också sälga till skambud men til en som ex skriver en enkel smile i slutet efter en oförskämd attityde har jag inte lust att sälga till men en som skrev på min gamla dubbelvagn som var jättetrevlig fick den till under halva det priset jag önskat
    Så allt handlar väl om hur det känns i magen.

Vi har nu 30 minicupcakes i överskott efter att försolan fått sin del,grannarna och underboen pluss att där är till oss i kväll..

• Ronjas mamma

Tilj hoppas ni får en bra resa.

Här har äldsta nog fått öroninflamation hon grät sig igenom natten på trotts av smärtstillande nu sover hon i vaggan så ska vi till läkaren när hon vaknar.
    Mellan tjejen leker med lera og minsta kryper runt och välter ner allt som jag städat upp.

Zirup jag hade köpt sådan färdig fondant som man bara kavlade ut stak ut i små cirklar tryckte på spritsade en klat smørglasyr begge självklart färgade ljusrosa så hade jag några mars violer som vi hade kandiserat i vår så satte jag sådan en på toppen av varje där kunde man ju bara valt strössel eller chokladspåner eller annat så det var faktiskt väldigt enkelt men såg totalt prof ut och Ronja var så stolt höll fatet hela vägen ner til förskolan altså sittande i lådcykelen

Nu ska jag hänga upp tvätt ha en bra dag alla.

• Ronjas mamma

byt blöja på båda samtidigt och ha ALLTID skötväskan packad så man bara kan gå ut om allt är apa inne.
    sänk kraven och skit i om där är damm i hörnorna.
    Och hej föresten

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)