Inlägg från: Zargenta |Visa alla inlägg
  • Zargenta

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Vad gör man när vännerna sviker? Vi får nyckeln till vår nya lägenhet på fredag och vill gärna kunna flytta in direkt eller iaf merparten av sakerna som redan är packade och ta resten nästa helg i värsta fall? Ingen av mannens vänner tycks anse att de kan hjälpa till att bära ett par kartonger under någon timme eller två... Jag får eller kan inte bära tungt eftersom jag är höggravid! Blir ledsen på riktigt då mannen alltid ställt upp för sina vänner när de behövt hjälp?!

• Zargenta

Min mamma ska hjälpa så mycket hon kan med sin trasiga rygg, svärföräldrar åker bort till mannens ena syster på fredag och den andra systern jobbar och är ensamstående med 4 barn att ta hand om, min övriga släkt bor 25 mil bort... Har lyckats skrapa ihop 2-3 st som kan hjälpa oss med att bära och köra nu iaf :)

• Zargenta

Jo det är verkligen tur, hade jag inte varit gravid så hade jag kunnat var till mer hjälp men nu faller ju lotten på mig att ta hand om vår son under tiden istället :)

• Zargenta

Vi fick tillträde i lördags redan! Så nu håller vi på att packa upp och göra oss hemmastadda ;) mycket skit var det och tid tar det att ordna med allt småplock och pillande! Tur att vi gillar lägenheten och trivs redan, annars hade jag varit frestad att flytta tillbaka haha

• Zargenta

Vi måste bara köpa lite förvaring till barnens rum och sätta upp lite tavlor och hyllor sen är vi klara :D

• Zargenta

Jag älskar att flytta, att få pilla med allt och komma i ordning och göra fint :) resten runt flytten är bara jobbigt och tråkigt hehe. Inte det lättaste att flytta med barn har jag dock upptäckt, 14 månaders pojk som ska riva i allt haha

• Zargenta

Jag ser en flytt som renande för själen, en chans att börja om och ordna upp sånt man inte är nöjd med. Denna gång gick flytten typ 700meter bara men ändå ;)

• Zargenta

Åh jag hoppas lillebror stannar inne till bf iaf ;) 3/1 ska vi snittas och steriliseras! Nu har jag fått upp gardiner i tre rum och har bara två kartonger kvar att tömma sen massa småplock och sätta upp hyllor och tavlor i diverse rum :) måste köpa förvaring till barnen som sagt hehe

• Zargenta

Vi har ytterst lite snö men kallt! Vi tvättar och sätter upp hyllor och fixar med små saker här hemma, vi är snart helt klara med inflyttningen och boandet hihi

• Zargenta

Jag drömde att min pappa kidnappade vår son i natt... Sjukt jobbig dröm med känsla av vanmakt och förtvivlan som fanns kvar även när jag vaknade till och inte kunde somna om ;(

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)